Web Analytics Made Easy - Statcounter

افرادی که به بهانه مسافر بودن در تفرجگاه‌ها و حتی در شهر که با در دست داشتن بطری آب‌معدنی و خوراکی به روزه‌خواری مشغول هستند در جای خود نیازمند برخوری جدی و قاطعانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیرغار، هرچند آغاز تابستان امسال با ماه مبارک رمضان هم‌زمان‌شده ولی کم نیستند مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک، برای لذت بردن از مواهب طبیعی در این ماه راهی شهرستان فارسان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان ،شهرستان فارسان با داشتن آب‌وهوایی مناسب میزبان میهمانانی است که از اقصی نقاط ایران برای تفریح و فرار از گرمابه این خطه زیبای می‌آیند .اما متأسفانه این روزها در برخی مکان‌های گردشگری اثری از ماه مبارک رمضان و روزه‌داری نیست که متأسفانه روزه‌خواری درملأعام در حال شدت یافتن است.

پیر غار یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی زاگرس است که دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری است. شرایط توپوگرافی و اقلیمی این استان در کنار بارش‌های قابل‌توجه برف و باران موجب ایجاد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری در این استان شده است که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

روزه‌خواری در تفرجگاه‌ها و حتی در شهر و در مقابل چشم روزه‌داران است

افرادی که به بهانه مسافر بودن با در دست داشتن بطری آب‌معدنی و خوراکی به روزه‌خواری مشغول هستند در جای خود نیازمند برخوری جدی و قاطعانه است.

این‌گونه مسائل نه‌تنها توهین به روزه‌داران است ،بلکه در صورت عدم برخورد به مسافران این‌گونه القاء می‌کند که هر خلاف و گناه آشکار دیگری را می‌توانند در این شهر انجام دهند.

زیر پا گذاشتن حدود و مقررات، فرزند شوم هرج‌ومرج را در جامعه به بار می‌آورد. پس به‌حکم عقل می‌بایست اهرم‌هایی بازدارنده و مجازاتی پیش‌گیرنده برای متخلفان وضع گردد که دیگرکسی فکر سرپیچی از قانون در سر نپروراند و درنتیجه میل عمومی به هنجارشکنی از میان برود.

روزه‌خواری به‌تنهایی در هیچ‌یک از قواعد قانون مجازات، مورد جرم انگاری قرار نگرفته است. بنابراین هرچند که از منظر شرعی، روزه‌خواری بدون عذر شرعی حرام است؛ اما چنانچه یک فرد، چه با عذر شرعی و چه بدون عذر شرعی، روزه نگیرد، هیچ‌گونه جرمی را ازنظر قانون مجازات انجام نداده است اما تظاهر به روزه‌خواری درملأعام ازنظر قانون جرم قلمداد می‌شود.

ماده 638 قانون مجازات اسلامی می‌گوید: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و درصورتی‌که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

روزه‌خواری نیز مصداق همین قانون است با روزه‌خواران درملأعام برخورد می‌شود؛کسانی که اقدام به روزه‌خواری درملأعام می‌کنند به 10 روز تا دو ماه حبس و یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس

ایسنا/فارس علی خطیبی، معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم در سفری یک روزه به استان فارس ضمن بازدید از روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در دانشگاه‌های استان، پروژه‌های مختلفی را در دانشگاه فسا و جهرم افتتاح کرد.

پروژه‌های سالن غذاخوری مرکزی، آشپزخانه صنعتی و خط انتقال آب دانشگاه فسا به طول ۷ کیلومتر، و نیز کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم پروژه‌هایی بود که سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت همزمان با حضور معاون وزیر علوم در استان فارس، مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

‌به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، خطیبی همچنین پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی دانشگاه فسا با ظرفیت ۴۰۰ نفر را کلنگ‌زنی کرد و ضمن بازدید از پروژه بزرگ ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه شیراز که با مشارکت خیرین محترم در حال ساخت است، جهت آماده‌سازی سریعتر خوابگاه‌ها برای بهره‌مندی دانشجویان از ترم آینده تحصیلی دستوراتی صادر کرد.

شرکت در شورای دانشگاه‌های استان و گفت‌وگوی رودرو با دانشجویان و کارکنان از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه منابع وزارت علوم به استان فارس بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • مرد آهن‌خواری که دنیا را مبهوت خود کرد
  • تایید حقانیت بانوان تماشاگر در رای بازی سپاهان پرسپولیس
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • فیلم| جست و جوی ۱۷ روزه برای یافتن «سبحان»
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز