Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی گفت : خروج آمریکا از معاهده پاریس بدان معناست که عزم جدی در دولت آمریکا برای کمک به توسعه پایدار وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ داوود میرشکار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به گرمای 56 درجه چابهار در هفته گذشته گفت : تغییرات اقلیمی و گرمای زمین متاسفانه اقلیم های دریایی را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد، بنابراین گرم شدن زمین و گرم شدن آب دریا ها از جمله دریای عمان بر زیست گاههای زیر آب تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آب سنگ های مرجانی سطحی از درجه حرارتی را می توانند تحمل کنندـ معمولا 34 درجه سانتیگراد ـ با افزایش درجه حرارت آب سنگهای مرجانی شروع به سفید شدن و سیتو پلانگتون های همزیست با آن ها، آنها را ترک می کنند که این امر در طولانی مدت سبب مرگ آب سنگ های مرجانی می شود بنابراین در سطح کلان زیست گاههای پر تولید کشور در سواحل از بین خواهند رفت.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی در این باره ادامه داد: از دیگر زیستگاههای با اهمیت کشورزیستگاه جنگل های حرا است که محل نوزاد گاهی و زاد آوری بسیاری از گونه ها است، متاسفانه با گرم شدن هوا این گونه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند چرا که گرمایش زمین و افزایش دمای آبها سبب افزایش شوری در این محدوده آبهای ساحلی می شود، این امر تاثیر بسیاری بر گونه ها متفاوت می گذارد و مقاومت آنها در مقابل عوامل طبیعی و حتی عوامل بیماری زا کم می شود از جمله مواردی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنیم تاثیر گذاری افزایش دما در ترکیب جنسی گونه ها است ؛ برای مثال در این فصل لاک پشت های سبز برای تخم گذاری در سواحل سیستان و بلوچستان حاضر می شوند که گرمی هوا سبب می شود که تعادل جنسی لاک پشت های متولد شده تغییر کنند و به سمت ماده ها گرایش پیدا کنند و در دراز مدت می تواند آسیب هایی به لاک پشتها و ذخیره دریایی وارد شود.
وی با اشاره به راهکارهای جهانی برای جلوگیری از آسیب زیست بوم های دریایی اظهار داشت: برای حل این مشکل نیاز به راهکارهای جهانی است و به یک کشور و یا یک قاره منتهی نمی شود، خروج آمریکا از معاهده پاریس بدان معنا است که عزم جدی در دولت آمریکا برای کمک به توسعه پایدار وجود ندارد چرا که میزان تولید co2 آمریکا بسیار زیاد است واین امر در گرمایش زمین بسیار تاثیر گذار است
میرشکار در این باره افزود: با افزایش تولید2 co گرمایش زمین تشدید و به تبع آن آب دریا ها به شدت گرم می شود، بنابراین برای اینکه کره زمین پایدار داشته باشیم تا تمامی مردم جهان در آن سهیم باشند نیاز به یک عزم بین المللی است چرا که تمامی کشورها باید به تعهدات خود عمل می کنند و تلاش شود روند فزاینده گرم شدن زمین تا حدودی کند شود مطمئنا با توجه به نیازهای مردم بر روی کره زمین که متوقف نخواهد شد، می توان روند آن را کندتر کرد تا آسیب کمتری به زمین و محیط زیست وارد شود.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی با اشاره به راهکارهای منطقه ای و ملی تصریح کرد: درسطح ملی و منطقه ای می توان اقداماتی برای کاهش تهدیدات زیست محیطی و توسعه های ناپایدار صورت پذیرد در مواردی باید بسیار کنترل و حساب شده عمل شود، همچون به حداقل رساندن افزایش تعداد آب شیرین کن ها، مدیریت نیازهای آبی، انجام صید و صیادی مسئولانه و مجاز ؛ همچنین تلاش شود پس آب ها در استان های ساحلی در چرخه باز چرخانی وارد شوند تا اینها به صورت خام و فاضلاب وارد دریا نشوند، به طور کلی با مدیریت توسعه شهر سازی در سواحل، ساخت و سازهای ساحلی باید توسعه پایدار در سواحل رقم خورد.
وی با اشاره به تاثیر گرمای هوا در اقتصاد مناطق جنوبی کشور خاطر نشان کرد: گرمای اخیر چابهار ادامه دار نیست چرا که به سمت فصل مانسون نزدیک می شود، این فصل با بادهای بسیار شدیدی همراه است و فضا را تلطیف می کند و اینگونه نیست که این فضا همچنان تا انتهای تابستان باقی بماند و شرایط برای فعالیت اقتصادی و سکونت سخت باشد، فصل مانسون یکی از فصل های بسیار خوب این منطقه است که می توان بسیاری از فعالیت های تفریحی، توریستی، گردشگری، اقتصادی را انجام داد.
میرشکار با اشاره به فصل مانسون در چابهار اظهار داشت: همانطور که از اسم این منطقه پیدا است چابهار دارای چهاربهار است، زمانی که گرما تشدید می شود هوای این منطقه با شروع فصل مانسون تعدیل می یابد در واقع شروع این فصل از ابتدای تیرماه تا انتهای تابستان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد