Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سخاوت خیرخواه عصر امروز در دیدار صنعتگران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: سال گذشته، از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و طرح رونق تولید به طور متوسط 30 هزار اشتغال در واحدهای تولیدی تثبیت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به مشکلات 2 هزار و 700 واحد تولیدی استان در کارگروه تسهیل رسیدگی شد، اظهار کرد: از محل فعالیت‌های این کار گروه و طرح رونق تولید به طور متوسط 30 هزار اشتغال در واحدهای تولیدی تثبیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت 4 هزار و 300 واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی

خیرخواه در این گزارش با بیان اینکه پیش از سال 93 آمار دقیقی از واحدهای تولیدی استان وجود نداشت، گفت: در پی انجام طرح پایش از واحدهای صنعتی برای اولین بار در سطح کشور در این استان آمار دقیق تعداد واحدهای تولیدی فعال تهیه شد که هم اکنون 4 هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی فعال در استان با ظرفیت تولیدی متفاوت به امر تولید مشغول هستند.

گله‌مندی صنعتگران از سخت‌گیری‌های سیستم بانکی و امور مالیاتی

مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صنعتگران از سخت‌گیری‌های سیستم بانکی و امور مالیاتی گله‌مند هستند و درصدهای فعلی سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات را مناسب تولید نمی‌دانند گفت: تولیدکنندگان عموما از حاشیه سود پایین در مقابل هزینه‌های بالای تولید ابراز نگرانی دارند و مواردی از جمله قاچاق کالا و پایین بودن فرهنگ مصرف کالای داخلی در کنار شرایط نامناسب اقتصادی دست به دست هم داده است تا شرایط را برای تولید کننده سخت کند.

خیرخواه با تاکید بر اینکه برای حل این مشکلات کارگروهی تشکیل یافته است به ماموریت شش‌گانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و یادآور شد: خلاصه این شش ماموریت مهم، تلاش برای سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی از گزند مشکلات است و این کارگروه برای سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی استان علاوه بر افزایش 5 برابری جلسات کار گروه نسبت به سال 94 و ارتقاء شاخص‌های رفتاری در پاسخگویی به ارباب رجوع، سال گذشته در تمام شهرستان‌ها و شهرک‌های صنعتی استان به ریاست استاندار و حضور تمام مدیران کل عضو تشکیل جلسه داد و در این جلسات 340 مصوبه تصویب کرد که حدود 27 درصد مصوبه‌ها مربوط به امور زیربنایی بود که قطعا اجرای این مصوبات موجب رونق تولید در سال‌های پیش رو خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 332 جلسه کارگروه با 2 هزار و 400 مصوبه برگزار شده که حدود 60 درصد آنها اجرایی شده است.

پرداخت 1800 میلیارد تومان برای یک هزار و 584 واحد تولیدی

خیرخواه با اشاره به اجرای طرح رونق تولید به عنوان حرکت دهنده تولید و با اشاره به نقش برجسته آقای رحمانی به عنوان معمار این طرح کشوری و با ارزیابی مثبت عملکرد این طرح در استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای یک هزار و 584 واحد تولیدی به ارزش یک هزار و 800 میلیارد تومان نقدینگی از محل طرح رونق تولید، پرداخت مستقیم بانک و استمهال بدهی‌های بانکی به بخش‌های مختلف تولیدی استان تزریق شده است که استان آذربایجان‌شرقی در این طرح در شاخص مبلغ پرداختی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود که مورد توجه جمع حاضر قرار گرفته بود ادامه داد: ابتدای سال گذشته 28 واحد تولیدی استان به دلیل انباشت مشکلات در شرایط بحرانی قرار داشت که پس از پیگیری و رفع و رجوع مشکلات آنها تعداد این واحدها به 18 واحد رسیده است و مشکل 10 واحد که واحد های بزرگ استان نیز بودند حل شده است.

اشتغال 150 هزار نفر در واحدهای صنعتی و معدنی استان/ پرداخت تسیهلات برای 10 هزار واحدی تولید در سال‌جاری

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه در سطح استان 150 هزار نفر در واحدهای صنعتی و معدنی اشتغال دارند، افزود:سهم بخش تولید در اشتغال استان چشمگیر است و برای حفظ آن باید تدبیر کرد و از این جهت طرح رونق تولید امسال نیز ادامه داشته و در کل کشور برای 100 هزار واحد صنفی تولیدی و 10 هزار واحد تولیدی مجددا تسهیلات پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات برای 5 هزار واحد تولیدی از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی ماشین آلات

وی ادامه داد: برای نوسازی ماشین آلات و ارتقاء سیستم تکنولوژی و تجهیزات کارخانجات برای 5 هزار واحد تولیدی از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود که عملیات اجرایی آن از هم اکنون شروع شده است.

خیرخواه در عین حال خطاب به حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد که با وجود این پیگیری‌های شبانه روزی، مشکلات متعددی تولید را گریبانگیر کرده است گفت: لازم است با رهنمودهای حضرتعالی دستگاه‌های خدمات رسان و به ویژه سیستم بانکی بیش از این دست تولیدکنندگان را بگیرند.

تولید خودروی انگلیسی چینی ام جی در شرکت ام جی پارس (ایران خودرو آذربایجان)

وی در خاتمه گزارش خود از پیگیری 3 پروژه مهم در استان برای تاثیر در روند اقتصادی جامعه از جمله تولید خودروی انگلیسی چینی ام جی در شرکت ام جی پارس (ایران خودرو آذربایجان) و مس کاتد از کنسانتره مس در مس سونگون و نفلین سینیت سراب خبر داد که با اجرای کامل این پروژه های مهم صنعتی، رتبه صنعتی استان ارتقاء یافته و اشتغال قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن ضامن‌فر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد تسهیل جایگاه تبیین مشکلات واحدهای تولیدی است تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری و در جهت رفع آنها و پایداری اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در سال جدید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بیش از پیش برگزار و بیشتر میدانی عمل کنیم، افزود: برگزاری مستمر و منظم این جلسات و همراهی و همکاری دستگاه‌های اداری و سیستم بانکی استان موجب شد طی دو سال گذشته ۵۰ واحد راکد تولیدی، صنعتی و گردشگری به چرخه تولید بازگردند که مهمترین آن کارخانه قند یاسوج است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه‌ساز اشتغال خوبی در سطح استان بوده است و تنها بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را مسائل بانکی و تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی بیان و تصریح کرد: در برخی مواقع دستگاه‌ها و بانک‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند مصوبات ستاد تسهیل هستند که در این زمینه سرعت تصمیم‌گیری افزایش می‌یابد.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تسهیل این است که بدون بروکراسی اداری و اینکه واحدها درگیر زمان شوند در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل را در ستاد تسهیل مطرح و رفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل در سال جدید بنا دارد جلساتی را در محل اجرای طرح‌ها و همچنین شهرستان‌ها داشته باشد و از حیث کمیت و کیفت جلسات پرباری داشته باشیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوائد و نتایج جلسات منجر به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و کامل شدن همه ظرفیت واحدها می‌شود تا شاهد سرمایه‌گذاری و وارد شدن طرح‌های بیشتری به چرخه تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در استان بسیاری از دستور کارهایی که در جلسه مطرح می‌شود حاشیه امنی ایجاد می‌کند که مدیران با فراغ بیشتری به واحدهای سرمایه‌گذاری کمک کنند و در رفع مشکلات و حل مسائل این واحدها همکاری دارند.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: در چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شش طرح اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آنها گرفته شد.

کد خبر 747960

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید