Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام زینال‌زاده روز یکشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: عشایر، نقش برجسته ای در اقتصاد استان دارند و سالانه بالای 320 هزار تن تولید در زمینه های مختلف دارند.
وی افزود: عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی در اختیار دارند که از این تعداد یک میلیون و 700 واحد دام کوچک است بر این اساس نصف واحد دامی کوچک استان در اختیار عشایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تولیدات عشایر استان شامل فرآورده های دامی از قبیل گوشت، شیر، لبنیات، پشم، عسل و محصولات زراعی است.
زینال زاده اظهار کرد: عمده وظیفه ما مرمت و بازسازی راه ها، تامین آب در ییلاقات و تامین نهاده های دامی در قشلاق است و شوراهای عشایری که در شهرستان ها تشکیل می شود، مشکلات را احصا و برای راهکار آنها چاره اندیشی می کند.
وی همچنین افزود: در سال گذشته تسهیلات با چهار درصد سود بانکی به عشایر از محل یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که به تبع آن در آذربایجان غربی در مجموع 48 میلیارد ریال از این وام به 726 نفر اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندوآب یکهزار و 300 خانوار عشایری با جمعیت بالغ بر هشت هزار و 500 نفر زندگی می کنند که نقش مهم و بسزایی در تولید لبنیات، گوشت قرمز و سایر محصولات کشاورزی این شهرستان دارند.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093 ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمید محبوبی مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان گزارش شد.   وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در این حادثه کودک دوساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند