Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع>آموزش - همشهری آنلاین:
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات انجام مصاحبه‌ دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دکتری تخصصی سال ۹۶ این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ارزیابی اولیه داوطلبان برای بررسی احراز شرایط دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کتبی اکتسابی در آزمون دکتری تخصصی سال 96 دانشگاه آزاد اسلامي در اولویت‎های چهل‌گانه انتخابی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حالت اگر هر داوطلب در هر یک از انتخاب‎های چهل‌گانه خود حدنصاب نمره کتبی را کسب کرده باشد برای انجام مصاحبه معرفی شده، ملاک معرفی داوطلبان دوره بدون آزمون کسب حدنصاب امتیاز حاصل از معدل برای دعوت به مصاحبه در رشته محل‎های انتخابی است.

اگر داوطلب در یک رشته گرایش در هر یک از واحدهای دانشگاهی سطح یک استان، دعوت به مصاحبه شده باشد، باید برای مصاحبه به واحد دانشگاهی (محل مصاحبه) که در کارنامه او درج شده است مراجعه کند. مصاحبه انجام شده در یک رشته گرایش در هر استان ملاک پذیرش برای همه واحدهای دانشگاهی انتخابی فرد در سطح استان (در صورت احراز شرایط دعوت به مصاحبه) در آن رشته گرایش است.

داوطلبانی که در چند رشته گرایش در یک استان دعوت به مصاحبه شده‌اند، باید برای هر رشته گرایش مطابق زمان‌بندی اعلام شده از سوی واحد دانشگاهی مرکز استان، برای مصاحبه مراجعه کنند.

نمره مصاحبه داوطلب در یک گرایش تنها برای همان گرایش معتبر است.

همچنین داوطلبانی که در یک یا چند کد رشته محل در استان تهران دعوت به مصاحبه شده‌اند، باید برای انجام فرآیند مصاحبه در هر رشته گرایش به واحد دانشگاهی اعلام شده در کارنامه نتایج اولیه مراجعه کنند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ و زمان دقیق مراجعه هر یک از دعوت‌شدگان به مصاحبه از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل انجام فرآیند مصاحبه علمی اعلام می‌شود.

زمان مصاحبه دکتری در استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم 18 تا 22 تیر؛ سمنان، گلستان، گیلان و مازندران 21 تا 24 تیر؛ خراسان (جنوبی، رضوی و شمالی) 23 تا 26 تیر؛ سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد 25 تا 28 تیر، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و مرکزی 27 تا 31 تیر، ایلام، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد 30 تیر تا 2 مرداد؛ کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان 1 تا 4 مرداد، آذربایجان (شرقی و غربی)، اردبیل و زنجان 3 تا 6 مرداد است.

هر یک از داوطلبان دعوت شده به مصاحبه (با آزمون یا بدون آزمون) در زمان مراجعه برای مصاحبه به واحد دانشگاهی باید فیش واریز هزینه مصاحبه به مبلغ 700.000 ریال را به حساب سیبا شماره 0105645020003 نزد بانک ملی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و قبل از حضور در جلسه مصاحبه به مسئول مربوطه تحویل دهد. داوطلبانی که در بیش از یک رشته گرایش و در یک یا چند استان دعوت به مصاحبه شده‌اند، برای شرکت در جلسه مصاحبه هر رشته گرایش استان، باید مبلغ 700.000 ریال را به همین شماره حساب واریز و فیش مربوطه را در زمان حضور برای فرآیند مصاحبه علمی ارائه کنند.

عدم مراجعه فرد برای مصاحبه در یک یا چند رشته‌گرایش استان، باعث حذف انتخاب‌های متناظر در زمان گزینش علمی نهایی از فهرست انتخاب‌های فرد می‌شود.

داوطلبان باید فرم اطلاعات اولیه را از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل مصاحبه تهیه و با دقت کامل تکمیل و در زمان حضور در جلسه مصاحبه تحویل گروه تخصصی مصاحبه‌کننده دهند.

همه سوابق پژوهشی و آموزشی فرد که در این فرم درج می‎‌شود صرفا با ارائه اصل مدرک معتبر از سوی گروه تخصصی قابل ارزیابی است. بنابراین به داوطلبان توصیه می‎شود که همه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی و آموزشی خود را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.

معدل و نمره پایان‌نامه درج شده در زمان ثبت‎نام در دوره بدون آزمون ملاک دعوت به مصاحبه داوطلبان قرار گرفته است، داوطلبان این دوره باید اصل، تصویر مدرک فارغ‎التحصیلی و ریزنمرات تاییده شده خود را در زمان مصاحبه به همراه داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد