Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» و با مدیریت «مژگان کیانی» به نمایندگی از ایران روز یکشنبه 28 خرداد ماه جاری (18 ژوئن 2017) در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور گرجستان برنامه اجرا می‌کند.

گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» در سال ۱۳۹۲ با هدف پرورش خلاقیت و استفاده از استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان از طیف سنی چهار تا سیزده سال، در شهر اصفهان تأسیس گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شهریار بلوچستانی» در یادداشت کوتاهی که به رشته درآورده در مورد مهمترین اهداف تأسیس گروه موسیقی «کاغذ رنگی» نوشته است: با توجه به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه هر کشوری محسوب می‌شوند، اول ایجاد علاقه و شادی در آنها دوم جهت‌دهی تفکرات و رفتار جمعی در فرآیند آموزش موسیقی به آنان، همچنین آماده‌سازی بچه‌ها برای اینکه کارزار زندگی را به هنر زندگی کردن تبدیل نمایند و بلاخره معرفی تنبک به عنوان معتبرترین و اصلی‌ترین ساز کوبه‌ای با دیرینه پایدار که بنا و فلسفه وجودی آن استفاده از ریتم برای کودکان است.

در ادامه این یادداشت آمده است: خصوصیت بارز گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در این است که از هیچ ساز ملودی به جز طنین و نفس خود بچه‌ها استفاده نمی‌شود و خالص و ناب است و موسیقی را کودکان اجرا می‌کنند اما کودکانه نیست. قطعات از نوع دو تا چهار خطی طراحی گردیده‌اند و از تنبک برای ارائه ریتم در ایجاد گروه موسیقی «کاغذ رنگی» استفاده شده است. با آرزوی روزهای سرشار از سلامت و نیکویی برای همه کودکان و نونهالان سراسر جهان.

«شهریار بلوچستانی» در سال 1354 در شهر اصفهان متولد شده است و تحصیلاتش در رشته مهندسی الکترونیک و کارشناس ارشد ادبیات فارسی می‌باشد. وی موسیقی را از سال 1368 با ساز تنبک شروع کرد و ثمره آن هشت دوره رتبه ممتاز در جشنواره موسیقی فجر کشوری است. انتشار 2 کتاب 14 قطعه تنبک نوازی و 8/6 تم از آثار اوست. این هنرمند، آواز را در سال 1369 با تیتراژ برنامه رادیویی «امیدهای فردا» شروع کرد و سپس نزد استاد «علی تجویدی»، استاد «محمد طاهرپور»، استاد «همایون خرم» و استاد «محمد رضا شجریان» دوره‌های آوازی را طی نمود.

از بلوچستانی آلبوم‌های «شوق وصال»، «تیامی»، «آسمان شب»، «اشک من هویدا شد» منتشر شده و در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، تاجیکستان، هلند، اسلوونی، کرواسی، امارات، روسیه، ترکیه، و بلژیک در قالب کنسرت، به اجرای برنامه پرداخته است.

اعضای گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور گرجستان عبارتند از: شهریار بلوچستانی ـ مدیر هنری، خواننده و نوازنده تنبک، متین جانقربان ـ نوازنده تنبک، بردیا بلوچستانی ـ نوازنده تنبک، بردیا رحیمی‌مقدم ـ نوازنده تنبک و پیانو، بامداد شفیعیان ـ نوازنده تنبک، آرش رحیمی ـ نوازنده تنبک، محمد متین امامی ـ نوازنده تنبک، آرین صابوری‌نیا ـ خواننده، آدرینا رزاقی ـ خواننده و همراهان: سید امرحسین بشارتفر، سپهر محمدتقی شیرازی، آریانا باقری طادی و پارسا ضیایی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس