Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار سمنان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به سند آمایشی تدبیر و توسعه استان و شهرستان ها، آن را یک کار ارزشمند پس از 38 سال به عنوان یک نقشه راهی برای توسعه کشور در بخش های مختلف برشمردو افزود آمایش سرزمین، تدبیر ،ایجاد تعادل در بهره گیری از توانمندی طبیعی ، تطبیق با نیازهای انسانی و کاهش نابرابری و جلوگیری از نبود تعادل‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آمایش سرزمین این زمینه را فراهم می کند که برنامه ریزی منطقه ای ، بخشی و استانی به شکل واقعی انجام شود تصریح کرد آمایش سرزمین طرح توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی است که هدف آن فقط اقتصادی نیست و رفاه و توسعه کامل ظرفیت های بالقوه جمعیت را در نظر دارد.
فرماندار سمنان اجرای این طرح را استفاده درست از قابلیتهای سرزمین، سازماندهی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیستی برای تحقق آینده مطلوب عنوان و افزود آمایش سرزمین زیربنای سازماندهی توسعة منطقه‌ای است که ابزار اصلی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و ملی است.
وی بر لزوم استفاده مطلوب از ظرفیتهای موجود در شهرستان سمنان به ویژه در مناطق کویر در بخش گردشگری تاکید نمود.
در ادامه دکتر همتی نماینده محترم مردم شریف سمنان، مهدیشهروسرخه در مجلس شورای اسلامی ، مهم‌ترین خصوصیات آمایش سرزمین را جامع‌نگری، دوراندیشی، کـل‌گرایی، کیـفیـت‌گـرایی و سازمـاندهی فـضای کـشور عنوان نمود و بر لزوم اجرای آن بر مبنی اصول علمی تاکید نمود.
وی با انتقاد از عدم اجرای این طرح از زمان پس از انقلاب تا کنون بیان داشت هدف کلی آمایش سرزمین، سازماندهی فضا به منظور بهره وری مطلوب از سرزمین در مقیاس منطقه ای و استانی است که برنامه ریزی توسعه پایدار نیز ابعاد مختلف اقتصادی - اجتماعی - کالبدی، زیست محیطی و سیاسی - مدیریتی را شامل می شود که در تمام محورهای برنامه ریزی آمایش سرزمین باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه عزیزالدین کارشناس برنامه ریزی کشوری سازمان برنامه وبودجه استان سمنان با ارائه گزارش از تبیین چگونگی تدوین اسناد طرح تدبیر و توسعه شهرستان سمنان از تهیه دفترچه های مدیریتی برای 8 شهرستان استان خبر داد و افزود فرمانداری به عنوان محور اجرای این طرح به همراه 25 دستگاههای اجرایی و مشاور این طرح نسبت به تحقق آن اقدام خواهند نمود.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  بهنام دادایی گفت: به دنبال اجرای طرح نهضت آسفالت و برای تسهیل در تردد شهروندان ساکن در محله ۳۸ منظریه عملیات آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر این محله با ۱۱ میلیارد تومان آسفالت خواهد شد.
مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد بیان کرد: ابتدا عملیات قیر ریزی در این محله انجام خواهد شد و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا عملیات آسفالت ریزی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند