Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سردبير روزنامه الراي اليوم در لندن، اقدام سپاه پاسداران ايران در هدف قرار دادن مواضع گروه تکفيري صهيونسيتي داعش در استان ديرالزور سوريه را پيامي براي رژيم صهيونيستي و اجلاس مشترک عربي- آمريکايي در رياض دانست.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عبدالباري عطوان در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الميادين، درباره حمله موشکي ايران به مواضع داعش در ديرالزور سوريه گفت: اين موفقيت ابعاد مختلفي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايران، سوريه، عراق و حزب الله امروز در يک جبهه قرار گرفته اند و توانستند خواست خود را به معادلات تحميل کنند. بدون شک اين حمله، پيامي براي اسرائيل است. ايران به سامانه هاي موشکي دست پيدا کرده است که به هيچ وجه در منطقه وجود ندارد. به علت تحريم ها ضد ايران، اين کشور موشک هاي خود را توسعه داد و با شليک اين موشک ها توانست بگويد مي تواند به هر هدفي برسد. به ويژه که ايران با تهديداتي روبروست. در ديدار دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا با سران کشورهاي عربي حاشيه خليج (فارس) در رياض شاهد آن بوديم که عده اي مي گفتند نبرد آينده ضد ايران خواهد بود. شايد ايران مي خواهد به ترامپ پاسخ دهد و به او بگويد موشک ها و تجهيزات نظامي در اختيار دارد که با آنها مي تواند نه تنها از خودش دفاع کند، بلکه مي تواند اهدافي را در اسرائيل يا ديگر بخش هاي منطقه هدف قرار دهد.
عبدالباري عطوان در پاسخ به سوالي درباره تصميمات اخير شاه سعودي و محدود کردن اختيارات وليعهد اين کشور گفت: براي تعيين هر پادشاهي در عربستان سه طرف اساسي وجود دارد که شامل آمريکا، خاندان حاکم آل سعود و نهاد ديني در عربستان است. شاهزاده محمد بن سلمان توانست با امضاي بيش از چهارصد و شصت ميليارد دلار قرارداد با واشنگتن، نظر آمريکا و دونالد ترامپ را جلب کند. محمد بن سلمان با دادن اين رشوه به آمريکا در عمل محمد بن نايف را به طور کامل از سر راه خود کنار زد. آمريکا در گذشته از محمد بن نايف حمايت مي کرد، زيرا از نظر واشنگتن، عملکرد خوبي در مبارزه با تروريسم و جنگ با القاعده داشت. اما محمد بن سلمان توانست از اين مسئله عبور کند و قلب دولت فعلي آمريکا را به دست آورد. خاندان آل سعود به طور کامل از صحنه سياسي خارج شده اند. محمد بن سلمان شاهزادگان وفادار به خود را در سمت هاي مختلف در سراسر عربستان منصوب کرده است. کابينه سعودي هم بر اساس نظر محمد بن سلمان عمل مي کند. هيئت بيعت که بايد وليعهد و جانشين وليعهد را تاييد مي کرد، منحل شد. محمد بن سلمان نهاد ديني عربستان را هم توانست محدود کند. هيئت امر به معروف و نهي از منکر عربستان و هيئت علماي بلندپايه سعودي هم تضعيف شده و به حاشيه رانده شده اند. شاهد آن بوديم که چگونه خاندان آل الشيخ بر اساس خواست محمد بن سلمان، بيانيه اي ضد امير قطر صادر کردند. گام بعدي منتقل کردن قدرت از فرزندان عبدالعزيز به فرزندان سلمان است. محمد بن سلمان با تعيين دادستان و مديرکل جديد براي مرکز امنيت ملي عربستان، همه اختيارات را در مشت خود گرفته است. شايد انتقال قدرت به محمد بن سلمان خيلي سريع باشد.
عطوان درباره موضع عربستان در مسئله فلسطين افزود: محمد بن سلمان در هيچ يک از مصاحبه هاي تلويزيوني خود به هيچ وجه به کشمکش عربي- اسرائيلي نپرداخته است. او کوچکترين انتقادي از اسرائيل نداشته است. او به هيچ وجه به وضع فلسطيني ها اشاره نمي کند. محمد بن سلمان همواره از گسترش روابط با اسرائيل حمايت کرده است. بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل چند بار گفت روابط اين رژيم و عربستان بسيار خوب است. دونالد ترامپ نخستين پرواز مستقيم را بين رياض و تل آويو داشت و اين مسئله ثابت مي کند محمد بن سلمان که حاکم عملي عربستان است، مي خواهد روابط با اسرائيل را گسترش دهد. مسئله ديگر دشمني با ايران است. باور جدي محمد بن سلمان و اطرافيان او اين است که اسرائيل عضو اصلي ائتلافي خواهد بود که شايد با ايران رويارويي سياسي و نظامي داشته باشد. سفر انور عشقي و ديدارهاي او با مسئولان اسرائيلي روشن است. ترکي الفيصل رئيس اسبق دستگاه اطلاعاتي عربستان با مقامات اسرائيلي ديدار کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن

شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستاهای مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!