Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@12:36:02 GMT

مرگ «کاشف رادیو اکتیو» در تصادف با این گاری! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۵۳۰۶

مرگ «کاشف رادیو اکتیو» در تصادف با این گاری! +عکس

دكتر "پيركوري" فيزيكدان فرانسوي كه به اتفاق زنش «ماری» راديوم و پلوتونيوم را كشف كرد و به فيزيك اتمي جان تازه داد 19 اپریل سال 1906 در برخورد با یک کالسکه در شهر پاريس كشته شد. سرویس عکس وفیلم فردا: دكتر "پيركوري" فيزيكدان فرانسوي كه به اتفاق زنش «ماری» راديوم و پلوتونيوم را كشف كرد و به فيزيك اتمي جان تازه داد 19 اپریل سال 1906 در برخورد با یک کالسکه در شهر پاريس كشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي پانزدهم ماه می سال 1859 در همين شهر به دنيا آمده بود.

دكتر كوري پس از فراغت از تحصيل در دانشگاه، كار در آزمايشگاه و تحقيق و تدريس را درپيش گرفته بود. وي نخست روي كريستالوگرافي و سپس مغناطيس به تحقيق پرداخته بود و در مبحث مغناطيس، قانون كوري را در رابطه تاثير حرارت بر خاصيت مغناطيس نوشته است.
پیر با كمك زنش در سال 1898 موفق به كشف راديوم شد. این زن و شوهر همچنین موفق شدند در بيستم اپريل 1902 عنصر راديواكتيو «راديوم» را ايزوله كنند و سپس پلوتونيوم و با اين عمل، راه براي گسترش فيزيك اتمي و دستيابي به انرژي اتمي و نيز بمب باز شد و ....

جايزه نوبل فيزيك سال 1903 به اين زن و شوهر دانشمند تعلق گرفت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 رادیو ارتش اسرائیل در گزارشی به تحلیل حمله موشکی و پهپادی ایران به مناطق تحت اشغال ایران و تاثیر موشک‌های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک‌های ایرانی پرداخت و به پایگاه جاسوسی اشاره کرد که ایران هدف قرار داد. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • معمای علیت معکوس/ اگر آینده بر گذشته تاثیر گذارد!
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟