Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@03:35:12 GMT

بحران دیپلماتیک قطر بر توافق اوپک تاثیری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۸۹۰۳

بحران دیپلماتیک قطر بر توافق اوپک تاثیری ندارد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از العالم، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی اظهار کرد بحران دیپلماتیک پیرامون قطر بر اجرای توافق کاهش تولید اوپک تاثیری نخواهد داشت.

خالد الفالح گفت: انتظار ندارم مسائل سیاسی و دیپلماتیک بر توافق کاهش تولید نفت تاثیری داشته باشند.

قطر عضو اوپک است و در توافق کاهش تولید مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهد این کشور کاهش ۳۰ هزار بشکه در روز از تولیدش نسبت به سطح تولید اکتبر است. در آن زمان قطر ۴۶۴ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

وزیران انرژی روسیه، عربستان سعودی و قزاقستان اجرای توافق کاهش تولید نفت را در آستانه مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وزیر انرژی عربستان همچنین اظهار کرد که هیچ شواهدی از اینکه توافق کاهش تولید نیاز به اصلاحات داشته باشد، وجود ندارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما دو هفته پیش این توافق را انجام دادیم.

خالد الفالح در مصاحبه با خبرگزاری تاس در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: قزاقستان وعده داده است هر آنچه ممکن است برای جبران رشد تولید از میدان کاشگان انجام دهد تا مفاد توافق با اوپک را نقض نکند. پیش‌تر کانات بوزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان اظهار کرده بود این کشور به دلیل پیش بینی رشد تولید میدان کاشگان در سپتامبر، قصد دارد درباره سهمیه کاهش تولید خود که تحت توافق اوپک تعیین شده است، مذاکره کند.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کابینه رژیم صهیونیستیی امروز یکشنبه دربارهٔ توقف فعالیت شبکهٔ الجزیره در فلسطین اشغالی به اجماع رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دربارهٔ این تصمیم نوشت: «الجزیره یک شبکهٔ تهییج‌کننده است.»

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم الجزیره را یک شبکهٔ «آسیب‌رسان به امنیت اسرائیل» دانست و گفت: این تصمیم بلافاصله وارد فاز اجرا خواهد شد.

شبکه الجزیره تاکنون بسیاری از اقدامات ضدبشریِ ارتش اسرائیل را در نوار غزه فاش کرده و تعدادی از خبرنگاران این شبکه و اعضای خانواده‌های آنان تاکنون در حملات اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

گانتز: بستن دفتر الجزیره شانس توافق را کاهش می‌دهد

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: تصمیم بستن دفتر خبرگزاری الجزیره در اسرائیل همزمان با مذاکرات در قاهره، شانس به نتیجه رسیدن این مذاکرات را کم می‌کند.

گانتز و دیگر وزیران هم‌حزبی او رأی گیری امروز کابینه نتانیاهو برای بستن دفتر خبرگزاری الجزیره را تحریم کردند.

گانتز همچنین گفته با این اقدام در مجموع موافق است ولی زمان‌بندی آن را مناسب نمی‌داند.

به گفته ناظران، این تصمیم اختلافات میان قطر که صاحب این شبکه تلویزیونی است و رژیم صهیونیستی را در میانه مذاکرات حماس و اسرائیل تشدید خواهد کرد.

نتانیاهو پیش از این الجزیره را متهم کرده و گفته بود: «این شبکه تلویزیونی به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر)  علیه اسرائیلی‌ها مشارکت کرده وعلیه ارتش اسرائیل فتنه‌گری کرده است.»

پس از اصرار نخست‌وزیر اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) در تاریخ ۱۳ فروردین، قانونی موقت موسوم به «قانون الجزیره» را  تصویب کرد که به کابینه اجازه تعطیلی این شبکه را می‎داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند