Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، اردیبهشت ماه 94، رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در رابطه با پروژه های در دست ساخت مسکن مهر این انجمن در شهر پردیس گفته بود: «شرکت بین المللی توسعه شهرسازی ایرانیان وابسته به انجمن انبوه سازان استان تهران ساخت 9 هزار و 422 واحد در فازهای 5 و 9 پردیس را بر عهده دارد که با توجه به شرایط موجود بیش از 90 درصد این واحد ها تا پایان امسال آماده واگذاری به متقاضیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

25 ماه از اظهارات حسن محتشم می‌گذرد، اما طی سال 94، 95 و ماه‌های سپری شده از سال جاری عملا اتفاق امیدوارکننده‌ای برای تکمیل واحدهای مذکور نیفتاده است. در دو سال اخیر انجمن انبوه‌سازان همواره یکی از موانع ساخت مسکن مهر را افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌ و خواستار تعدیل قیمت‌ها خارج از چارچوب دستورالعمل‌های سه گانه وزارت راه و شهرسازی بوده‌اند.

*وعده‌ای که عملی نشد

شهریور ماه سال گذشته عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران از تحویل بخشی از واحدهای مسکن مهر فازهای 5 و 9 پردیس تا نوروز 96 خبر داد و با انداختن توپ کم‌کاری‌ها به زمین کارفرما و بانک گفته بود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم بخشی از واحدهای مسکن مهر شهر پردیس را تا عید تحویل دهیم و بخش کوچکی از واحدهای مسکن مهر انبوه‌سازان در این شهر نیمه اول سال آینده تحویل می‌شود.

ایرج رهبر تصریح کرد:‌ برای این کار باید مقداری همکاری‌های سه جانبه‌ای که ما در تفاهمنامه داریم یعنی کارفرما، انبوه‌ساز و بانک مسکن باید به گونه ای‌ عمل کنند که تفاهمنامه به‌صورت واقعی عملیاتی شود. بعضی وقت‌ها کارفرما می‌خواهد کاری را انجام دهد بانک قبول نمی‌کند، برخی اوقات کارفرما مشکلاتی را دارد که کارفرما آنها را نمی‌پذیرد باید سه طرف طبق همان تفاهمنامه پیش بروند اگر واقعا می‌خواهند واحدهای مسکن مهر را تحویل دهند.

وی با بیان این‌که آورده متقاضیان نیز به مشکل برخورده است، گفت: با وجود ارسال پیامک به متقاضیان، اما آنها آورده خود را تکمیل نمی‌کنند. به فرض در بلوکی که مثلا 53 واحد داریم، 20 تا 50 درصد آورده‌ها تکمیل شده اما بقیه متقاضیان سهم خود را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان در پردیس جزو آخرین قراردادهای طرح مهر بوده که خرداد 91 امضا شده در پاسخ به این پرسش که قرار بود بخشی از این واحدها یکسال بعد تحویل شود، بیان کرد:‌ شهریور 91 میلیگرد -هر کیلوگرم- 600 تومانی 2300 تومان شد، با توجه به این‌که در هر مترمربع 40 کیلوگرم میلگرد در سازه به کار برود حالا اگر تفاوت قیمت را 1500 تومان در نظر بگیریم در هر مترمربع 60 هزار تومان (20 درصد قیمت ساخت هر مترمربع) در همان چند ماه اول پس از امضای قرارداد، هزینه ساخت برای سازندگان گران شد.

این در حالی بود که رهبر فروردین ماه سال 92 یعنی بیش از 7 ماه پس از دوران افزایش قیمت میلگرد، گفته بود:‌ «واحدهای مسکن مهر با قیمت مصوب وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود، به عبارت دیگر ساخت هر متر مربع بر اساس نرخ مصوب حدود 320 هزار تومان هزینه دارد. بر اساس دستورالعمل افزایش قیمت وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر و احتساب هزینه‌های مربوط به آسانسور، ساخت هر متر مربع مسکن مهر بین 370 تا 390 هزار تومان هزینه در بردارد که رقم مناسبی برای انبوه‌سازان است.

عضو انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: با توجه به این‌که بازار مصالح ساختمانی در ثبات به سر می‌برد و پروژه‌های مسکن مهر نیز به متقاضیان واگذار می‌شود، بنابراین حداقل در چند ماه ابتدایی سال اتفاق خاصی در بازار مسکن روی نخواهد داد و این بخش از ثبات نسبی برخوراد خواهد بود.

انجمن انبوه‌سازان استان تهران تاکنون نتوانسته‌اند به مفاد قراردادهای مسکن مهر پایبند باشند،‌ مسئله‌ای که گرفتاری‌های بی شماری را برای متقاضیان این طرح به‌وجود آورده است. جدا از درخواست‌های مکرر سازندگان برای افزایش قیمت مسکن مهر حتی خارج از چارچوب‌های مصوب، یکی از مصائب انجمن انبوه‌سازان (شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان) عدم ثبات مدیریتی است. شرکت مذکور که با حدود 15 پیمانکار قرارداد دارد طی ماه‌های اخیر از تزلزل مدیریت رنج برده، واقعیتی که شرکت عمران پردیس را نیز دچار مشکلاتی کرده است.

به عبارت دیگر هیئت رییسه این شرکت در بازهای زمانی یکماهه و در خوشبینانه‌ترین حالت 45 روزه تغییر می‌‌کند و این عدم مدیریت شرکت عمران پردیس را سردر گم کرده است. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، در حال حاضر هیچ مشکلی به لحاظ تامین منابع مالی برای پروژه‌های مسکن مهر از جمله واحدهای در دست ساخت انبوه‌سازان وجود ندارد، اما به همان دلیلی که به آن اشاره شد مشخص نیست پروژه‌های مسکن مهر فازهای 5 و 9 شهر پردیس چه زمانی تکمیل و کٍی تحویل متقاضیان می‌شود. در این بین متقاضیان نیز با توجه به خلف وعده‌های فراوان از واریز سهم آورده خود، خودداری می‌کنند.

604

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در طرح نهضت ملی مسکن سه طرح تسهیلاتی برای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. در طرح اول تامین زمین و ساخت مسکن را دولت انجام می دهد. در طرح دوم متقاضیانی که زمین دارند، تسهیلات وام ساخت مسکن دریافت خواهند کرد و در طرح سوم، تسهیلات وام کم‌بهره ساخت در اختیار متقاضیان در مناطق بافت فرسوده قرار می‌گیرد. طرح نهضت ملی مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) و بانک‌های کشور اجرا می‌شود. 

متن شهروند خبرنگار ما:

پس از سه سال همچنان بیش از پنجاه هزار نفر از تایید شدگان نهضت ملی مسکن شیراز بلاتکلیف هستند و متاسفانه مسئولین و متولیان امر ، زمین را تامین نکرده اند.مسئولین استانی هیچ تلاشی برای پیگیری و پیشبرد کار ندارند و به نظر میرسد اصلا هدف اصلی دولت که نهضت ملی مسکن هست برایشان بی اهمیت است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت