Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:03:04 GMT

کشتی آزاد جوانان آسیا؛ ایران قهرمان آسیا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۵۲۶۳

به گزارش ایرنا از فدراسیون کشتی،در پایان رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا که روزهای 27 و 28 خردادماه در شهر تایچونگ کشور چین تایپه (تایوان) برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد جوانان با 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و یک عنوان ششمی و کسب 69 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. پس از تیم ایران تیم های ازبکستان و قزاقستان به ترتیب با 67 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج کشتی گیران ایران در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن 55 کیلوگرم نادر نصری در دور اول با نتیجه 10بر صفر (ضربه فنی) راتاناتهیوا از تایلند را شکست داد وی در دور بعد مقابل روزگلدی سعیداف از ترکمنستان با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
نصری در این مرحله مقابل جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان با نتیجه 2 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار هونگ چانگ از چین تایپه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 60 کیلوگرم یونس امامی در دور اول مقابل یونت اردنچیمگ از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد وی در دور دوم ادیل کادیربک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 12 بر یک از سد سلطان بیسوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. امامی در دیدار فینال مقابل شاروان از هند با نتیجه 9 بر 2 (ضربه فنی) مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.
در وزن 66 کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور نخست ال آستا از سوریه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 4 از سد کاران از هند گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
حسینی در این مرحله نیز تمولن انختویا از مغولستان را با نتیجه 13 بر 6 مغلوب کرد و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار در مصاف با ریوما آنراکو از ژاپن با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 74 کیلوگرم محمد متقی نیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل وانگ از چین تایپه با نتیجه 12 بر یک به پیروزی رسید وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در برابر ریوکی یوشیدا از ژاپن با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار پایانی رسید.
متقی نیا در دیدار فینال عیسی شاپیف از ازبکستان را با نتیجه 14 بر 3 شکست داد و بعنوان قهرمانی رسید.
در وزن 84 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست آلماس ژانیس از قزاقستان را با نتیجه 9 بر 3 مغلوب کرد وی در دور بعد آزات گاجیف از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار نهایی دیپاک پونیا از هند را با نتیجه 6 بر 5 مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 96 کیلوگرم دانیال شریعتی نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موهامت روزی کولی اف از ترکمنستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم الهام جانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. شریعتی نیا در این دیدار کانتورو تالانتبک اولو از قرقیزستان را نیز با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید.
همچنین نتایج نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:
در وزن 50 کیلوگرم علی فاتحی در دور اول مقابل اناربک سیدیبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 9 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، فاتحی از دور رقابت ها کنار رفت و در جایگاه ششم ایستاد.
در وزن 120 کیلوگرم شایان جلیل زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل امیل آشیرعلیف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید اما در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مقابل حسن بای رحیم اف از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده شد، وی در این دیدار بنجین دوان از چین را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
50 کیلوگرم: 1- ناسان گویان نارمنداخ (مغولستان) 2- دارخان کالکنوف (قزاقستان) 3- رستم بک جورایف (ازبکستان) و اناربک سیدیکبیکوف (قرقیزستان) ... 6- علی فاتحی (ایران)
55 کیلوگرم: 1- جهانگیر میرزا توروبوف (ازبکستان) 2- مهامبت کواتبک (قزاقستان) 3- نادر نصری (ایران) و آریونبولد باتسایخان (مغولستان)
60 کیلوگرم: 1- شاروان (هند) 2- یونس امامی (ایران) 3- عبوس رحمان اف (ازبکستان) و سلطان بیسوف (قزاقستان)
66 کیلوگرم: 1- ریوما آنراکو (ژاپن) 2- امیرحسین حسینی (ایران) 3- منصور سیرگاک (قرقیزستان) و کاران (هند)
74 کیلوگرم: 1- محمد متقی نیا (ایران) 2- عیسی شاپیف (ازبکستان) 3- مینگ نیانگ وانگ (چین تایپه) و ژاکسیریک سلطان (قزاقستان)
84 کیلوگرم: 1- احمد بذری (ایران) 2- دیپاک پونیا (هند) 3- تسوکتگرل مونخباتار (مغولستان) و جاواریل شاپیف (ازبکستان)
96 کیلوگرم: 1- دانیال شریعتی نیا (ایران) 2- کانتورو تالانبک (قرقیزستان) 3- ابراهیم ایلهام جانوف (ازبکستان) و سریک باکیتهانوف (قزاقستان)
120 کیلوگرم: 1- حسن بوی رحیم اف (ازبکستان) 2- لخاگواگرل مونختورل (مغولستان) 3- شایان جلیل زاده (ایران) و سینق پاشپندر (هند)
رده بندی تیمی: 1- ایران 69 امتیاز 2- ازبکستان 67 امتیاز 3- قزاقستان 53 امتیاز 4- مغولستان 52 امتیاز 5- هندوستان 43 امتیاز 6- قرقیزستان 43 امتیاز
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی *1528 * 1701
تنظیم: حسن تمیمی* انتشار: حمید قدیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا به ایستگاه پایانی رسیده است و امروز یک شنبه دیدارهای رده بندی و نهایی برای تعیین ۴ تیم برتر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار نهایی به مصاف تایلند خواهد رفت.

فینال پلی آف، ساعت ۸:۳۰

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲ فینال را تجربه خواهد کرد. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حکم انتخابی جام جهانی را دارد و ۴ تیم راه یافته به نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کرند. اما از آنجا که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ به طور پیش فرض در جام جهانی شرکت خواهد کرد و از آن جا که این تیم به نیمه نهایی صعود کرده است، دیدارهای پلی آف برای تعیین سهمیه چهارم آسیا برگزار شد و ۴ تیم بازنده مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند.

افغانستان پس از برتری برابر عراق به فینال این بازی‌ها رسید و قرقیزستان هم موفق شد با شکست ویتنام شانس خود را برای حضور در جام جهانی امتحان کند.

به این ترتیب، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان از ساعت ۸:۳۰ برای تعیین آخرین سهمیه جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت. هیچکدام از این دو تیم پیش از این تجربه حضور در جام جهانی را نداشته اند و اگر بتوانند در این دیدار حساس به برتری برسند فصلی جدید را در تاریخ فوتسال خود رقم خواهند زد.

تیم ملی فوتسال افغانستان با هدایت مجید مرتضایی برای نخستین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده بود و توانست با صعود به مرحله یک چهارم نهایی، به عنوان پدیده این بازی‌ها معرفی شود.

دیدار رده بندی، ساعت ۱۱:۳۰

تیم‌های ملی فوتسال تاجیکستان و ازبکستان از ساعت ۱۱:۳۰ دیدار رده بندی این مسابقات را برگزار خواهند کرد. هر دو تیم در مرحله نیمه نهایی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و تا آخرین لحظه تسلیم حریفان قدرتمند خود نشدند و فقط در ضربات پنالتی بود که قافله را باختند.

ازبکستان در دیدار برابر ایران توانست قهرمان ۱۲ دوره این مسابقات را با نتیجه ۳ به ۳ متوقف کند و تاجیکستان هم موفق شد تایلند میزبان را با همین نتیجه متوقف کند. اما در ضربات پنالتی مغلوب مهارت دروازه‌بان‌های حریف شدند تا شانس حضور در فینال را از دست بدهند.

ازبکستان در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۲ با برتری ۸ بر ۲ برابر تایلند عنوان سومی را کسب کرد. این تیم تاکنون ۶ بار در دیدار رده بندی حضور داشته است که به ۵ عنوان سوم و یک چهارمی رسیده است. ضمن اینکه ازبکستان ۴ بار هم نایب قهرمان این بازی‌ها شده است.

اما ازبکستان برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود و در این دیدار تلاش می‌کند با کسب عنوان سومی مسابقات، با خاطره‌ای خوش به این ماجراجویی و شگفتی سازی ادامه دهد.

فینال قهرمانی آسیا، ساعت ۱۴:۳۰

تایلند پیش از این در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ میزبانی این بازی‌ها را برعهده داشت که در سال ۲۰۰۰ در دیدار رده بندی موفق شد با نتیجه ۸ بر ۶ ژاپن را شکست دهد و به عنوان سوم دست پیدا کند.

در سال ۲۰۰۸ تایلند توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند اما با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد و به مقام دوم رسید. تایلندی‌ها علاوه بر سال ۲۰۰۸، یک بار هم در سال ۲۰۱۲ توانستند به فینال آسیا برسند که برابر ژاپن با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شدند و باز هم عنوان دومی را کسب کردند.

تایلندی‌ها امیدوارند بتوانند در این دوره با بهره گیری از امتیاز میزبانی، تاریخ سازی کنند و به عنوان قهرمانی در آسیا برسند.

اما شاگردان شمسایی پس از ناکامی در دوره قبل و از شکست برابر ژاپن در دیدار نهایی، عزم خود را برای کسب سیزدهمین قهرمانی در آسیا جزم کرده اند و می‌خواهند ثابت کنند که همچنان قهرمان بلامنازع آسیا هستند.

کد خبر 6090178

دیگر خبرها

  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو