Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: آغاز طرح بررسی ژنتیکی بیماران تب رماتیسمی قلب در فرد مبتلا و افراد خانواده به صورت رایگان در بیمارستان روحانی آغاز شد.

به گزارش ایسنا ، دکتر صالحی عمران اظهار کرد: طرح بررسی ژنتیکی بیماران تب رماتیسمی قلب و افراد خانواده به صورت رایگان در این مرکز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تب رماتیسمی حاد که یک عارضه دیررس و غیرچرکی از گلو درد با منشاء عفونت استروپتوکوک بتاهمولیتیک گروه A که بیشتر در بچه‌ها در سن 5 الی 15 سالگی شایع است.

صالحی عمران تصریح کرد: در این بیماری یک تا 5 هفته پس از گلودرد بیمار دچار تب و تورم مفاصل، علائم التهاب قلبی همچون التهاب دیواره قلب، طپش قلب، مایع دور قلب و بثورات جلدی می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: شیوع تب رماتیسمی در هر صد نفر که دچار گلودرد استروپتوکوکی می‌شوند حدود سه درصد است اما با درمان زودرس پنی‌سیلین به سه در هزار کاهش می یابد.

وی یادآور شد: بیمارانی که یک بار دچار تب رماتیسمی شدند در گلودرد مجدد شیوع بیماری بالا است بنابراین باید برای پیشگیری پنی‌سیلین بصورت ماهانه دریافت کنند.

صالحی عمران اظهار کرد: همه علائم تب رماتیسمی حاد، پس از درمان بهبود کامل می‌یابند به جزء عوارض قلبی که در دراز مدت ممکن است موجب بیماری‌های دریچه‌ای قلب شود بنابراین عوارض دیررس تب رماتیسمی قلب بسیار مهم است و موجب بیماری دریچه‌های قلبی با منشاء رماتیسمی می‌شود و بیمار یک یا دو دهه پس از تب رماتیسمی حاد دچار گرفتاری دریچه‌ای قلب که موجب تنگی دریچه میترال و یا نارسایی دریچه آئورت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌گیری در این بیماری با دادن پنی‌سیلین ماهانه بسیار مهم است، گفت: شیوع بیماری‌های دریچه‌ای قلبی ناشی از تب رماتیسمی قلب، در گذشته به دلیل شیوع بالای عفونت استروپتوکوکی یا گلودرد چرکی بالا بوده اما در حال حاضر با پیشگیری‌ها و بهبود بهداشت این شیوع بسیار کاهش یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزود: مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی تهران با همکاری دانشگاه‌های ایران طرحی را برای بررسی ژنتیکی این بیماران و افراد خانواده آنها به طور رایگان راه اندازی کردند که از میان این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیمارستان آیت الله روحانی بابل، به عنوان یکی از پایگاه‌ها نمونه‌گیری خون برای بررسی ژنتیکی این بیماران و خانواده آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه بیمارانی که سابقه تب رماتیسمی قلب داشته و تحت درمان و یا عمل جراحی تعویض دریچه‌ای قلب قرار دارند خود و اعضای خانواده درجه یک برای دادن نمونه خون در بررسی ژنتیکی به بیمارستان روحانی در بخش اکوکاردیوگرافی مراجعه و در این طرح بزرگ شرکت کنند.

فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی بیمارستان روحانی، یادآور شد: این بیماران می‌توانند برای شرکت در این طرح و دادن نمونه خون و یا کسب هر گونه اطلاعات به بیمارستان آیت الله روحانی بابل در بخش اکوکاردیوگرافی به خانم مسافرچی و یا خانم زاهدیان به صورت حضوری و یا تماس تلفنی 5- 32238301 مراجعه و زیر نظر پزشک متخصص قلب و هماهنگ کننده این طرح رایگان در دانشگاه علوم پزشکی بابل شرکت کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر