Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با بیان این که امروز به تشریح آخرین گزارش دریافت‌ها و پرداخت‌های سال ۱۳۹۵ خواهیم پرداخت، گفت: بودجه سال ۹۵ یک ویژگی‌هایی داشت، بودجه به واسطه اراده مردم توسط نمایندگان تصویب شد.
او ادامه داد: بودجه اقتصادی مهم است اما بیش از این که اعداد و ارقام مهم باشد تاثیر آن بر زندگی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت با اشاره به اینکه بودجه برنامه مالی دولت است، عنوان کرد: پیش‌بینی منابع و مصارف آن در بودجه مهم است تا ما را به اهداف برساند.
سخنگوی دولت گفت: منابع ما در سال ۹۵ بالغ بر ۲۹۴ هزار میلیارد تومان بود که این رقم به ۲۸۳ میلیارد هزار تومان رسید.
او در ادامه عنوان کرد: از محل درآمدها بودجه ۹۳ درصد تحقق پیدا کرده است و سهم درآمدهای گمرکی ۹۸ درصد بود و سایر درآمدها ۸۳ درصد است.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: امسال درآمد مالیات و گمرک خوب بوده است. سهم واگذاری سرمایه از محل بودجه نیز ۷۹ درصد تحقق پیدا کرده است.
او در ادامه افزود: مورد دیگر واگذاری دارایی‌های مالی است که ۶۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که بیشتر از پیش‌بینی ما درآمد کسب شد. یعنی تحقق ۱۰۸ درصدی است.
نوبخت در ادامه به محل مصرف درآمدها اشاره کرد و گفت: شاید گفته شود باید درآمدها صرف کارهای عمرانی شود این خوب است، مگر می‌شود کمیته امداد، دانشگاه و یا نیروهای مسلح را نادیده گرفت اما باید مصارف عمرانی و اجرایی باشد.
او تاکید کرد : سال گذشته بدون کسری بودجه منابع را مصرف کردیم.
نوبخت در ادامه اظهار داشت: در برابر درآمدها محل مصرف را داریم که پیش‌بینی ما برای سال ۹۵ حدود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان بود که ۲۰۷ هزار تومان مصرف شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار تملک دارایی‌ها بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان بود که با عملکرد ۴۲ هزار میلیارد تومانی در حد ۷۳ درصد تحقق یافته است.
او در ادامه افزود: در سال ۹۵ پیش‌بینی ما این بود که ۲۳ هزار میلیارد تومان اوراق بخریم که ۲۹ هزار میلیارد تومان به دست آوردیم به همین جهت ۱۲۴ درصد عملکرد ما بوده است.
سخنگوی دولت با بیان این که سوال این است که عملکرد بودجه خوب است یا خیر گفت: سال ۹۲ بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که سال ۹۵ این مبلغ به ۲۹۴ هزار میلیارد تومان رسید. بعضی‌ها گفتند خیلی زیاد شده آن‌ها نمی‌دانند خیلی چیست، مهم عملکرد است، بودجه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ افزایش ۴۰ درصدی داشت.
او تاکید کرد: در سال ۹۴ بودجه جاری ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و سال ۹۵ ، ۴۰ درصد رشد پیدا یافت.
نوبخت خاطرنشان کرد: سال ۹۵ سال بسیاری خوبی از لحاظ عملکرد بودجه بوده است. از سال ۶۸ از بودجه اطلاع دارم می‌توانم بگویم سال ۹۵ سال خوبی بود ما ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت با بانک‌ها صاف کردیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک‌های ما مشکل دارند نقدینگی که از دولت و مردم گرفتند را به گروهی دادند که بازگردانده نشد، حال به جای شماتت بانک‌ها کمک کنیم که پول‌ها باز گردد.
او ادامه داد: یکی از محل‌هایی که به بانک‌ها می‌تواند کمک کند، دولت است که باید به جای نکوهش کمک کند، سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان کمک کرد.
سخنگوی دولت در ادامه به باقی بدهی‌های پرداختی دولت اشاره کرد و گفت: سال گذشته دولت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی پیمان‌کاران را داد، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری‌ها را دادیم، هزار میلیارد تومان به مسکن مهر کمک شد. مسکن مهر مال مردم است، به بنیاد مسکن و شهید هزار میلیارد تومان داده شد، ۴۰۰ میلیارد تومان آموزش عالی، ۲ هزار میلیارد به آموزش و پرورش بدهی فرهنگیان بود.
او یادآور شد: از روزی که وارد مجلس شدم یادم است که آموزش و پرورش مشکل دارد ، افزایش ۱۱۰ درصدی تسهیلات داریم در این حوزه ، امسال هم گفته‌اند اگر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ندهید برگه‌ها تصحیح نمی‌شود، همیشه یک گروگانی در دست آموزش و پرورش داریم.
نوبخت تاکید کرد: آموزش و پرورش برای ما عزیز هستند.
نوبخت در پاسخ به سوال ایلنا درباره تعبیر رهبرانقلاب از واژه آتش به اختیار و اینکه جریانی سعی دارد از آن به نفع جریانی خاص و علیه دولت مصادره کند: این ظلم به رهبری است که عده‌ای از بیانات ایشان در جهت خواسته‌های سیاسی‌شان سو‌ءاستفاده کنند. قطعا رهبری انقلاب ارتقای فرهنگ جامعه را منوط به دستگاه‌های رسمی فرهنگی نمی‌دانند و از نظر ایشان همه مسئول هستند. هرچند دولت بودجه فرهنگی می‌دهد اما مجریان فرهنگی فقط دولتی‌ها نیستند.
او ادامه داد: آتش به اختیار را ضمن اینکه ایشان توضیحات لازم دادند باید منوط به این کنیم که هر فردی مسئولیت دارد که نسبت به ارتقای سطح فرهنگ جامعه تلاش کند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: سوءاستفاده نه تنها در این مورد صورت گرفته بلکه از دیگر بیانات ایشان از سوی برخی از جریان‌ها برای بیرون راندن رقیب از میدان هم سوءاستفاده شده که تازه هم نیست.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ قشر‌های مختلف مردم انگلیس همصدا با حامیان فلسطین در کشور‌های مختلف جهان بار دیگر با برافراشتن هزاران پرچم فلسطین، خیابان‌های مرکزی لندن را با صحنه اعلام همبستگی با ملت فلسطین و ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش مبدل کردند.
فریاد خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش و اعلام همبستگی با ملت فلسطین همزمان با گسترش جنبش دانجشویی حامی آرمان فلسطین از آمریکا و تا اروپا و در لندن همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – کلر – فعال مدنی 
۲ – شهروند انگلیسی 
۳ – شهروند انگلیسی 

خانم کلر، فعال مدنی در انگلیس که در این تظاهرات حاضر شده است می‌گوید: دولت بریتانیا از آتش بس در غزه حمایت نمی‌کند، ریشه این سیاست برمی گردد به صدور اعلامیه بالفور درسال ۱۹۴۸ که زمینه تاسیس رژیم اسراییل رو فراهم کرد. کشتار فلسطینیان و اشغال سرزمین‌شان با همکاری و حمایت دولت بریتانیا بیش از هفت دهه است که دامه یافته و ما در اعتراض به تداوم این سیاست شرم آور اینجاییم. از دولت می‌خواهیم به خواست اکثریت احترام بگذارد.
معترضان با نوشته‌ها و شعارهایشان دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی را شریک جنایات این رژیم در نسل کشی فلسطینیان و راه ملت‌ها را جدای از آنها دانستند.
یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: ما اینجاییم تا اتحادمان را با ملت فلسطین نشان دهیم. واقعیت جامعه ما این جمعیتی است که ماههاست در خیابان‌ها توقف نسل کشی فلسطینیان را خواستارند و از آزادی فلسطین حمایت می‌کنند. با حمایت دولت‌های غربی از نسل کشی فلسطینیان نقاب از چهره آنها کاملا کنار رفته و ملت‌ها از دانشجویان آمریکا گرفته تا شهر‌های مختف اروپا نشان دادند که اسراییل و حامیانش باید از آینده خودشان بترسند.
یک خانم جوان انگلیسی که در تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین حضور یافته است، نیز می‌گوید: دلیلش چیست که دولت‌های غربی به رغم کشتار ده‌ها هزار نفری مردم فلسطین از آتش بس در غزه حمایت نمی‌کنند؟ این سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است. دولت و مجلس ما آشکارا با خواست اکثریت جامعه مخالفت می‌کنند که هفت ماه آست آتش بس در غزه و توقف نسل کشی فلسطینیان را در خیابان‌ها فریاد می‌زنند.
حضور گسترده یهودیان و خاخام‌ها در راهپیمایی همبستگی با ملت فلسطین نشان می‌دهد توجه به آرمان فلسطین قشر‌های مختلف مردم از ادیان و ملیت‌های گوناگون را به هم پیوند داده است.
با اینکه بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، بیش از ۷۵ درصد مردم انگلیس خواهان اتش بس فوری در غزه و توقف نسل کشی فلسطینیانند و هفت ماه است که بی وقفه هر هفته این خواسته را در خیابان‌های مرکزی پایتخت و دیگر شهر‌های انگلیس فریاد می‌زنند، اما دولت انگلیس به رغم کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی مانند اغلب دولت‌های غربی حتی حاضر نشده است ارسال بمب و جنگ افزار برای رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

 

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد