Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بهاباد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این شهرستان در زمینه پرورش زنبور عسل، گفت: باید زمینه توسعه این صنعت در شهرستان بهاباد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، عباس اقبال در دیدار مدیر و پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد به بیان مطالبی در ارتباط با نقش و جایگاه کشاورزی در زندگی مردم پرداخت و اظهار داشت: کشاورزی می‌تواند محور توسعه اقتصادی شهرستان بهاباد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اقبال باتوجه به بهره‌وری پایین در محصولات کشاورزی و دامی گفت: مشکلی که داریم بهره‌وری پایین است نه تنها در تولید محصولات کشاورزی و دامی بلکه در همه زمینه‌ها باید بهره‌وری را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه کشاورزان به علت عدم آشنایی با روش صحیح کشاورزی سرمایه‌های خود را هدر می‌دهند، افزایش بهره‌وری محصولات را نیازمند آموزش کشاورزان دانست و گفت: کلاس‌های آموزشی کمک مهمی است برای کشاورزی که زحمت می‌کشد تا در آینده محصولی را که برداشت می‌کند بتواند بهره بیشتری با استفاده بهینه از امکانات موجود داشته باشد.

اقبال با تأکید بر اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در شهرستان برای کاهش مصرف آب گفت: دولت یازدهم در بحث سیستم‌های آبیاری نوین حمایت‌های زیادی داشته و با وجود اینکه خرده‌مالکی زمین‌های کشاورزی شهرستان مشکلاتی در اجرای این طرح ایجاد کرده ‌برخی از کشاورزان اقدام به نصب سیستم‌های آبیاری نوین کرده‌اند.

وی خواستار ترویج زنبورداری، شیلات و انار در شهرستان شد و گفت: در بحث زنبورداری مردم هنوز طعم واقعی آن را نچشیده‌اند و با توجه به مستعد بودن این شهرستان، پرورش زنبور عسل در این شهرستان باید گسترش یابد.

فرماندار بهاباد ادامه داد: اناری که در بهاباد تولید می‌شود مردم به عنوان یک محصول قابل فروش در نظر نمی‌گیرند و لذا باتوجه به موقعیت خوبی که بهاباد برای تولید انار دارد باید با انجام کار کارشناسی شده، مردم را به این سمت تشویق نمود.

اقبال با اشاره به تسهیلاتی که دولت برای توسعه کشاورزی به مردم می‌دهد، به استفاده از فرصت‌هایی که دولت ایجاد کرده است تأکید کرد و خواستار هدایت وام‌های کشاورزی در مسیر خودش شد.

انتهای پیام/

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

شهریار مرشدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمانبندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مساله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مساله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی بیان کرد: در اجرای این طرح همه ذی نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

کد خبر 6098305

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟