Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:38:53 GMT

مراسم سنتی یارمضان در بین ترکمن ها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۳۹۶۴۹

مراسم سنتی یارمضان در بین ترکمن ها

یارمضان عنوان و نام رسمی است که در بین تراکمه توسط روحانی مسجد محله بهمراه چند تنی از جوانان و نوجوانان متدین محل اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه اسپی دژ، در بین همه ی مسلمین جهان ماه رمضان به عنوان ماه نزول قرآن و ماه مهمانی خدا از احترام ویژه ای برخوردار است.

شب های قدر در این ماه از طرف بزرگسالان فرصتهای مغتنمی شمرده که حتما باید با شب زنده داری و با خلوص نیت ارتباط معنوی با خالق جهان و جهانیان بر قرار نموده و با ابراز عبودیت و بندگی در پیشگاه پروردگار، طلب آمرزش نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و از طرف دیگر کودکان و نوجوانان نیز در شب چهاردهم این ماه به صورت گروهی خانه به خانه می گردند و اهالی خانواده که از قبل منتظر آمدن آنها هستند به استقبالشان آمده به اشعاری که توسط سرپرست گروه خوانده می شود گوش فرا می دهند و در پایان هر بند از اشعار همراهان با گفتن دسته جمعی کلمه ی الله جواب می دهند

در گروه های یارمضان پول ها و اجناسی از قبیل برنج و گوشت و روغن را که مردم اهدا کردند به مردم نیازمند تحویل میشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۳۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج این رقابت‌ها به شرح زیر است:    گروه A - میزبان: قشم   پاس بندرلنگه ۶۳    شهر بسکتبال قشم ۶۶    گروه B - میزبان: شهرکرد   خانه بسکتبال شهرکرد ۸۹   سامان صنعت پویا اصفهان ۸۲    گروه C - میزبان: ماهشهر   جنوب نوین ماهشهر ۸۱    پترونوین ماهشهر. ۷۰    گروه D - میزبان: ایلام   خانه بسکتبال ایلام ۵۰   خانه بسکتبال همدان ۵۵   گروه E - میزبان: تهران    شوان پارسه ۶۷   نفت تهران ۶۹   گروه F - میزبان: گرگان    شهباز شاهرود ۵۱ خانه بسکتبال گرگان ۶۴   گروه G - میزبان: قم    فرخ دانه کیمیا ۶۴   کشاورز قم ۵۸   گروه H - میزبان: ابهر    خانه بسکتبال ابهر ۷۷    فراز انرژی پاد ۷۲

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!