Web Analytics Made Easy - Statcounter


همایش «تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)؛ احیاگر اسلام ناب محمدی» در قالب سومین برنامه از کنفرانس ۵ روزه «فهم اسلام»، به همت خانه فرهنگ کشورمان در حیدرآباد برگزار شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان و سید صادق رضا نقوی، سجاد جوادی و رضا محمد سعیدی، از عالمان بزرگ حیدرآباد و همچنین جمع کثیری از مردم علاقمند به امام خمینی (ره) در شهر جامشورو پاکستان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سجاد جوادی، استاد مرکز تحقیقات و تبلیغات اسلامی جامشورو در سخنرانی خود در این همایش گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» امام خمینی (ره) عهدی را که با خدا بسته بود در عمل نشان داد و هرگز آن را نشکست.

وی افزود: قبل از انقلاب این فکر رایج بود که اصلاً دین و سیاست از یکدیگر جدا هستند؛ امام خمینی (ره) با این انقلاب همان پیام را داد که پیش از این در سرزمین وحی پیامبر اکرم (ص) برای بشریت آن را داده بود. قبل از امام خمینی (ره) این فکر رایج بود که حکمران یعنی آن کسی که بالادست باشد، بالاتر از همه است؛ اما امام خمینی (ره) در عمل نشان داد که چنین نیست. ایشان فرمودند؛ به من خدمتگذار بگویید بهتر از آن است که به من رهبر بگویید.

جوادی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «رییس القوم خادمهم» و همین حقیقت را امام خمینی (ره) در میدان عمل اجرا کرد.

حجت الاسلام صادق رضا تقوی، دیگر استاد سخنران این همایش هم گفت: در زیارت وارث امام حسین (ع) وقتی شما به شهدای کربلا سلام می‌فرستید و می‌گویید: السَّلامُ عـَلَیکُم یا اَنصـارَ دینِ اللهِ السَّلامُ عـَلَیکُم یا اَنـصـارَ رَسـُولِ اللهِ، این انصار در زمان خود پیامبر (ص)، در زمان علی مرتضی (ع) و در میدان کربلا حضور داشتند. این انصار در هر عهد و هر زمان مطابق نیاز آن وقت و با تقویت و کمک به حجت زمان خود ریشه اسلام ناب محمدی را استحکام بخشیدند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) از آن شخصیت‌های عظیمی هستند که در این دوره نه فقط اسلام ناب محمدی را زنده کردند؛ بلکه اسلام ناقص و اسلام خالص را از هم جدا کردند و جلوی ما سرچشمه حیات را روشن ساختند.

تقوی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در عصر امام خمینی (ره) زندگی می‌کنیم، بر ما لازم است که مطابق آموزه‌ها و راهنمایی‌های ایشان زندگی خود را تنظیم کنیم.

وی افزود: در سوره انبیاء آیه ۷۳ خدا می‌فرماید: «و آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت می‌کردند؛ و انجام کارهای نیک و برپاداشتن نماز و ادای زکات را به آنها وحی کردیم؛ و تنها ما را عبادت می‌کردند.» این عبدیت و بندگی مخصوص بندگان خاص خدا است. این شیوه اولیای خدا است. زندگی انبیای خدا را ملاحظه کنید؛ همه این خصوصیات در حضرت محمد (ص) و در آل محمد (ع) و علمای تربیت شده آنان و همچنین در زندگی امام خمینی (ره) دیده می‌شود.

تقوی تأکید کرد: از ابتدا تا آخر زندگی امام (ره) عبارت است از عبودیت و بندگی. امام خمینی (ره) حتی یک اقدام بدون در نظر گرفتن حکم خدا انجام ندادند و مطابق حکم خدا زندگی خود را می‌گذراندند.

وی افزود: چرا امام خمینی (ره) از تعبیر اسلام ناب محمدی استفاده کرد؟ اسلامی که خاتم‌النبیین (ص) آورده است. چرا به طور ویژه اسلام ناب محمدی نامیدند؟ برای این که از آن زمان تا امروز حقیقت اسلام انحرافی که همان اسلام آمریکایی و اسلام انگلیسی است برای جهانیان روشن شده است.

وی در پاسخ به سؤال مطرح شده که چرا به امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی می‌گویند، اظهار کرد:‌ امام خمینی (ره) کاری انجام داد که ائمه اطهار (ع) بعد از رسول اکرم (ص) نتوانستند انجام دهند آن هم تأسیس یک حکومت اسلامی است. البته این به آن معنا نیست که امام خمینی (ره) از ائمه اطهار (ع) افضل هستند؛ زیرا همگی ائمه (ع) در امر ایجاد حکومت اسلامی با مشکلاتی مواجه بودند که موفق به ایجاد حکومت اسلامی نشدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: بدون درک و فهم شخصیت امام خمینی (ره) شما نمی‌توانید سرباز امام زمان (عج) شوید.

احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان به عنوان سخنران پایانی این مراسم نیز با اظهار تأسف و ناراحتی از حمله انتحاری ۱۲ رمضان در تهران، اظهار کرد: ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم در جهان است و در این خصوص بیش از ۱۷ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. شهادت هنر مردان خداست و همانگونه که رهبر جمهوری اسلامی ایران فرمودند؛ مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی ایران مشخص است و اینگونه حوادث، تأثیری در ادامه راه ایران نخواهد داشت.

وی افزود: با وجودی که ایران خود بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است؛ ولی مشاهده می‌شود که بعضی از کشورهای ارتجاعی منطقه و آمریکا، ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند.

عبداله‌پور در ادامه گفت: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که فلسطین مسأله اصلی مسلمانان است و نباید فراموش شود. بر این اساس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند. عمق نگاه استراتژیک امام خمینی (ره) در این انتخاب به گونه‌ای است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، موضوع قدس و فلسطین به عنوان مسأله اصلی مسلمانان یادآوری شده و لرزه بر اندام اسرائیل خواهد انداخت.

عبداله‌پور با یادآوری این موضوع، وعده دیدار بعدی را در راهپیمایی روز قدس اعلام کرد.

همچنین در پایان مراسم و به مناسبت سالگشت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ویدئو کلیپ تهیه شده توسط رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) پخش شد که حوادث ایران از شروع انقلاب، جنگ تحمیلی و رحلت امام (ره) را به نمایش می‌گذاشت.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) را برای امت اسلامی یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شخصیت امام صادق علیه السلام در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند.

شیخ راهبر افزود: امام ابوحنیفه می فرمایند: "ما رأت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم و این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی عنوان کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل و دارای زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله ای که امروز برای جامعه نیاز است، تمسک به وجود نازنین امام صادق است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می گردد نتیجه دوری از این برزگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای کنیه ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند