Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند در ادامه عملیاتشان علیه داعش در استان رقه، کنترل مناطقی در شرق این شهر را در دست بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، نیروهای وابسته به احمد جربا از مخالفان سوریه و هم‌پیمان ائتلاف نیروهای "سوریه دموکراتیک" که در عملیات آزادی استان رقه شرکت دارند توانستند کنترل دانشکده علوم و مدرسه صنعتی در اطراف محله الصناعة در شرق شهر رقه و کنترل مزار "اویس قرنی" از صحابه پیامبر اکرم (ص) را در دست بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع سوری نیز از درهم شکسته شدن خطوط دفاعی داعش در برابر حملات نیروهای "سوریه دموکراتیک" که به باب بغداد ورودی شرقی شهر رقه رسیده‌اند، خبر دادند.

یک فرمانده نظامی در نیروهای "سوریه دموکراتیک" نیز اعلام کرد که این نیروها کنترل کارگاه السکر در شمال شهر رقه را در دست گرفته و وارد محله النهضه در غرب این شهر شده‌اند. این نیروها همچنین بخش‌هایی از محله التوسعیه را در دست گرفتند.

نیروهای "سوریه دموکراتیک" روز دوشنبه وارد درگیری‌هایی با داعش در ورودی‌های شهر قدیمی رقه شدند و اکنون به دیوارهای شهر قدیمی موصل رسیده‌اند اما در آنجا با داعش شدیدا درگیر هستند.

بعد از هفت روز از آغاز عملیات این نیروها برای بیرون راندن داعش از شهر رقه، این نیروها این هفته توانستند برای نخستین بار از ورودی شرقی وارد شهر شوند.

آن‌ها کنترل محله‌های المشلب و الرومانیه را در دست گرفته‌اند.

به گفته مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اگر این نیروها بتوانند کنترل کامل محله الصناعة را در دست بگیرند این مهم‌ترین پیشروی برای آن‌ها محسوب می‌شود چراکه آن‌ها را به مرکز شهر وصل می‌کند. آن‌ها هم‌اکنون کنترل ۷۰ درصد این محله را در دست دارند.

وی گفت: جنگ واقعی زمانی آغاز می‌شود که این نیروها کنترل محله الصناعة را به طور کامل در دست گرفته باشند.

در غرب شهر رقه، نیروهای "سوریه دموکراتیک" برای ورود به محله حطین تلاش می‌کنند. در شمال نیز پیشروی آن‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

تروریست‌های داعش بمب و مین‌های زیادی را در شهر کار گذاشته‌اند و همین مساله پیشروی این نیروها را کند می‌سازد.

با ادامه جنگ، غیرنظامیان نیز همچنان در محاصره قرار خواهند داشت. حدود ۳۰۰ هزار تن در رقه زندگی می‌کردند که هزاران تن از آن‌ها طی ماه‌های گذشته فرار کرده‌اند. براساس آمار سازمان ملل هم‌اکنون ۱۶۰ هزار تن در شهر هستند.

انتاهی پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر

احسان زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاشت نهال در پارک ورودی شهر و میدان غدیر به‌منظور اجرای طرح توسعه فضای سبز و ساماندهی فضای ورودی شهر در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بیش از هفت هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف بومی، تی وی تی، برهان گلی، خرزهره قرمز، گل کاغذی، نخل فینیکس و فیکوس تبریزی کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بوشهر در پایان تصریح کرد: کاشت درخت با توجه به اهمیت محیط زیست و برخورداری از هوای پاک و زیبایی شهر به‌عنوان اولویت این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6098177

دیگر خبرها

  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟