Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@23:25:12 GMT

رده بندی شهرهای چین با جذاب ترین بازار ملک (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۴۹۲۶

رده بندی شهرهای چین با جذاب ترین بازار ملک (+عکس)

پول نیوز، مازیاردانیالی- اقتصاد چین ارزش بالایی در پیشرفت مطالعات اقتصادی و الگو برداری های تخصصی داشته است. مدل توسعه و رقابت پذیری بالای این اقتصاد همواره لایه های جذابی برای پژوهش و اطلاع رسانی با خود همراه دارد. یکی از مهمترین ویژگیی های اقتصاد چینی، وضعیتی است که در استان های این کشور حاکم است. در کشور چین آمار و تحلیل های اقتصادی بصورت کشوری ارائه نمی شود بلکه بیشتر تکیه بر توانمندی های استانی (و حتی در مقیاس شهری) و آماری است که هر استان در گزارش های فصلی برای خود ثبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر توانمندی اقتصادی اژدهای زرد از کنار هم قرار گرفتن شکوفایی اقتصادی استان های مختلف این کشور شکل گرفته و در این میان اداره کنندگان هر منطقه تلاش می کنند تا شهر و استان خود را در گزارش های ارائه شده سربلندتر و سهیم تر معرفی کنند. این حالت موجب به شکل گیری رقابت جالب و البته سازنده ای میان استان های مختلف بویژه مناطقی که دارای توانمندی های بیشتر اقتصادی هستند، شده است و در نهایت تمامی این تلاش ها چین را به جایگاه کنونی در اقتصاد جهانی رسانده است.

با توجه به سرعت بالای پیشرفت و توسعه در چین یکی از بخش های مهم که تاکید خاصی روی آن وجود دارد بخش املاک و مستغلات است که ارزش آن در هر منطقه مستقیما تحت اثر وضعیت اقتصادی آن ناحیه و میزان شکوفایی سرمایه ها در آن قراردارد. از این رو تلاش می شود تا با ایجاد وتوسعه زیرساخت ها و زمینه های سرمایه گذاری ایمن نسبت به افزایش ارزش بازار املاک اقدام کرد و حاصل این تلاش یعنی پویایی بازار مسکن به عنوان یکی از ملاک های شکوفایی اقتصادی هر شهر و استان مدنظر قرار دارد.

اخیرا موسسه مطالعاتی چاینا ایندکس آکادمی که یکی از مراکز خصوصی فعال در زمینه مطالعات بازار املاک در چین(دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد) است گزارشی را منتشر کرده که در آن جذاب ترین شهرهای کشور چین برای سرمایه گذاری و توسعه بازار املاک لیست شده اند که در ادامه مطلب امروز بدان می پردازیم. در این گزارش توانمندی بازار املاک 297 شهر مورد مطالعه قرار گرفته است.(اطلاعات تکمیلی شهرها از ویکیپدیا گردآوری شده است)

در رتبه دهم، شهر چونگ کینگ قرار دارد. شهری است در غرب کشور چین. این شهر یکی از چهار شهر بزرگ چین است. جمعیت آن با حومه بیش از سی و یک میلیون نفر است که با این حساب پرجمعیت‌ترین منطقه شهری در بین کلانشهرهای چین است. این شهر از مراکز عمده صنعتی و بازرگانی جنوب غرب چین بوده و مرکز ایالت 31 میلیون نفری به همین نام است.بزرگترین سرویس بهداشتی جهان در این شهر قرار دارد.

در رتبه نهم شهر ووهان(استان هوبئی) قرار دارد. این شهر ششمین شهر پرجمعیت چین است. جمعیت آن با حومه بیش از 13 میلیون نفر است.

چنگدو(استان سیچوآن) در رده هشتم قرار می گیرد. این شهر در جنوب غربی چین جای دارد و یکی از مهمترین مرکزهای اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور است.

رتبه هفتم در اختیار نانجینگ(استان جیانگسو) قرار دارد. این شهر در منطقه اقتصادی دلتای رود یانگ تسه بنا شده‌است و همیشه یکی از مهم‌ترین شهرهای چین بوده است. جدا از این که در طول شش سلسله پایتخت چین بوده‌است در ضمن در طول تاریخ به عنوان یکی از مراکز ملی تحصیلات، تحقیق، ترابری و گردشگری بوده‌است.

در رتبه ششم جدول شهر هانگژو(استان ژجیانگ) قرار دارد. هانگژو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراونی برای گردشگران دارد. معروفترین گردشگاه طبیعی آندریاچه غربیاست که در مرکز این شهر قرار گرفته است.

میانه جدول رده بندی در اختیار گوانگژو(استان گوانگ دونگ) است.

تانجین در رده چهارم قرار دارد. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای مستقل چین است که با سرعت چشمگیری در مسیر توسعه و شکوفایی پیش می رود.

شنزن به عنوان یکی از شهرهای مهم چین همواره مدنظر قرار داشته است. شنژن یکی از مناطق آزاد تجاری موفق در چین و از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است.

قطعا از ابتدای مطلب منتظر نام پکن بوده ایم و اکنون در رتبه دوم به این شهر مهم رسیده ایم.

رتبه اول در اختیار شانگ های قرار دارد. این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید.شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. رابط میان چین و دنیای خارج. به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است. شهر کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدودها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدودها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین 

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد