Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:20:50 GMT

تفسير برجام برعهده اعضاي کميسيون مشترک است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۰۹۵۹

خبرگزاري آريا - رضا نجفي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي اتمي با اعلام حمايت اکثر کشورهاي عضو شوراي حکام از ادامه اجراي برجام گفت: اجراي تعهدات برجام توسط آمريکا تاکنون براي ايران پذيرفتني نبوده و نيست و آمريکا بايد به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاري آريا ، نجفي پس از پايان جلسه صبح چهارشنبه شوراي حکام آژانس در گفتگو با خبرنگاران گفت: موضوع ايران در اين جلسه شوراي حکام نسبت به جلسات قبلي به صورت خيلي کوتاه بحث شد و تقريبا يک ساعت طول کشيد و اين نشان مي دهد که بحث اجراي برجام در ايران به سهولت پيش مي رود و مشکل خاصي نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما در بيانيه خودمان ابتدا از کشورهايي که درباره واقعه تروريستي اخير (17 خرداد) ابراز همدري و به سفارت هاي ما مراجعه کرده بودند، تشکر کرديم.
نجفي افزود: اعلام کرديم که برنامه هسته اي ايران در چارچوب برجام ادامه دارد و گزارش آژانس نشان مي دهد، ايران تمام تعهدات خودش را اجرا کرده اما تاکيد کرديم که تداوم برجام و پايداري آن منوط به اجراي متقابل و کامل تمام تعهدات توسط کشورهاي 1+5 است و اعلام کرديم که اجراي تعهدات برجام توسط آمريکا تاکنون براي ايران پذيرفتني نبوده و نيست و آمريکا بايد به تعهدات خود عمل کند.

*** ادعاي رژيم صهيونيستي و پاسخ ايران/تفسير برجام برعهده اعضاي کميسيون مشترک است
سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: اکثريت کشورها از ادامه اجراي برجام و از تلاش هاي آژانس حمايت کردند؛ البته موضوعي درباره تفسير بخشي از برجام توسط يکي از هيات ها مطرح شد که هيات هاي ديگر پاسخ دادند و ما هم تاکيد کرديم که تفسير مفاد برجام فقط بر عهده اعضاي کميسيون مشترک نظارت بر برجام است و در جلسه شوراي حکام نبايد اين بحث صورت بگيرد.
وي توضيح داد: رژيم صهيونيستي در بيانيه اش ادعايي مطرح کرد که ما پاسخش را داديم و تاکيد کرديم رژيمي که بطور مخفيانه در حال توسعه سلاح هسته اي است، در جايگاهي نيست که بتواند درباره کشورهاي عضو آژانس صحبت کند و سلاح هسته اي و برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي مهمترين خطر براي صلح و امنيت بين المللي است.

** در حال مذاکره با خريداران بالقوه براي فروش مازاد آب سنگين هستيم
نجفي در ارتباط با فروش مقداري از ذخاير آب سنگين ايران گفت: موضوع فروش آب سنگين در برجام آمده است و اگر ايران اضافه بر 130کيلوگرم آب سنگين ذخيره داشته باشد موظف است آن را به بازار بين المللي ارائه کند البته قيمت پيشنهادي خريداران بايد مورد قبول ايران هم باشد.
سفير و نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: در گذشته به همين منوال عمل مي شده و ما آب سنگين اضافي را بسته بندي مي کرديم و در عين حال که در حال مذاکره با خريداران بالقوه بودم آن را براي ارسال به مقصد آماده مي کرديم. در گذشته اين امر رخ داده و ما دهها تن آب سنگين را فروختيم و به کشورهاي مقصد صادر کرديم وچون بخشي از اين صادرات به آمريکا بود و ما رابطه ديپلماتيک نداريم، مواد را بسته بندي و به کشور عمان به عنوان واسطه فرستاديم.
نجفي تاکيد کرد: اکنون هم در حال مذاکره با خريداران بالقوه هستيم و به محض اينکه نتيجه مذاکرات منجر به عقد قرارداد بشود آب سنگين اضافي به کشورهاي مقصد فروخته خواهد شد. اطلاعات مربوط به مقصد و زمان جزو اطلاعات پادماني ومحرمانه است و نمي توانيم آن را افشا کنيم.
، گزارش جديد يوکيا آمانو مدير کل آژانس در جلسه روز چهارشنبه نشست فصلي شوراي حکام مورد بررسي قرار گرفت. مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي دوشنبه (پريروز) در آغاز نشست فصلي شوراي حکام گفـت: آژانس به راستي آزمايي و نظارت بر اجراي تمام تعهدات مرتبط با هسته اي ايران طبق توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مطابق با رويه هاي استاندارد پادماني آژانس بشکلي بي طرفانه ادامه مي دهد.
دومين گزارش آژانس درباره ايران در سال 2017 با عنوان `راستي آزمايي و نظارت در جمهوري اسلامي ايران مطابق با قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل` ، جمعه 12 خرداد (دوم ژوئن) منتشر شد و در اختيار اعضاي شوراي حکام قرار گرفت.
اين گزارش بار ديگر تاکيد کرد که فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران در چارچوب توافق هسته اي (برجام) به پيش مي رود. آمانو روز دوشنبه تاييد کرد که 20 تن آب از ذخاير آب سنگين ايران در آينده نزديک از ايران به خارج منتقل مي شود. در گزارش آژانس ميزان ذخاير آب سنگين ايران 128.2 تن اعلام شده بود. ميزان مجاز طبق برجام 130 تن است.
نشست فصلي شوراي حکام از روز دوشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد و موضوعات مختلفي در ارتباط با کار آژانس مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟