Web Analytics Made Easy - Statcounter

بومهن - شهردار بومهن با اشاره به اینکه طرح تفصیلی بومهن طی دو ماه آینده نهایی می‌شود، وضعیت پروژه‌های شاخص عمرانی این شهر را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز جعفری عصر دوشنبه در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه که با حضور رئیس شورای شهر همراه بود، ضمن تقدیر از فعالیت‌های خبرنگاران در حوزه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر و با مستقل شدن شهرستان پردیس مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری تبدیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در مقابله با سخت و سازهای غیرمجاز، گفت: طی سال‌های اخیر و با دستور مقامات قضایی همچنین حمایت نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد قانونی انجام‌شده است.

جعفری بابیان اینکه طی سال‌های اخیر مقابله پلیس ساختمان برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز ملموس بوده است، گفت: عده‌ای از سازندگان با شکایت در دیوان عدالت اداری و دریافت رأی توقف توانسته‌اند به هدف خود برسند و در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه پرداخت کنند.

شهردار بومهن با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر پلیس ساختمان و دستگاه‌های نظارتی اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز را به افراد نداده‌اند و اگر هم موردی بوده به‌صورت جدی با آن برخورد شده است، در خصوص بیمارستان خیریه شهر بومهن، گفت: پس از درگذشت بانی بیمارستان میان شرکا اختلاف‌نظرهای به وجود آمد که شهرداری سعی کرد تا حد امکان و به‌صورت قانونی به حل مشکل بپردازد.

به گفته شهردار بومهن در صورت راه‌اندازی فاز یک و تجهیز اورژانس این بیمارستان برای صدور مجوزها و پایان کار تعامل خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تجهیز بیمارستان نیازمند چندین میلیارد تومان هزینه است، گفت: امیدواریم این مشکل حل شود.

جعفری در بخش دیگری با اشاره به زمان بهره‌برداری پارک برکت انقلاب، گفت: پارک برکت انقلاب دو هکتار وسعت دارد تعامل با ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) باعث شد که این پارک توسط شهرداری واگذار شود.

شهردار بومهن با اشاره به اینکه پیمانکار سابق این پارک در ۴ هزار متر پارک در حال فعالیت است، گفت: به دلیل مشکلات مالی که متوجه پیمانکار سابق شده است با پیمانکار جدید قراردادی منعقدشده تا اقدامات عمرانی به‌زودی به پایان برسد.

جعفری با اشاره به اینکه پارک برکت انقلاب در شرف بهره‌برداری است، گفت: بهره‌برداری از این پارک به دلیل حضور پیمانکار و فعالیت‌های عمرانی برای ساخت آب‌نما باعث شده که شهروندان نتوانند از فضا استفاده کنند به همین منظور افتتاح این پارک به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این پارک به‌صورت کامل دیوارکشی شده است، گفت: طی تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۳۰۰ متر از فضای این پارک به ساخت مسجد و کتابخانه اختصاص‌یافته است که به‌زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

شهردار بومهن در بخش دیگری با اشاره به وضعیت ورزشگاه چندمنظوره شهرداری بومهن، گفت: ورزشگاه چندمنظوره در ضلع شمالی پارک شقایق قرار دارد که در حال حاضر مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دیوارکشی و نرده گذاری ورزشگاه به چایان رسیده است، گفت: نصب چمن این ورزشگاه نیز توسط پیمانکار در حال اجرا است بهره‌برداری از این پروژه هم‌زمان با پارک برکت انقلاب انجام خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری با اشاره به طرح تفصیلی شهر بومهن، گفت: تکلیف نهایی طرح تفصیلی بومهن طی دو ماه آینده مشخص خواهد شد مشکلاتی که پیرو طرح قبلی وجود داشت برطرف شده است.

شهردار بومهن در خصوص آسفالت معابر شهر گفت: استعلام‌های پیمانکار این پروژه بر عهده سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها گذاشته‌شده بود که طی هفته‌های گذشته مناقصه برگزارشده و پیمانکار ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

جعفری با اشاره به لزوم حضور و حمایت از سرمایه‌گذاران، گفت: حضور سازندگان برای مجتمع باید با اصول قانونی همخوانی داشته باشد.

شهردار بومهن با تأکید بر اینکه درآمدزایی باید علمی و قانونی باشد، گفت: اگر ساخت‌وساز طبق قانون و اصول شهرسازی انجام شود مشکلی به وجود نخواهد آمد و از این سرمایه‌گذاری‌ها استقبال خواهیم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • المپیاکوس ویلا پارک را به آتش کشید / پیروزی سخت فیورنتینا در فلورانس
  • شاهکار المپیاکوس در ویلا پارک و برد دراماتیک بنفش‌ها در لحظات پایانی
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس