Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:36:58 GMT

ملی‌پوش کاراته بانوان به کمیته انضباطی احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۸۸۵۴

پس از برگزاری آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کاراته کاتا بانوان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، مهسا افسانه مدعی شد در رقابت انتخابی عدالت رعایت نشده و صحبت هایی را بر علیه دبیر فدراسیون مطرح کرد که امروز (دوشنبه) دبیر فدراسیون از برگزاری جلسه کمیته انضباطی برای این کاراته‌کا خبر داد.

مهسا افسانه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات رخ داده در انتخابات تیم‌ ‌ملی کاتا، بیان‌ کرد: در جلسه‌ای که با باقری، نایب رییس بانوان داشتیم قرار بر این بود تا از مسابقه انتخابی فیلم گرفته شود تا داوران به طور ‌دقیق قضاوت داشته باشند و این موضوع را باقری تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره رقابت‌های کاراته وان دوبی، مدعی شد: هفتم فروردین ماه سال ۹۶ با آشوری صحبت کردم و از او پرسیدم چرا من در رقابت کاراته وان دوبی حضور ندارم و آشوری این گونه پاسخ داد " انگار شما متوجه صحبت‌های من نمی شوید. ما سه میلیارد بدهی داریم و زمانی که کاتاروهای دیگر خود هزینه اعزام را پرداخت می‌کنند، هیچ گاه برای اعزام شما هزینه نخواهیم کرد ."

وی افزود: حال سوال من این است که چرا باید کاتاروها برای اعزام به کاراته وان‌ها باید از جیب خود هزینه کنند، در حالی که نفرات اول و دوم کومیته‌ با هزینه فدراسیون اعزام می‌شوند. ملی‌پوشان کومیته برای اعزام به رقابت‌های کاراته وان دوبی هزینه‌ای نکردند و فدراسیون هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کرد. هیچ فرقی نباید بین کاتا و کومیته وجود داشته باشد.

وی در ادامه‌ درباره برگزاری زودهنگام انتخابی تیم ملی افزود: آشوری بیان‌ کرده بود که رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی زود برگزار می‌شود و من از او پرسیدم که چرا رقابت‌های کاتا باید زود برگزار شود؟ که او گفت‌ امسال برای کاتاروها برنامه داریم و قرار است در کاراته وان‌ها شرکت کنیم. من نیز از این اقدام استقبال کردم و گفتم که اتفاق خوبی است، اما زمانی که قرار بود تیم به کاراته وان دوبی اعزام شود به من هیچ خبری ندادند تا این که خود من متوجه شدم.

ملی‌پوش کاتای بانوان در ادامه‌ بیان‌ کرد: هفتم فروردین‌ماه با آشوری تماس گرفتم و از او پرسیدم که چرا نام من در فهرست نیست. آشوری گفت‌ باقری و شهجردی خود برای رقابت هزینه کرده‌اند و من نیز در حمایت از آن‌ها بیان‌ کردم که چرا باید کاتاروها خودشان هزینه کنند؟ مگر کاتا جزوی از تیم‌ ‌ملی نیست؟ چه فرقی بین کاتا و کومیته وجود دارد که هزینه کاتا با خود ملی‌پوش است. شما مگر خودت قول ندادی که ما را به کاراته وان‌ها اعزام کنی، پس چرا نبردی؟ حتی شاکی شدم و گفتم این فدراسیون با فدراسیون گذشته چه فرقی کرده است؟

افسانه در پاسخ به این سوال که نایب رییس بانوان فدراسیون گفته که از شما خواسته تا در رقابت‌های کاراته وان دوبی حضور داشته باشد و خود شما نپذیرفته اید، بیان‌ کرد: هفتم فروردین ماه ۹۶ با آشوری تماس گرفتم که چرا من در بین اسامی تیم نیستم و او گفت‌ چرا متوجه نمی‌شوی، سه میلیارد تومان بدهی وجود دارد و من هیچ گاه برای اعزام شما هزینه‌ای نمی‌کنم و زمانی که گفتم پس چرا کومیته هزینه می‌شود، جواب منطقی برای سوال من نداشت و من گفتم من شما را به خدا واگذار می‌کنم و تماس قطع شد. دو ‌دقیقه بعد آشوری با من تماس گرفت و گفت‌ اگر ویزای تو را بگیرم به رقابت‌های دوبی می‌روی یا خیر؟ من گفتم امروز هفتم فروردین‌ماه است و چهار روز دیگر تیم به مسابقات اعزام می‌شود. من چگونه در چهار روز خودم را برای مسابقات آماده کنم، زمانی که سایرین از یک ماه قبل از اعزام خبردار بودند.

ملی‌پوش کاتای بانوان درباره این که باقری ادعا کرد که رقابت‌های انتخابی در حضور اصحاب رسانه و مربیان برگزار شده است، بیان‌ کرد: مربیان در سالن حضور داشتند، اما تماشاگران نبودند و هیچ رسانه‌ای در سالن حضور نداشت. اگر رسانه‌ای بود یکی از رسانه‌ها را نام ببرند. مربیان در سالن حضور داشتند، اما کدام مربی می‌گوید که ماست من ترش است؟ این تماشاگران هستند که چیزی برای از دست دادن ندارند و واقعیت را می‌گویند. هم‌چنین مگر مربیان کومیته می‌توانند در رابطه با کاتا اظهار نظر کنند. اگر می‌توانند کاتاروها نیز حتما در رابطه با رقابت‌های کومیته نظر دهند.

او هم‌چنین در رابطه با حضور داوران مرد در روز مسابقه، مدعی شد: اصلا قرار بر این نبود که مردان قضاوت انتخابی را بر عهده داشته باشند. حتی نایب رییس بانوان بیان‌ کرد "همه فکر می‌کنند که مردها عادل‌تر هستند، اما این گونه نیست. مردها رفیق باز و پارتی‌باز هستند." این‌ها صحبت‌های باقری است و من برای صحبت‌هایم مدرک دارم.

مهسا افسانه در پایان بیان‌ کرد: من از حقیقت نمی‌ترسم و واقعیت‌ها را می‌گویم و تا آخر این ماجرا هستم و به هیچ عنوان صحبت‌هایم را رد نمی‌کنم. آن‌ها خود می‌دانند که چه اتفاقی افتاده است. امیدوار هستم که برای کس دیگری این اتفاق رخ ندهد. این موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن عبور کرد. اگر آن‌ها از این موضوع رد شوند خدا از آن‌ها نمی‌گذرد و امیدوارم که این موضوع هر چه‌ سریع‌تر حل شود.

پس از صحبت های افسانه، با محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته گفت و گو کردیم که او به ایسنا گفت: تمام صحبت های افسانه کذب است و بعد از برگزاری جلسه کمیته انضباطی روز چهارشنبه حرف هایم را خواهم زد. صحبت های تندی بر علیه من زده شد و بنده را ترور شخصیتی کرده که باید در محکمه الهی پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر گفته اهالی کاراته پیش از این نیز داوران مرد قضاوت مسابقه انتخابی بانوان را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برعهده داشته اند. همچنین طبق قوانین داوری کاراته، از ویدئو چک تنها در مسابقات کومیته استفاده می شود و در رقابت های کاتا ویدئو چک وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به این حکم کمیته انضباطی به کمیته استیناف اعتراض و نامه‌نگاری کرده‌اند تا در صورت امکان محرومیت این بازیکن باز هم به جریمه نقدی تبدیل شود.

قرار است کمیته استیناف قبل از دیدار استقلال مقابل تراکتور به اعتراض آبی‌پوشان رسیدگی کند.

دیگر خبرها

  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • مرحله سوم اردوی تیم ملی کاتا بانوان از ۱۰ اردیبهشت
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف