Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس سازمان عشایر ایران گفت: بهترین مراتعی که ماهیت آن خوب و عاری از دستبرد انسانی است وبحالت بکر باقی مانده عرصه های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است بنابراین عشایر نقش بسزایی در صیانت از مراتع و منابع طبیعی دارند.

به گزارش قدس آنلاین، کرم علی قندالی روز چهارشنبه در آئین معارفه اولین رئیس اداره عشایر استان قزوین که با حضور علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران برگزار شد، یکی از ظرفیت های عشایر را تولید گوشت قرمز ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از توانمندی های خوب عشایر در تولید گوشت است که می توانند سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت معادل ۲۵ درصد تولید گوشت کشور را تولید کنند که با توجه به ظرفیت دو سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد در زنجیره تولید گوشت قرمز رشد داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عشایر را مهمترین و اصلی ترین عامل در حفاظت از عرصه های مراتع کشور دانست و افزود: وجود مرتع مناسب یکی از ظرفیت های خوب برای عشایر است که اولین وظیفه؛ حفظ و صیانت از منابع پایه آب و خاک و منابع طبیعی است.

قندالی اظهار داشت: بهترین مراتعی که ماهیت آن خوب و عاری از دستبرد انسانی است وبحالت بکر باقی مانده عرصه های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است بنابراین عشایر نقش بسزایی در صیانت از مراتع و منابع طبیعی دارند.

به گفته ی رئیس سازمان عشایر ایران؛ ۸۴ میلیون هکتارمرتع در کشور وجود دارد که ۲۴ میلیون هکتار آن در چرای دام است.

وی با بیان اینکه؛ استان قزوین به عنوان یکی از قطب های کشاورزی، بستر مناسبی برای کشاورزی دارد گفت: این استان مدرن ترین نوع تکنولوژی و فنون جدید کشاورزی را دارد و در ابعاد مختلف این بخش رشد خوبی داشته و حتی در بخش دام و دامپروری از قدمت و سابقه بسیاری برخوردار است.

قندالی خاطر نشان کرد : در حوزه عشایر ۷۴ درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است و یکی از کارهای مهم برای آنان توجه به بخش دام و دامپروری و داشتن مرتع مناسب است.

وی یاد آور شد: یکی از ظرفیت های خوب عشایر نوع زندگی خاص و بهره وری است که می توانند از منابع خدادادی و طبیعی به نحوشایسته بهره وری کنند.

رئیس سازمان عشایر ایرانبر لزوم اهمیت فعال کردن و بهره مندی از ظرفیت مناسب عشایر در حوزه های مختلف تاکید کرد.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و بخش بحران؛ تسهیلات مناسب با سود ۴ تا ۱۰ درصد پرداخت خواهد شد.

قندالی اضافه کرد : در زنجیره تولید گوشت باید عشایر را به سمت سایر تولیدات دامی مثل شیر، صنایع دستی و صندوق خرد زنان روستایی سوق دهیم.

به گفته ی این مقام مسئول؛ برای هر صندوق خرد زنان روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و دور برگشت ۵ ساله پرداخت خواهد شد.

قندالی به اهمیت سرشماری سال ۱۳۹۷ عشایر کشور اشاره کرد و گفت : در کشور ۲۰۰ تعاونی عشایری با حدود ۲۰ هزار خانوار عضو وجود دارد.

وی تصریح کرد : عشایر نیازهای بسیاری دارند که می توان به مشکلات قشلاقی و اجرایی نشدن بیمه اجتماعی عشایر اشاره کرد.

رئیس سازمان عشایر ایران بر لزوم تشکیل شورای عالی عشایر در استان با ریاست استاندار قزوین تاکید کرد.

در پایان این مراسم، بهزاد غیاثوند به عنوان اولین رئیس اداره امور عشایری استان قزوین معرفی شد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال