Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی بعد از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: فرهنگ از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که اخیراً در منظومه بحث‌های فرهنگی «آتش به اختیار» را مطرح کرده و دانشجویان و نخبگان جامعه را افسران جنگ نرم دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نخبگان در هر جامعه‌ای می‌توانند ارزش‌های فرهنگی را توسعه دهند، افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اگر ارتباط افسران جوان جنگ نرم با قرارگاه فرماندهی دچار آسیب شود و یا احساس کنند ضرورت دارد فعالیتی برای توسعه فرهنگ و جلوگیری از آسیب‌ها شکل بگیرد، می‌توانند با هوشمندی و توانمندی خود، کار را پیش ببرند تا کار فرهنگی تعطیل نشود، در واقع در انتظار سند بالادستی نباشند و بهانه تأخیر بودجه نیاورند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: طرح موضوع «آتش به اختیار» توسط مقام معظم رهبری فرمانی است برای فعالان فرهنگی که کار را زمین نگذارند و مسیر خود را با قدرت به پیش ببرند.

قطبی با اشاره به اینکه «آتش به اختیار» حاکی از این است که قدرت فعالان فرهنگی باید تقویت شود تا سنگرها خالی نماند، یادآور شد: این اصطلاح در عرصه جنگ بسیار رایج است و این اولین بار نیست که مقام معظم رهبری از اصطلاحات میدان جنگ در عرصه فرهنگ استفاده می‌کنند؛ چراکه با دشمنی مواجه هستیم که به خانه، خانواده، دین و عزت و آبروی ما حمله کرده و برای تأثیرگذاری گسترده در عرصه فرهنگ سرمایه‌گذاری بسیاری ترتیب داده است.

وی بیان کرد: بعضی سعی دارند اصطلاح «آتش به اختیار» را به معنای بی‌قانونی تعبیر کنند، در صورتی که این تعبیر در متن قانون وجود دارد و در فضای منطق فرهنگ کشور در حال وقوع است.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد