Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@09:06:32 GMT

تل آجری تخت جمشید و نوید تبدیل آن به سایت موزه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۱۲۲۲

تل آجری تخت جمشید و نوید تبدیل آن به سایت موزه

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا مسعود رضایی منفرد افزود:‌این محوطه ارزشمند تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور به ‌ثبت رسیده است از سال 90 تاکنون به‌عنوان یکی از مراکز مهم باستان‌شناسی، مورد کاوش باستان‌ شناسان ایرانی و ایتالیایی قرار گرفته است.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌ جمشید گفت: با توجه به کشفیات اخیر در محوطه تاریخی تل آجری به ‌دنبال آن هستیم که این محوطه ارزشمند بزودی تبدیل به سایت‌ موزه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: سقفی که پیش‌ تر برای این محوطه تاریخی ساخته شده بود بزودی با اجرای فونداسیون روی تپه قرار می‌گیرد.
رضایی ‌منفرد بیان کرد:‌ همچنین با ایجاد زیرساخت‌هایی چون سرویس‌ بهداشتی و مسیر بازدید و امکانات دیگر، مردم می‌توانند از آخرین یافته‌های باستان ‌شناختی در چند سال اخیر بازدید کنند.
وی بیان کرد:‌کتیبه‌های بابلی که سندی معتبر بر استقرار دروازه ورودی شهر پارسه در تل آجری مرودشت است، نقوش حیوانات ترکیبی با نقشی از مار، عقاب و پنجه شیر که برای نخستین بار در این محوطه کشف شده و همچنین سکوهایی در کنار دیوارهای دروازه (تل آجری) و بسیاری از موارد و شواهد به‌ دست‌آمده ازجمله کشفیات این محوطه ارزشمند تاریخی است.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان