Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یوکیو آمانو» با اشاره به تداوم راستی آزمایی در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان ها، تایید می کند.

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، در این نشست که از ساعت ۱۳ امروز دوشنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) تا روز جمعه ۱۶ ژوئن (۲۶۶ خرداد) ادامه دارد و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود، جدیدترین گزارش فصلی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نظارت بر برنامه هسته ای ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدای جلسه امروز خود با قربانیان حوادث تروریستی اخیر در ایران، انگلیس، افغانستان و افغانستان ابراز همدردی کرد.

دومین گزارش آژانس درباره ایران در سال ۲۰۱۷ با عنوان «راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل»، روز جمعه ۱۲ خرداد منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت. این گزارش بار دیگر تاکید کرد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای (برجام) به پیش می رود.

گزارش جدید آژانس خاطرنشان می کند که ذخایر آب سنگین ایران ۱۲۸.۲ تن است و کارخانه تولید آب سنگین فعلا در حال انجام فعالیت های تعمیر و نگهداری سالیانه است.

مسائلی از قبیل گزارش سالانه آژانس مربوط به سال ۲۰۱۶ و گزارش همکاری های فنی سال ۲۰۱۶ و همچنین اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دمکراتیک خلق کره و اجرای توافق های پادمانی توافق منع اشاعه (ان پی تی) در سوریه، از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست فصلی شورای حکام در مقر آژانس در وین است.

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام گفت: آژانس همچنان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران مطابق توافق پادمانی، و اجرای تعهدات ایران مطابق برجام ادامه می دهد.

وی همچنین افزود: آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان ها، تایید می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم