Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اصلاح و تعویض ویج های سیم پیچ استاتور ژنراتور واحد 3 نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت انجام و این واحد 250 مگاواتی در پیک شبکه سراسری در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان،مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: تمام فرآیند انجام این طرحشامل طراحی ویج های جدید، نصب و اجرای این طرح با تلاش و همت کارکنان مجموعه سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد علیدوستی افزود: انجام این طرح به دلیل عدم استحکام کافی گوه های نگهدارنده سیم پیچ ژنراتور(Wedge) و وجود اشکالات طراحی در سیم پیچ ژنراتورهای ساخت شرکت الین(ELIN) بوده است که با توجه به طراحی نامناسب ویج های نصب شده، امکان خروج شینه های استاتور در جریان های اتصال کوتاه شدید از درون شیار به بیرون وجود داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل طراحی نامناسب اولیه سیم پیچ ژنراتور، ارتعاشات شینه ها در زمان بهره برداری، افزایش یافته و منجر به تخلیه جزئی و کاهش عمر واحد می شد، افزود: با تعمیم این پروژه در سایر واحدهای گام نخست ، علاوه بر مرتفع شدن اشکالات طراحی سیم پیچ استاتور، قابلیت اطمینان سامانه افزایش یافته و استهلاک سیم پیچ ژنراتور به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان تصریح کرد: اجرای این طرح با صرف هزینه ای افزون بر پنج میلیارد ریال اجرا شده است.

سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان دارای هشت واحد 250 مگاواتی است و نقش موثری در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ، فرکانس و پایداری شبکه برق کشور بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳