Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:30:37 GMT

امسال 30 مخزن آب رسانی اضطراری در تهران احداث می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۹۹۷۰

امسال 30 مخزن آب رسانی اضطراری در تهران احداث می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد پرورش» امروز (سه شنبه) در آیین بهره‌برداری از نخستین مخزن و سامانه آب‌رسانی اضطراری کشور در محله زرگنده تهران، گفت: طرح بلندمدت ما ساخت این مخازن در 352 نقطه تهران است تا در هر محله در زمان وقوع حوادث طبیعی، آب بهداشتی در روزهای ابتدایی وقوع حادثه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ساخت این مخازن را برای تامین آب شرب و بهداشتی شهروندان در هنگام وقوع حوادث طبیعی همانند زلزله مهم ارزیابی کرد و گفت: ساخت این مخازن یکی از مواد هشت‌گانه طرح جامع آب‌رسانی اضطراری تهران است.
وی درباره مشخصات این مخزن گفت: مخزن آب‌رسانی اضطراری زرگنده برای 11 هزار نفر در سه روز ابتدایی به ازای هر نفر سه لیتر در روز آب تامین می‌کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمان وقوع زلزله را مهم خواند و اظهار داشت: ما بحث فنی و ساخت‌وساز این مخازن را انجام می‌دهیم، اما مدیریت و بهره‌برداری از این مخازن در زمان وقوع حوادث بر عهده شوراهای محلی و ظرفیت‌های مردمی است و باید در این زمینه کار فرهنگی شود.
به گزارش ایرنا، این مخزن با ظرفیت ١٠٠هزار لیتر برای شرایط خاص مانند وقوع حوادث طبیعی طراحی شده است و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی برای ١١هزار نفر به ازای هر نفر سه لیتر در روز آب مورد نیاز را تامین می‌کند.
در ساخت این مخزن از لوله جنس چدن داکتیل با قطر 2 هزار میلی متر استفاده شده و این برای نخستین بار در کشور است که تولیدکنندگان داخلی موفق به تولید این سازه می‌شوند.
بر اساس این گزارش، همه لوله و اتصالات استفاده ‌شده در ساخت مخزن در برابر زمین لرزه مقاوم است.
مراحل اجرایی و ساخت این مخزن که تابستان 1395 در محله زرگنده آغاز شده بود، هم اکنون پس از ٩ ماه به پایان رسیده است.
حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در آیین بهره‌برداری از این سامانه آب‌رسانی گفت: با توجه به حادثه‌خیزبودن کشور ما، توسعه و گسترش سامانه‌های اضطراری از جمله در بحث تامین آب از اهمیت شایانی برخوردار است.
وی با بیان‌ این‌که چنین طرح‌هایی باید در قالب مباحث پدافند غیرعامل اجرایی شود ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشته‌ایم، قرار است آموزش‌های لازم در زمینه چگونگی استفاده از سامانه‌های آب در مواقع اضطراری در مباحث درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.
مشاور وزیر نیرو اظهار داشت: قرار است تعداد بیش‌تری از این سامانه‌ها در نقاط مختلف تهران ساخته شود و در آینده نیز تمامی شهرهای ایران باید از این سامانه بهره‌مند باشند.
جانباز گفت: پس از استقرار سامانه‌های آب‌رسانی اضطراری از طریق شورایاری‌های محلات نشست‌های توجیهی برای شهروندان برگزار خواهد شد تا آشنایی لازم با این سامانه‌ها را فراگیرند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189** 1561**خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.
وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.
اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند