Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:09:56 GMT

کشف 72.5 میلیارد ریال جرائم اقتصادی درگلستان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۵۶۵۳۸

کشف 72.5 میلیارد ریال جرائم اقتصادی درگلستان

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ مجتبی مروتی روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: همچنین در بخش پولشوئی در این مدت 200 درصد کشف پرونده داشتیم ودر بخش اخلال در نظام اقتصادی نیز کشف پرونده ها 100 درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: در بحث اختلاس تعداد پرونده های کشف شده در سه ماه نخست امسال 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ یکی از پرونده های اخلال در نظام اقتصادی مربوط به مدیر یک کارخانه آرد به همراه 2 نفر از پرسنل آن بود که 2 هزار تن گندم به ارزش 32 میلیارد ریال کم بود و هم اینک این سه نفر با وثیقه سنگین در زندان هستند و پرونده در پلیس آگاهی مفتوح است.

** رشد جرائم حوزه جعل و کلاهبرداری در گلستان
سرهنگ مروتی با اشاره به رشد جرائمی همچون جعل و کلاهبرداری که ناشی از مشکلات اقتصادی مردم و اعتماد بیش از حد آنان است، گفت: در این بازه زمانی در حوزه جعل میزان جرائم 16 درصد و در بحث کاهبرداری نیز 19 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به رشد کشف این جرائم در استان نیز اظهار داشت: در بحث جعل 76 درصد کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد بیشتر بوده و در بخش کلاهبرداری نیز 70 درصد جرم ها کشف شده که رشد 20درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد.
وی با اشاره فعالیت در حوزه تشخیص هویت به روش کشف علمی نیز تصریح کرد: در این مدت صاحبان 3 دستگاه خودرو و 9 دستگاه موتورسیکلت سرقتی به این شیوه کشف و از 425 مورد سرقت در 15 درصد به این شیوه سارقان شناسایی شدند.

** متلاشی شدن 19 باند سرقت در گلستان
وی از انهدام 19 باند سرقت در استان نیز خبر داد و گفت: در همین زمینه 69 نفر دستگیر و172 فقره سرقت کشف شده است.
به گفته سرهنگ مروتی؛ در سه ماه نخست امسال پنج طرح مبارزه با سرقت در سطح استان به اجرا در آمد که حاصل آن کشف 522 فقره دزدی و دستگیری 94 نفر بود.
وی ادامه داد: بیشترین علت وقوع سرقت؛ اعتیاد، بی‌ احتیاطی مالباختگان نسبت به نگهداری اموال و مشکلات اقتصادی است.
رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: به طورعمده خودروهای مدل پایین مورد هدف سارقان بوده و دلیل آن ایمنی پایین این ماشین ها است.
وی تاکید کرد: متاسفانه سرقت از اماکن، باغات و ساختمان ‌های نیمه ‌کاره بیشترین حجم وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ مروتی گفت: موتورسیکلت در استان بهترین وسیله برای عمل مجرمانه بوده که کیف ‌قاپی، سرقت به عنف در خیابان و جرائم مشابه با این وسیله انجام می گیرد.
به گفته وی؛ تا زمانی که مالخرها فعال بوده و برخی افراد اقدام به خرید لوازم دست دوم می کنند، چرخه وقوع جرم ادامه خواهد داشت.

** کاهش وقوع سرقت مسلحانه
رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت مسلحانه و حریق عمدی به ترتیب 33 و 54 درصد در استان کاهش داشته و در این مدت 50 درصد جرائم کشف شده است.
سرهنگ مروتی با اشاره رشد 120 درصدی کشف قتل ودستگیری عاملین قتل ها در استان عنوان کرد: در همین مدت 6 جسد مجهول الهویه در استان کشف شد که 4 مورد آن شناسائی و تحویل خانواده ها شد و 2 مورد هنوز شناسائی نشده است.

** افزایش پرونده های قاچاق
وی در ادامه به افزایش پرونده های قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال 1252 فقره پرونده قاچاق تشکیل شد که این میزان در سال گذشته 1039 فقره بود.
به گفته وی؛ افزایش تشکیل پرونده نشان از تلاش نیروهای پلیس آگاهی در کشف این موارد دارد، اما میزان ورود قاچاق به استان 21 درصد افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: در حوزه انهدام باندهای قاچاق شاهد افزایش 50 درصدی هستیم و امسال 339 دستگاه خودرو و سال قبل 201 دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف، ضبط و توقیف شده است.
سرهنگ مروتی با اشاره به اینکه بیشترین ورود کالای قاچاق به گلستان، از استان های غربی، مرکزی و تهران است، یادآور شد: در مرز با کشور همسایه مشکل ورود قاچاق نداریم و مشکل اصلی این بخش قاچاق سوخت است.
رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: بیشترین قاچاق ورودی به استان در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی، انواع نوشیدنی و خوراکی، تلفن های همراه، البسه و لوازم خانگی است.
3014/1648
خبرنگار: مجید مهین دوست ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم

تقی حسام، مدیرکل تعزیرات حکومتی قم اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودروی انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی ادامه داد: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه‌ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم