Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مردم قرباني مناقشه چند کشور عربي با قطر هستند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، فرانس بيست و چهار در گزارشي از قطر به پيامدهاي بحران ديپلماتيک قطر بر زندگي مردم عادي کشورهاي درگير و حتي کشورهاي غير درگير در اين بحران پرداخت. شبکه خبري فرانس بيست و چهار گزارش داد: در ستاد بحران کميسيون ملي حقوق بشر قطر، وکلا بيست و چهار ساعته براي کمک به خانواده هايي که با خطر جدايي ناشي از اين بحران ديپلماتيک رو به رو هستند فعاليت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بيشتر افرادي که اين شبکه با آنها گفتگو مي کند، از ترس ترجيح مي دهند ناشناس بمانند. اما فواز عبدالله بدون اينکه بترسد داستان خود را به اين شبکه مي گويد. او که تنها چند هفته پس از به دنيا آمدنش در بحرين، به قطر آمده است مي گويد: «همه چيز من اين جا است، کارم ، خانواده ام ، دوستانم، همه زندگي من اينجا است. من به بحرين نخواهم رفت ، زيرا آنجا چيزي ندارم».
فواز 35 سال است که در قطر زندگي مي کند اما اکنون بايد همه زندگي اش را در اينجا رها کند چون ديپلماتها چنين تصميم گرفته اند. 11 هزار شهروند عربستان سعودي، امارات متحده عربي و بحرين در قطر زندگي مي کنند. اين وضعيت براي فواز عجيب است. او مي گويد اول فکر مي کرد اين لطيفه اي در شبکه هاي اجتماعي است اما بعدا متوجه شده است که اين واقعيت دارد . او فقط يک هفته ديگر وقت دارد تا خاک قطر را ترک کند. هزاران قطري هم که در کشورهاي مقابل زندگي مي کنند همين وضع را دارند و مجبورند به قطر بازگردند. در نتيجه بسيجي عمومي صورت گرفته است.
در سوي ديگر دوحه، پايتخت قطر، غاده درويش هم که يک وکيل زن است، آستين بالا زده و تصميم گرفته است به صورت رايگان به اين افراد کمک کند. اين وکيل جوان مي گويد: «ما اينجا بدون دريافت دستمزد روي اين گونه پرونده ها کار مي کنيم. بايد درک کرد که مردمي که با اين بحران مواجه شده اند و احساس مي کنند مجازات مي شوند، دستشان از همه جا کوتاه است». اين طوفان زندگي همه را تحت تاثير قرار داده است حتي مردم کشورهايي که در اين بحران دخالتي ندارند چون در قطر 90 درصد کارگران خارجي هستند. جان يکي از کنيايي هايي است که در قطر راننده تاکسي است. او نگران صنعت گردشگري اين کشور و در نتيجه آينده خودش است.
او مي گويد: « خيلي ها نگران از دست دادن کار خود هستند چون وضع کار و کاسبي رو به وخامت است و شرکتها نمي توانند همه را نگه دارند. جان در سال 2011 فقط به يک دليل همه چيز را در کشورش رها کرد و به دوحه آمد تا بتواند نيازهاي خانواده اش را رفع کند. او مي گويد زندگي آنها با پولي که برايشان مي فرستد بهتر از زماني شده است که پيششان بود. تحريم قطر پيامدهاي زيادي دارد اما اين پيامدها چه اقتصادي باشند و چه انساني، اين مردم عادي هستند که در اين مناقشه ديپلماتيک گرفتار شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پزشکان بدون مرز درباره پیامدهای فاجعه‌بار حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه آثار و پیامدهایی فاجعه‌بار بر بیش از یک میلیون نفر در این منطقه خواهد داشت.

این سازمان اشاره کرد که حمله به رفح اوضاع فاجعه بار بهداشتی در این منطقه را وخیم‌تر کرده و دسترسی به برخی بیمارستان‌های در معرض تخریب را سخت‌تر می‌کند.

پزشکان بدون مرز اشاره کرد که انتقال بیماران قادر به حرکت از بیمارستان میدانی اندونزیایی را آغاز کردیم.

این سازمان تصریح کرد که معدود بیمارستان های صحرایی یا مراکز جایگزین در غزه نمی تواند پذیرای این حجم از مجروحان باشد.

کد خبر 6100316 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • بیانیه پزشکان بدون مرز درباره پیامدهای فاجعه‌بار حمله به رفح
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت