Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@01:03:21 GMT

همایش مودیان زکات شهرستان پاوه برگزار شد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۸۹۵۸

همایش مودیان زکات شهرستان پاوه برگزار شد+ تصاویر

با حضور امام جمعه پاوه همایش مودیان زکات شهرستان پاوه در کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، امام جمعه پاوه در این مراسم در ابتدای صحبت‌های خود به نقش قرآن کریم اشاره و گفتند: آنچه امروز ما را در این مملکت حفظ کرده تأثیرات قرآن کریم و آثار این کتاب آسمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموستا ملا قادر قادری در ادامه به بحث زکات پرداختند و به فرازی از خطبۀ پیامبر گرامی اسلام (ص) در حجة الوداع اشاره کردند و گفتند: پیامبر گرامی اسلام (ص) در عرفات در بخشی از خطبه معروف حجة الوداع فرمود: ای مردم درهرحال خدای بزرگ را فراموش نکنید و در هرلحظه تقوای الهی را رعایت نمایید، نماز را ترک نکنید و زکات دارایی خود را ادا کنید.

امام‌جمعۀ پاوه سپس به آیه ۴۱ سورۀ مبارکۀ حج اشاره کردند و گفتند: قبل از این آیه خداوند متعال در خصوص حامیان دین اشاره دارد و در آیه ۴۱ می‌فرماید: «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» آنان که دین خدا را یاری می‌رسانند کسانی هستند نماز را به‌پای داشته، زکات مال خود را می‌پردازند و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند. و عاقبت همه کارها فقط در اختیار خداست.

ماموستا قادری در ادامه گفتند: رسالت پیامبران الهی فقط در این خلاصه نشده که به مردم بگویند عبادت کنند بلکه مسائل زندگی و معیشت قوم خود را هم در نظر داشته‌اند.

ماموستا قادری افزودند: همان‌گونه که پیامبران الهی برای امت خود دلسوز بوده‌اند، باید مسئولان، روحانیون و ثروتمندان و فرهنگیان ماهم دلسوز مردم خود باشند و در حد توان تبلیغ کنند و همه دعا کنیم خداوند خیروبرکت به ما عطا فرماید و شرایطی فراهم گردد که متمکنین ما به فکر فقرای جامعۀ خود باشند و زکات مال خود ادا نمایند.

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه به اهمیت پرداخت زکات پرداختند و گفتند: در اهمیت زکات همین بس است که خداوند متعال ۶۴ بار در قرآن کریم و پیامبر خاتم هم ۷۵ بار از آن نام برده‌اند. در روایت آمده است پیامبر گرامی اسلام در لحظه‌ای که داشتند دنیای فانی را ترک می‌کردند امت خود را سه توصیه فرمودند: اول نماز را ترک نکنند دوم زکات مالشان را ادا کنند و نهایتاً با زیردستان خود با رحم و تواضع برخورد کنند.

ایشان در ادامه به حدیثی گهربار از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اشاره کردند و گفتند: پیامبر بزرگوار می‌فرمایند: دو نعمت بزرگ هستند که انسان‌ها در زندگی کمتر به آن‌ها توجه دارند ۱-نعمت سلامتی جسم ۲-نعمت امنیت جامعه.

وی نعمت امنیت را مقولۀ بسیار مهمی برای کُردها عنوان کردند و گفتند: ما کُردها در طول تاریخ چون بیشتر در مرز قرارگرفته‌ایم و مرزها نیز محل تاخت‌وتاز بوده، لذا امنیت را یکی از نعمات بزرگ الهی می‌دانیم و برای حفظ آن هیچ‌گاه دریغی نداشته‌ و در این خصوص شهدا و جانبازان کثیری تقدیم کرده‌ایم.

ماموستا قادری افزودند: مردم شهرستان پاوه به ازای کمتر از ۱۰۰ نفر یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و هم‌اکنون نیروهای بسیار مخلص و انقلابی داریم و کسی نمی‌تواند اراده آنان را مخدوش کند.

ایشان به مشکلات بسیار دنیای امروزی و عوامل آن اشاره کردند و گفتند: هر عصری مقتضیات خاص خود را دارد؛ ۱۰۰ سال پیش وضعیت مانند امروز نبود و ۵۰ سال آینده هم قطعاً مثل امروز نخواهد بود. عصر ما عصر جنگ و افراطی‌گری و خشونت و تکفیر است که عامل این عصر آلوده، قدرتمندان و ثروتمندان هستند.

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این مراسم با اشاره به آمار جمعیت شهری و روستایی اظهار داشت: از سال 1345 تا 1375 آمار جمعیت روستایی 62 درصد و شهری 38 درصد است که از سال 1375 به بعد دقیقا این آمار برعکس خواهد شد.

پرویز ایده پور افزود: کمیته امداد امام خمینی بعد از انقلاب تاسیس شد که واقعا زحمات زیادی را متحمل شده اند که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه این سازمان باید به جهت کیفی سازی گام نهد گفت: مولد کردن روستاییان ما در چرخه تولید می تواند کیفی سازی سازمان کمیته امداد را به جهت انکه تعداد افراد مشخصی باقی بمانند، به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در شرایطی که روستاهای ما مولد نباشند، نمی توان افراد این سازمان را بی نیاز کرد بلکه باید با هدایت انان در چرخه تولید، مرحله کیفی سازی سازمان را مد نظر قرار داد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی چند روز اخیر تهران تصریح کرد: میانگین شهدای کشور به نسبت جمعیت هر 250 نفر یک شهید ، در استان کرمانشاه هر 190 نفر یک شهید و در شهرستان پاوه به ازای 100 نفر یک شهید است، اما زمانی که شهرستان پاوه جمعیتی کمتر از کنون را داشته است به ازای 65 نفر یک شهید را تقدیم انقلاب نموده است.

وی افزود: برند پاوه برندی نیست که اکنون با وجود 4 نفر فریب خورده از آن درصد اعتباری خود در این سالها بکاهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان پاوه نیز در این مراسم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان با بیان اینکه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان جمعیتی بالغ بر 6 هزار را در بر می گیرد گفت: فوت و ازکارافتادگی سرپرست از اصلی ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن خانوارهای مددجو در شهرستان پاوه است.

لقمان انفرادی افزود: بیماری، معلولیت، طلاق و.. از دیگر دلایلی است که خانوارهای مددجو تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه برخی از خانوارهای تحت حمایت کمک معیشت دریافت و برخی نیز به صورت موردی تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: در حال حاضر 2 هزار و 451 خانوار از خانوارهای تحت حمایت در این شهرستان به صورت ماهیانه کمک معیشت دریافت و 400 خانوار مددجو به صورت موردی تحت حمایت هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد اداره پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: گردنه ته‌ته در محور شهرستان پاوه، استان کرمانشاه به سروآباد کردستان با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه چهارم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردنه ته‌ته پس از پنج ماه انسداد با تلاش راهداران شهرستان پاوه کاملاً بازگشایی و ایمن‌سازی شد.

وی افزود: گردنه ته‌ته یکی از نقاط مرتفع و برف‌گیر استان کرمانشاه، شهرستان پاوه به شمار می‌رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد؛ با توجه به سخت‌گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف‌روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این گردنه ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه شهرستان پاوه واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان سروآباد است.

کهریزی گفت: گردنه ته‌ته در منطقه اورامانات محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کد خبر 747586

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود