Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان أمل در ایران در مراسم رونمایی از مستند «درد مقدس»، گفت: ما نباید بگذاریم خط فکری و روش‌های علمی شهید چمران فراموش شود بلکه آموزه های او باید در دانشگاه ها تدریس شده و آموزش داده شود.
به گزارش جهان نيوز، مستند «درد مقدس» که به فعالیت‎های جهادی شهید چمران در جنوب لبنان، می‌پردازد، چهارشنبه 31 خرداد، همزمان با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، در فرهنگ سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مستند توسط قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با مشارکت مؤسسه سفیران صبح و به کارگردان میلاد حمیدی و تهیه کنندگی سیدامیر حسین جوزی تولید شده است.
امیرحسین جوزی تهیه کننده مستند «درد مقدس» و رئیس موسسه بین المللی سفیران صبح در این آیین با اشاره به انگیزه‌ها و دغدغه هایشان برای ساخت این مستند، گفت: امثال شهید چمران، نگاهشان کمک به مستضعفان جهان است و در راه محرومیت زدایی قدم بر می دارند و ضرورت داشت این نگاه و ابعاد شخصیتی ایشان که کمتر به آن پرداخته شده، پررنگ تر شود و مردم و جوانان از آن بیشتر بدانند.
وی افزود: برای ساخت این مستند با یک دغدغه شخصی و انگیزه دلی وارد عمل شدیم و امیدوارم این اثر تاثیر خود را داشته باشد و ما قطعا این مسیر را ادامه خواهیم داد.
جوزی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که این نمونه از خدمت رسانی، پیشرفت را در موسسه سفیران صبح با سایر جوانان کشورهای دیگر که در این زمینه فعال هستند، به اشتراک گذاشته و با ساخت چنین مستندهایی، الگوهایی مانند شهید چمران را معرفی کنیم.
میلاد حمیدی کارگردان مستند «درد مقدس» نیز درباره چگونگی ساخت این مستند، گفت:در مورد فعالیت‌های شهید چمران در لبنان بسیار کم گفته شده و هیچ وقت بیان نشده که این شهید بزرگوار برای شیعیان لبنان چه کارهایی انجام داده و چگونه عمل کرده است.
وی افزود: مستند «درد مقدس» به زندگی جهادی شهید مصطفی چمران در زمان حضور در مدرسه صنعتی «جبل عامل» به عنوان مدیر این مدرسه و اقدامات او در جنوب لبنان می پردازد.
حمیدی گفت: مدرسه جبل عامل برای کودکان و محرومان این منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار بود، به نحوی که می توان گفت، این محل، پایگاهی برای زنده ماندن آنها بود.
«ابوثایر عادل عون » نماینده سازمان أمل در ایران نیز در آیین رونمایی از مستند «درد مقدس» اظهار کرد: شهید چمران مانند یک نسیمی بود که آمد و رفت، او به عنوان یک سنبل و الگو باید در جامعه معرفی و شناخته شود.
وی گفت: ما نباید بگذاریم خط فکری و روش های علمی شهید چمران فراموش شود بلکه آموزه های او باید در دانشگاه ها تدریس شده و آموزش داده شود.
عادل عون با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهیدچمران افزود: این شهید با توجه به دیدگاه و دکترینی که داشت در فعالیت های خود توازن و تعادل سیاسی و معنوی را مورد توجه قرار می‌داد و در عرصه سیاسی و نظامی، رشد معنوی افراد را هم در نظر می گرفت.
همرزم شهید چمران با قدردانی از تهیه کنندگان مستند «درد مقدس» افزود: در چنین فعالیت هایی باید ویژگی ها و شرایط جمهوری اسلامی در حال حاضر، سال‌های انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار بگیرد.
محمدعلی مهتدی نیز از نزدیکان شهید چمران و کارشناس مسایل خاورمیانه نیز در این آیین با بیان اینکه شهید چمران جز مَخلَّصین بود، اظهار کرد: چمران بدون اینکه مدام ذکر بگوید، در صحنه مبارزه و جنگ به درجه عرفان دست یافته بود و از طریق نوشته هایش با خدا راز و نیاز می کرد.
وی با اشاره به اینکه «درد» مهمترین مفهوم برای شهید چمران بود، گفت: چمران خدا را از این بابت شاکر بود، وی از همه مخلوقات بی نیاز بود و به خدا می گفت، فقط تو را می‌خواهم، می‌خواهم به عدم بروم که هیچ کس من را نشناسد، این عشق است و ما نیاز داریم که به این عشق برسیم.
همرزم شهید چمران افزود: نیم قرن گذشته لبنان را از طریق اقدامات شهید چمران در این کشور می توان شناخت و ما اطلاعات و سخنرانی های بسیاری را از فعالیت‌ها و اقدامات شهید چمران گردآوری و منتشر کردیم.
مهتدی گفت:شهید چمران آرزو داشت که فقر و محرومیت و ستم از لبنان زدوده شود و نگران بود که شیعه لبنان فقط از نظر اقتصادی به قدرت برسند، تا زمانی که شما آرمان و هدف دارید، در حال تعالی روحی هستید و وقتی آرمان نداشته باشید به فکر اقتصاد و جمع آوری مال و اموال مشغول خواهید شد.
وی افزود: چمران وقتی شهید شد، دارایی چندانی نداشت، مدتی وزیر دفاع بود، می‌توانست امکانات فراوانی داشته باشد که هیچ کدام را نپذیرفت، حقوقی هم نمی‌گرفت.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادنامه ای برای «استاد»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهید مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ش، ۱۲ جمادی‌الاول ۱۳۳۸ق، در فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. 

محمدحسین مطهری (درگذشته ۱۳۵۰ش)، پدر شهید مطهری روحانی مورد احترام مردم در فریمان و از شاگردان آخوند خراسانی بود. مطهری گفته است اولین بار ایمان و تقوا و عمل صالح و راستی «معظّم له» مرا به راه راست آشنا ساخت. شهید مطهری مقدمات را نزد پدرش فراگرفت و از ۱۳ سالگی (سال ۱۳۱۱ش) در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. در سال ۱۳۱۶ش او به قم رفت و حدود ۱۵ سال در آنجا اقامت نموده از درس اساتید آنجا همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبائی استفاده نمود. پس از آن چنانکه همسرش تصریح کرده، به دلایل معیشتی، قم را ترک کرده و به تهران مهاجرت کرد. مرتضی مطهری در سال ۱۳۳۱ش ازدواج کرد. 

مرتضی مطهری (۱۲۹۸ ـ ۱۳۵۸ش) مشهور به شهید مطهری یا استاد مطهری، اسلام‌شناس و متفکر برجسته شیعه. مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.

پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد است.

مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳