Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۵۲ نفر از شهروندان خاش بر اثر حساسیت به بوی نامطبوع شبیه به گوگرد به بیمارستان خاش مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ نفر به دلیل حساسیت تنفسی بصورت موقت بستری و تحت نظر پزشک قرار گرفته‌اند و مابقی شهروندان بصورت سرپایی معالجه و مرخص شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود رضا میری در حاشیه برگزاری کمیته بحران در این دانشگاه اظهار داشت: حوالی ساعت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ صبح روز سه شنبه براساس اعلام ستاد فوریت‌های دانشگاه با خبر شدیم که انتشار و استشام بوی نامطبوع و غیرطبیعی در سطح شهر خاش موجب نگرانی مردم شده است.

وی ادامه داد: پس از این بحران حدود ۵۲ نفر از شهروندان خاش بر اثر حساسیت به این بوی نامطبوع به بیمارستان خاش مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ نفر بدلیل حساسیت تنفسی بصورت موقت بستری و تحت نظر پزشک قرار گرفته‌اند و مابقی شهروندان بصورت سرپایی معالجه و مرخص شده‌اند.

میری تصریح کرد: در همان ساعات اولیه این بحران، دو تیم متشکل از متخصصین حوزه بهداشت و درمان و تیم بحران دانشگاه جهت بررسی بیشتر موضوع به خاش اعزام شده‌اند و در حال بررسی دقیق موضوع و علت آن هستند. دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف تامین سلامت مردم آمادگی لازم جهت مقابله با هر بحرانی را دارد. لازم است با مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها عوامل تهدید کننده سلامت را مدیریت کنیم و شهروندان عزیز به شایعاتی که مردم را نگران می‌کند، توجه نکنند و اخبار موثق را از ستاد بحران استان دریافت کنند.

میری تاکید کرد: شدت این آلودگی کاهش یافته ولی همچنان در دست بررسی است و از ساعت ۵ صبح مراجعه‌ای در اثر این آلودگی به بیمارستان نداشته‌ایم. در عین حال از سالمندان و کودکان می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی برای کارهای غیرضروری از منازل خود خارج نشوند.

بنابر اعلام وب‌دا، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شده است که تا این لحظه در خصوص علت این بحران صحت ندارد.

براساس این گزارش، دکتر باقر کرد - معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت : هر چند از ساعت ۵ صبح از میزان بوی منتشر شده در شهر خاش کاسته شده ولی این بحران نیاز به یک بررسی جامع دارد.

وی در این جلسه دستور داد که کمیته‌ای متشکل از ستاد بحران، هلال احمر، گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و فورا به خاش اعزام شوند تا موضوع را از نزدیک کارشناسی و منشاء و علت دقیق این آلودگی را اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود

دادستان زرند با تأکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، گفت: زحمات بی شائبه و شبانه‌روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا یعقوبی در بازدید از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر با همراهی رئیس دادگستری، مسئولان فرمانداری، شهرداری و رؤسای ادارات راهداری و امور منابع طبیعی، اقدامات صورت گرفته را با مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ضمن تشکر از عوامل دخیل در کنترل بحران، علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن به صورت علمی تحلیل شود.

وی افزود: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت‌فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار محترم و کارکنان فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج مردمی که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نموده‌اند، در کنترل سیل اخیر بسیار مؤثر بود.

دادستان زرند با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذی ربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پیگیری در سطح استانی و کشوری جهت اخذ بودجه و امکانات برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

یعقوبی با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضائی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، حمایت قاطع خواهد داشت.

دادستان زرند اظهار کرد: دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل‌ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می‌آورد که این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه‌های اجرایی است تا ان شاءالله از این طریق موجبات رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده‌اند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم جهت رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب‌ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

یهقوبی در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند؛ چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

کد خبر 748567

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند