Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-28@20:41:42 GMT

ساخت 30 مخزن آب‌رسانی اضطراری تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۸۸۲۸

ساخت 30 مخزن آب‌رسانی اضطراری تا پایان سال

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ساخت این مخازن را برای تامین آب شرب و بهداشتی شهروندان در هنگام وقوع حوادث طبیعی همانند زلزله مهم ارزیابی کرد و گفت: ساخت این مخازن یکی از مواد هشت‌گانه طرح جامع آب‌رسانی اضطراری تهران است.

به گزارش ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران این خبر را در آیین بهره‌برداری از نخستین مخزن و سامانه آب‌رسانی اضطراری کشور در محله زرگنده تهران عنوان کرد و گفت: طرح بلندمدت ما ساخت این مخازن در 352 نقطه تهران است تا در هر محله در زمان وقوع حوادث طبیعی، آب بهداشتی در روزهای ابتدایی وقوع حادثه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ساخت این مخازن را برای تامین آب شرب و بهداشتی شهروندان در هنگام وقوع حوادث طبیعی همانند زلزله مهم ارزیابی کرد و گفت: ساخت این مخازن یکی از مواد هشت‌گانه طرح جامع آب‌رسانی اضطراری تهران است.

او درباره مشخصات این مخزن گفت: مخزن آب‌رسانی اضطراری زرگنده برای 11 هزار نفر در سه روز ابتدایی به ازای هر نفر سه لیتر در روز آب تامین می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم‌چنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمان وقوع زلزله را مهم خواند و اظهار داشت: ما بحث فنی و ساخت‌وساز این مخازن را انجام می‌دهیم، اما مدیریت و بهره‌برداری از این مخازن در زمان وقوع حوادث بر عهده شوراهای محلی و ظرفیت‌های مردمی است و باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد.

 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد

 سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ابتدای اردیبهشت تا امروز بیشترین میزان ذخیره‌سازی روان آب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد.

وی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب روان آب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس مهار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با بارندگی‌های چند روز گذشته حجم مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت: حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب است و اکنون ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان آبگیری شده است.

با توجه به کاهش بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ذخایر آبی پشت سد‌های استان نسبت به قبل افت کرده و هر سال بخش قابل توجهی از این ظرفیت ذخیره‌سازی، خالی است.

سارانی پیش از این گفته بود: تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود لذا برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند.

وی با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سد تعریف مشخصی دارد و سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند نامیده می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، ۲ بند خاکی در زیرکوه که بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند در ده‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان توسط نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت درباره پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تاکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود