Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند با صدور بیانیه‌ای از مردم برای حضور در راهپیمایی دعوت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

فلسطین مرز مشترک ملت های آزاده ای است که قلب هایشان برای انسانیت می تپد و قدس، قبله گاه نخست مسلمانان و شاه بیت وحدت در جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب هوشمندانه ی روز قدس، در حقیقت نکته سنجی پیشوایی است که رژیم صهیونیستی را به راستی غده سرطانی نامید.

امروز قدس دیگر یک آرمان و یک هدف نیست، بلکه یک حقیقت است. اینک روز قدس، تبلور اندیشه ی پاکی است که موضوع فلسطین را یک سنگ محک می داند ، سنگ محکی برای تشخیص عیار صداقت حکومت ها.امروز کشورهایی که موضوع فلسطین را یک موضوع عربی می دانستند، حقیرانه چشم بر حقایق بسته اند و ذلیلانه دست دوستی به سوی رژیم کودک کش صهیونیستی دراز کرده اند؛ غافل از اینکه حالا دیگر صدای خرد شدن استخوان های پوک رژیم منحوس صهیونیستی در گوش جهان پیچیده است و مردم برای نابودی این غده سرطانی، لحظه شماری می کنند و ایمان دارند که «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» که وعده خداوند حق است و به زودی تحقق خواهد یافت. اینک حضور شما مردم عزیز و روزه دار در راهپیمایی روز قدس، نماد واقعی وحدت در جهان اسلام است.

وحدتی که پایه گذار آن در قول و فعل، امام راحل عظیم الشان بود و همچون سیلی محکمی است که صدایش تا ابد در گوش مستکبران جهان خواهد ماند و جهان خواهد دانست که ایرانیان رجال صدقوا هستند که تا همیشه بر عهدی که با خدا بسته اند خواهند ماند و اثبات خواهند کرد که عامل به «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا»هستند. مردانی که فارغ از گرایش های سیاسی و اندیشه های مذهبی شان، گرد کلام ملکوتی امام(ره) ، حلقه زده و به ریسمان وحدت چنگ انداخته اند.غیور مردان و شیر زنانی که از دیروز تا کنون برای آزادی فلسطین گام برداشته اند و در سوریه،عراق،بحرین و یمن برای نجات اسلام از چنگال داعش_ این مولود نحس صهیونیسم جهانی_ جانفشانی می کنند.دیروز شعارها و مشت های گره کرده ی شان سلاح بود و اینک به پشتوانه علم و توان بازدارنده ی فرزندان روح الله وشاگردان مکتب امام خامنه ای(مدظله العالی) با توان موشکی شان، تفسیر عینی آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ » گشته اند. حالا دیگر ملت ما در جهان مصداق اقتدار است. اقتداری که مدیون ایستادگی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران در برابر زیاده خواهی های غرب و استکبار جهانی است.ملت ما ملتی است که تحریم را به جان خریده است اما سر تسلیم در مقابل زورگویان عالم فرود نمي آورد.ملتی که مرادش امام خمینی(ره)، چراغ راهش امام خامنه ای(مدظله العالی) و هدفش آزادی قدس است، در جریده عالم برای همیشه ماندگار است.

امروز ملت ما مفتخر است که نخستین صدای وحدت در عصر حاضر از زبان رهبر کبیرش به گوش رسیده است که مسلمانان را _ چه شیعه و چه سنی_ برای آزادی نخستین قبله گاه مسلمانان جهان از چنگال صهیونیسم جهانی فرا خوانده است. روز قدس در حقیقت روز اسلام و روز وحدت جهان اسلام است. امروز با حضور خود به مردم فلسطین می گوییم که ما _ شیعه و سنی_ برای آزادی فلسطین و مسجدالاقصی در کنارتان هستیم و به اسرائیلیان مي گوییم که جهزو ملاجئکم که جوانان ایران یک صدا فریاد می زنند نحن قادمون. ان شا الله.
حوزه مقاومت بسيج شهيد باكري دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا درباره اعتراضات دانشجویی گفته است: تمام اقدامات ما، از جمله درخواست کمک پلیس، نتوانست به تظاهرات پایان دهد.

رئیس دانشگاه جورج واشنگتن همچنین تاکید کرد کهما با مقامات پایتخت در تماس هستیم و پلیس حضور خود را در داخل و اطراف دانشگاه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌های سراسر آمریکا بعد از آگاهی از جنایات پرشمار رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه و کشتار حدود ۳۵ هزار انسان بی‌گناه، عرصه اعتراض علیه سیاست‌های این رژیم و دولت آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی آن تبدیل شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با گسترش اعتراضات به مراکز دانشگاهی مختلف آمریکا جلب توجه می‌کند، سیاست‌های دولت آمریکا و پلیس این کشور است. دولت و پلیس در این کشور بدون توجه به خواسته‌های معترضین، تنها سیاست سرکوب و بازداشت گسترده را در پیش گرفته است.

از روزهای ابتدایی حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه آمریکا عرصه واکنش‌های مختلف به این رویداد بود. نظرسنجی‌های مختلف نشان از افزایش بی‌سابقه حمایت آمریکایی‌ها از مردم غزه دارد. طبق نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۴ اکثر آمریکایی‌ها اقدامات رژیم اشغالگر در غزه را تأیید نمی‌کنند. تعداد مخالفان با اقدامات رژیم صهیونیستی از ۴۵ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ به ۵۵ درصد افزایش یافت. دموکرات‌ها ۷۵ درصد دیدگاه منفی نسبت به اقدامات تل‌آویو دارند. رائد جرار از اندیشکده دموکراسی برای جهان عرب معتقد است که نظرسنجی فوق نشان از جدایی بین سیاست دولت بایدن و دیدگاه اکثر آمریکایی‌ها درباره اقدامات رژیم اشغالگر در غزه دارد و سیاست خارجی دولت آمریکا با انتظارات رای‌دهندگان هماهنگ نیست.

حمایت جوانان آمریکایی از فلسطینیان آشکارتر شده است. نظرسنجی پیو (PEW) در آوریل ۲۰۲۴ نشان داد که یک سوم از افراد بزرگسال زیر ۳۰ سال آمریکایی با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و تنها ۱۴ درصد این احساس را نسبت به صهیونیست‌ها دارند. جوانان آمریکایی نسبت به مردم فلسطین نظر مساعدتری نسبت به صهیونیست‌ها دارند و از هر ۱۰ فرد زیر ۳۰ سال، شش نفر دیدگاه مثبتی نسبت به مردم فلسطین دارند. در میان آمریکایی‌های جوان، ۳۴ درصد دلایل حماس برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را معتبر می‌دانند.

اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند.

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. با اوج‌گیری اعتراض‌ها، مدیران برخی از دانشگاه‌ها درصدد توافق با دانشجویان برآمدند. برای مثال مسئولان دانشگاه براون ایالت رودآیلند اعلام کردند که با دانشجویان حامی فلسطین به توافق رسیده که در اکتبر ۲۰۲۴ توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد. دانشجویان نیز ضمن پایان دادن به تحصن خود، این توافق را یک پیروزی بی‌سابقه و امتیازی بزرگ برشمردند.

کد خبر 6097738

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه