Web Analytics Made Easy - Statcounter


اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: روند افزایشی آمار طلاق، کشفیات موادمخدر و زنان آسیب دیده در استان نگران کننده است که در این زمینه باید بررسی کارشناسی انجام و راهکار اصولی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، قاسم عبداللهی پیش از ظهر یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست با خبرنگاران در اراک، مجموع پرونده های ورودی به دادگستری استان مرکزی طی سال گذشته را ۲۳هزار و ۹۶۰ فقره و پرونده های خروجی را طی همین مدت ۲۷هزار و ۹۶ فقره اعلام کرد و اظهار داشت: به رغم تمام تلاش و برنامه ریزی های انجام شده در دادگستری، ۵۳ هزار و ۱۴۷ فقره پرونده قضایی در استان مرکزی از سال گذشته به سال ۹۶ موکول شده و این در حالی است که هم در زمینه پرونده های ورودی و هم پرونده های خروجی افزایش داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: طی سال گذشته حدود پنج هزار و ۹۹۵ پرونده ورودی نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته ایم، همچنین در زمینه پرونده های مختومه هم یازده هزار و ۵۴۲ فقره پرونده نسبت به سال ۹۴ افزایش نشان می دهد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در حوزه شورای حل اختلاف هم طی سال گذشته ۶۳ هزار و ۳۳۶ فقره پرونده وارده ثبت شده که از این رقم پرونده ۶۲ هزار و ۱۸۳ فقره پرونده منتهی به رای شده است .

آمار پرونده های قضایی منتهی به صلح در استان مطلوب نیست

وی اضافه کرد: افزایش پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۴، بیش از صد درصد بوده و طی سال گذشته ۲۷درصد از پرونده ها به صلح و سازش انجامیده، که آمار مطلوبی نیست و امیدواریم این رقم افزایش یابد.

عبداللهی تصریح کرد: طی سال گذشته، به میزان ۲.۱۶ درصد کاهش پرونده وارده درخواست طلاق داشته ایم اما این به این معنا نیست که طلاق در استان کاهش پیدا کرده است .

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: علت کاهش این است که ما پنج شعبه حل اختلاف صلح و سازش قرار داده ایم و سه مرکز مشاوره راه اندازی شد که این امر باعث شد کاهش پرونده در دادگستری ایجاد شود، اما در مجموع کاهشی در بحث طلاق مشاهده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سال ۹۰ تقریبا در هر شش ازدواج یکی منتهی به طلاق می شد ولی در سال گذشته این رقم به یک طلاق در ازای سه ازدواج افزایش یافته است که متاسفانه شاهد روال افزایش ناخوشایندی در این رابطه هستیم .

مساله نگران کنندهافزایش کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: هم اکنون مساله نگران کننده در استان مرکزی موضوع افزایش کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

عبداللهی ادامه داد: افزایش ۴۷درصدی کشف مشروبات الکلی در سال گذشته، آمار بسیار نگران کننده ای است چراکه ما دارای نظام دینی و اسلامی و ارزشی هستیم، بنابراین جرم شناسان و جامعه شناسان باید بررسی کنند که جامعه چرا دچار چنین وضعیتی شده است .

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: کشف مشروبات الکلی خارجی در استان مرکزی پنج درصد کاهش داشته اما در مشروبات داخلی، آمار کشفیات، افزایش را نشان می دهد.

وی بیان داشت: در حوزه موادمخدر هم افزایش ۲۲درصدی کشفیات طی سال گذشته در استان، گویای این است که با تمام سخت گیری ها هنوز هم مواد مخدر وارد می شود و متاسفانه میزان قاچاقچیان نیز افزایش یافته است که این نهایت فاجعه است.

عبداللهی اضافه کرد:سال گذشته تنها از یک قاچاقچی مواد مخدر در استان،۱۰ کیلوگرمهرویین کشف شد که این موضوع هم جای بحث و نگرانی دارد و یک آسیب جدی است که نشانگر افزایش حجم جابجایی و فروشمواد افیونی است.

افزایش آمار زنان آسیب دیده در استان مرکزی

وی بااشاره به افزایش زنان آسیب دیده در استان نیز خاطرنشان کرد: لازم است مسئولین نسبت این آسیب حساس باشند، در جامعه اسلامی چرا باید این چنین آسیبی در حال گسترش باشد و زنان برای تامین معیشت و رفع فقر دچار آسیب شوند.

براساس این گزارش، رئیس کل دادگستری در مورد تخلفات انتخاباتی در استان مرکزی گفت: در مورد تخلفات انتخاباتی ۵۱ پرونده ثبت شده که پنج فقره موجب کیفرخواست شده و بقیه هم در دست بررسی و تحقیق است.

عبداللهی بیان کرد: هم اکنون در ۱۲ شهرستان استان حوزه قضایی دادگستری فعالیت دارد و در سه منطقه شامل نوبران ساوه، زالیان شازند و میلاجرد حوزه قضایی فعال است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: در استان مرکزی ۲۱۲ شعبه اعم از دادسراها و دادگاه ها، ۱۳۷ شعبه شورای حل اختلاف و ۱۷۰موسسه داوری فعال هستند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت

 معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و نسبت به ۱۰ سال گذشته نیز رشد چشمگیری دارد.چ

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: کم‌آب‌بر بودن این گیاه مزیت مهمی است که با شرایط آب و هوایی استان مرکزی سازگاری دارد و در شهرستان‌هایی مانند کمیجان یا خمین که در سال گذشته به دلیل کم‌آبی ۱۵۰ حلقه چاه آب در این شهرستان خشک شد فرصت مناسبی است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان خمین در تولید زعفران استان مرکزی رتبه اول را دارد و با این کشت به نحوی با تنش‌های آبی مقابله شده است و جایگزین مناسبی برای گیاهان آب‌بر محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان