Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@07:49:19 GMT

سرقت از خریداران ملک پس از تحویل خانه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۱۷۷۲

سرقت از خریداران ملک پس از تحویل خانه

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فرزند ساختمان‌سازی که اقدام به سرقت از خانه خریداران مسکن از پدرش کرده بود، خبر داد.


درتاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مالباخته باحضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۴ اردیبهشت ماه پس از قفل کردن در ورودی منزل واقع در طبقه چهارم مجتمع مسکونی واقع در پاسداران – بوستان نهم، به همراه تمامی اعضای خانواده از خانه خارج و ساعت ۲۳:۳۰ همان شب به منزل بازگشتیم. هیچ گونه بهم ریختگی در داخل خانه وجود نداشت اما همسرم در یک لحظه متوجه مفقود شدن یک حلقه انگشتر برلیان خود شد. برای پیدا کردن انگشتر همسرم در خانه به جستجو پرداختیم که طی آن متوجه سرقت مابقی طلاجات داخل خانه از جمله ده‌ها عدد سکه طلا به‌همراه مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد و مقادیری دلار و ارز شدیم.

باتوجه به شیوه و شگرد سرقت که در آن سارق یا سارقان بدون هرگونه تخریب در ورودی و با استفاده از کلید وارد منزل مالباخته شده بودند، تحقیقات میدانی از دیگر ساکنان مجتمع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که سرقت‌های مشابه دیگری نیز از سایر واحدهای مسکونی انجام شده که در آن سرقت‌ها نیز دیگر مالباختگان بواسطه عدم بهم ریختگی وسایل داخل منزل، پس از گذشت چند روز متوجه سرقت طلاجات منزل خود شده بودند.

در تحقیقات از این مالباختگان، آنها در اظهارات خود اعلام داشتند که دسته کلیدهایشان مفقود شده یا آنها را پشت درهای ورودی واحدهای خود جا گذاشته‌اند اما با این وجود و بدون تعویض قفل درهای ورودی، از کلیدهای یدک استفاده کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چهار فقره سرقت ناموفق نیز به علت حضور ساکنان در خانه هایشان به وقوع پیوسته و در این چهار فقره سرقت، سارق یا سارقان با اطلاع از حضور ساکنان به سرعت از محل ناپدید شده‌اند.

در دو مورد از این چهار فقره سرقت ناموفق، ساکنان اعلام کردند که متوجه باز شدن در منزل‌شان با کلید شده‌اند، اما سارق با اطلاع از حضور آنها در خانه به سرعت منزل آنها را ترک کرده و نگهبان مجتمع نیز از تردد فرد یا افراد غریبه اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

در شرایطی که شواهد اولیه از قوت پیدا کردن فرضیه مشارکت نگهبان مجتمع در سرقت‌ها داشت، اما در تحقیقات سومین سرقت ناموفق، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که نگهبان مجتمع نقشی در انجام سرقت ها از داخل مجتمع نداشته است. دختر یکی از ساکنان واحدها در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت هشت شب با دوستم در منزل در حال درس خواندن بودیم که ناگهان متوجه صدای انداختن کلید در در ورودی خانه شدم؛ به آرامی به پشت در مراجعه و از طریق چشمی، مرد جوانی را دیدم که در حال امتحان کردن کلیدهای همراه خود برای بازکردن در ورود منزلمان بود. به سرعت در را باز کردم که این جوان با مشاهده من به طبقات پایین متواری شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در بررسی افراد مرتبط با مجتمع مسکونی اطلاع پیدا کردند که فرزند سازنده ساختمان به نام مصطفی. ک ۳۶ ساله از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این دو بار به اتهام سرقت منزل و تهدید شهروندان دستگیر و روانه زندان شده است.

باتمرکز تحقیقات بر روی مصطفی، خانمی که از چشمی در موفق به دیدن سارق شده بود وی را مورد شناسایی قرار داد که بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس پرونده انجام و مصطفی در محل سکونتش دستگیر و در بازرسی از منزل وی بیش از ۲۵ دسته کلید کشف و ضبط شد.

مصطفی در تحقیقات اولیه صراحتا به انجام تمامی سرقت‌ها از مجتمع مسکونی اعتراف و اظهار کرد: در بعضی موارد دسته کلیدهایی را که پشت در جا مانده برداشته و پس از چند روز سرقت خود را انجام می‌دادم، اما در بیشتر سرقت‌ها، در زمان تحویل ملک به مالباختگان یک عدد از کلیدهای ورودی واحدها را برای خود بر می‌داشتم و پس از مدتی، در فرصتی مناسب اقدام به سرقت طلاجات و وجوهات نقد داخل منازل می‌کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلاجات مسروقه در منطقه نارمک شناسایی شد و کارآگاهان به یک مغازه طلافروشی در نارمک مراجعه کردند. مالک طلافروشی ضمن شناسایی متهم صراحتا اعلام کرد که مقادیری طلا و جواهرات را از متهم خریداری کرده اما از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشته است.

مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه مصطفی و خانواده‌اش را می‌شناسم و او و خانواده‌اش از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردارند، به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که او اقدام به فروش طلا و جواهرات مسروقه به من کرده باشد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترف صریح متهم به انجام تمامی سرقت‌ها از مالباختگان، تحقیقات برای کشف و استرداد سایر طلا و جواهرات مسروقه و همچنین شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

ایسنا

110

این اخبار داغ را از دست ندهید:

مرد جوان از ارتباط شیطانی همسرش و رئیس یک شرکت با خبر شد!

زن جوان از دست آن مرد کثیف آن قدر در بیابان می دود که از نفس می افتد و ناگهان!

دختر جوان 18 ساله را جلوی چشم پدرش در پیاده رو مورد آزار قرار دادند!

راز نوعروس لو رفت / در اتاق حجله جنجالی بر پا شد و فردا داماد به دادگاه رفت!

اخبار داغ روز:

4 خانمی که به بهانه ماساژ و دریافت پول برنامه کثیف دیگری را اجرا می کردند!

خانمی که با خیال راحت پدر شوهرش را کشت و با او سلفی گرفت / عکس

پدر بزرگ کثیف سه سال تمام دست بردار دختر 13 ساله همسایه نبود! عکس

ادامه ارتباط پیامکی من و یاسر کار را خراب کرد / وقتی شوهرم فهمیدکه کار از کار گذشته بود!

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ظهر یکشنبه بیست و ششم فروردین‌ ماه امسال، صدای مشاجره شدید زن و مرد جوانی در یکی از خیابان‌های محله گاندی، سکوت ظهرگاهی را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اولین تصاویر بدون چشم‌بند از ضارب مردم در اتوبوس + عکس

به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی ۳۷ساله مواجه شدند که از ناحیه شکم، گردن و کمر هدف ۲۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مرد جوانی که با مقتوله در ارتباط بوده در جریان مشاجره‌های شدید لفظی، دست به این جنایت هولناک در خیابان زده است.

تحقیقات ابتدایی از شاهدان عینی حادثه حکایت از آن داشت؛ این ۲ نفر که با هم آشنا بودند، چند دقیقه‌ای به‌دلایلی نامشخص با یکدیگر مشاجره‌ شدیدی داشتند و مرد جوان به‌صورت ناگهانی با چاقویی که همراه داشته با ضربات بی‌رحمانه مرتکب قتل شده است و درحالی که گوشی مقتوله در دستانش بوده قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم، ابتدا مخفیگاه قاتل را شناسایی و سپس با دستور قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند پسر جوان شبانه تهران را به مقصد یکی از شهرهای شمالی کشور ترک کرده و احتمالا قصد دارد تا برای همیشه از ایران خارج شود.

تحقیقات جنایی همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای گرگان ردیابی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را با یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: از چندی دختر جوان قصد داشت تا رابطه عاشقانه ما را به پایان برساند که به‌خاطر همین موضوع خیلی عصبانی شدم و با او در حوالی خیابان گاندی قرار ملاقات گذاشتم.

مرد جنایتکار ادامه داد: هنگامی که زن جوان را در خیابان دیدم سر همین مسئله با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان من کنترل خود را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم او را باضربات متعدد به قتل رساندم و به سمت خانه یکی از آشناهایم به گرگان رفتم اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدم.

متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228872 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آدم‌ ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج