Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیجار- رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی را از مهمترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی دانست و از اعزام ۱۰هزار نفر روز مبلغ به مناطق مختلف بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیجار که در محل این اداره برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، نقش مهمی در نهادینه کردن آموزه های قرآنی در جامعه بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت ترویج و اشاعه آموزه های قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در طول سال به‌ویژه ماه مبارک رمضان یکی از اقدامات اثر گذار تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های ارزشمند آن است.

حجت‌الاسلام مختاری نیا در بخش دیگری از سخنان خود به اهم فعالیت های تبلیغات اسلامی بیجار اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغین در ایام مناسبتی سال به ویژه ماه مبارک رمضان و ماه محرم، برگزاری گفتمان‌های دینی و غیره از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان است.

اعزام ۱۰هزارنفر روز مبلغ به روستاها و شهرهای بیجار در مناسبت های مختلف

حجت الاسلام مختاری‌نیا با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ دینی منوط به شهرها نیست از اعزام بیش از ۱۰ هزار نفر روز مبلغ به روستاهای این شهرستان در مناسبت های مختلف سال خبر داد و بیان داشت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است و روحانیون زیادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده است.

وی به فعالیت تاثیر گذار رابطین فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود:تبلیغات اسلامی بیجار در صورت نبود روحانی، رابط فرهنگی را با هدف بسط گستره جغرافیای اقدامات در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان در سال جاری، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰ نفر مبلغ و مبلغه دینی به روستاها برای تبلیغات دینی و اسلامی اعزام شدند.

وی به اهم موضوعات مطرح شده سخنرانان در طول مدت اعزام اشاره کرد و گفت:توجه به مشکلات روز جامعه، حجاب و عفاف، مبارزه با مواد مخدر و اطلاع‌رسانی در این راستا به خانواده‌ها، ازدواج آسان، انسجام خانواده‌ها، اخلاق اسلامی را از مباحث مورد تاکید به سخنرانان دانست.

فعالیت دو دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بیجار

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: دبیرستان های صدرا زمینه ساز اشاعه ارزش های اسلامی و دینی در جامعه هستند.

وی تاسیس نخستین دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی استان کردستان در شهر بیجار را از برکات ارزشمند سفر مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت:تأسیس این مدرسه زمینه‌ساز تاسیس دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مدارس ظرفیت پذیرش ۳۵۰ دانش آموز را دارند وهم اکنون ۱۵۰ نفر دانش آموز در دو دبیرستان دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام مختاری نیا همچنین از ساخت فاز دوم دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا خبر داد و بیان داشت:در فاز دوم این دبیرستان سالن ورزشی مجهز نیز احداث می شود.

فعالیت ۸ موسسه فعال قرآنی در بیجار

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت موسسات قرآنی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۸ موسسه قرآنی و ۳۵ خانه قرآن شهری و روستایی در بیجار فعال است و به انجام فعالیت های دینی و قرانی می پردازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با تاکید بر حمایت از برنامه های قرآنی که به صورت مردمی اجرا می شود اظهار داشت: این اداره از تمامی برنامه‌های مردمی قرآنی حمایت خواهد کرد و شورای مشورتی قرآنی نیز در راستای برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و سامان‌دهی به برنامه‌های و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شده است.

وی همچنین از استقرار روحانی و مبلغ به صورت پاره‌وقت در مساجد بیجار در کنار امامان جماعت برای آگاه‌سازی و تبلیغات گسترده‌تر دینی و اسلامی میان مردم به ویژه جوانان خبر داد.

شناسایی وجذب استعداد های قرآنی در اولویت

حجت الاسلام مختاری نیا همچنین از اجرای طرح شناسایی و جذب استعداد های قرآنی در شهرستان بیجار خبر داد و اظهار داشت: طرح شناسایی و ارزیابی توانمندی‌های نخبگان استعدادهای درخشان قرآنی در رده سنی نوجوانان پسر در بیجار اجرا و استعداد های برتر این شهرستان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح افراد نو نهال مستعد قرآنی به‌عنوان قاریان قرآنی توسط استاد عذیری از قاریان برجسته کشوری تربیت می شوند.

حجت‌الاسلام مختاری نیا با تاکید بر اینکه تعمق و تدبر در مفاهیم آیات و عمل به آموزه های قرآنی نیاز امروز جامعه اسلامی است، اظهار داشت: نخبگان، حافظان و عاملان آموزه های قرآنی نقش محوری در سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشری دارند.

بهره مندی بیش از پنج هزار جوان بیجاری از گفتمان‌های دینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه گفتمان های دینی، گفت: درطی سال گذشته تا کنون بیش از پنج هزار جوان بیجاری در قالب گفتمان‌های دینی با مباحث دینی و اعتقادی آشنا شدند.

وی افزود: همچنین در طی سال جاری گفتمان های دینی با حضور اساتید برجسته در شهرستان برگزار شده که با استقبال بسیار خوب قشر جوان همراه بوده است.

وی مهم‌ترین هدف از برگزاری گفتمان‌های دینی را رفع شبهات و سؤال‌های دینی و اعتقادی جوانان دانست و عنوان کرد: ارتباط چهره به چهره و دوطرفه جوانان با اساتید با هدف پاسخگویی به سؤالات و رفع شبهات دینی آنان صورت می‌گیرد که موجب تغذیه فکری جوانان از نظر دینی و اعتقادی می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری نیا تاکید کرد: هدف از اجرای این گفتمان ها تقویت باور دینی افراد و به خصوص جوانان است که خود سهم بسزایی در جامعه دارند و به همین دلیل سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری آموزش و پرورش برنامه های این چنین را در شهرستان بیجار در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت اصحاب رسانه با اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان بیجار، عنوان کرد: بهره برداری از ظرفیت های رسانه ای یکی از اولویت های اصلی است و خوشبختانه هم اکنون تعامل و همکاری نزدیکی در این بخش وجود دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌ها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پرواز‌ها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پرواز‌ها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

دیگر خبرها

  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل