Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزگاری که برخی افراد برای گرفتن وام های خرد نیازمند آن هستند که چندین ضامن به بانک معرفی و مراحل فراوانی را طی کنند، خبرها حکایت از آن دارد که هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی در سنوات گذشته تسهیلات میلیاردی دریافت کرده اند. هر چند که بر اساس قانون این بانک خصوصی با رعایت برخی قوانین قادر به انجام چنین کاری می باشد اما گرفتن تسهیلات در این حجم می تواند در نوع خود جالب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک اقتصادی، بسیاری از مردم برای رفع برخی نیازهای خود، حداقل یک بار برای گرفتن وام خرد به بانک ها مراجعه کرده اند و اکثرا به این نتیجه رسیده اند که گرفتن این مبلغ وام به دردسرش نمی ارزید. بانک ها اکثرا برای دادن وام های خرد به مردم چندین ضامن می خواهند تا ریسک پرداخت نشدن قسط ها را تا حد امکان کاهش دهند. برخی از افراد قادر به تامین ضامن ها هستند و وام را بعد از گذراندن کلی مراحل دریافت می کنند و برخی دیگر نیز قادر به تامین ضامن ها نمی باشند و عطای وام خرد را به لقایش می بخشند و از گرفتن آن صرف نظر کرده و برای رفع نیاز مالی خود روی به سایر شیوه ها می آورند.
در همین وضعیت اما خبرها و اسناد حکایت از آن دارد که برخی بانک های خصوصی تسهیلاتی میلیاردی به هیات مدیره و برخی اعضای خود پرداخت کرده اند که از آن جمله می توان به بانک خاورمیانه اشاره نمود. هر چند پرداخت این تسهیلات میلیاردی به اعضا توسط بانک های خصوصی ایرادی ندارد (با رعایت ماده 129 قانون تجارت) اما حجم تسهیلات پرداخت شده مقداری حساسیت زا و تقریباً غیرمتعارف است.
بانک خاورمیانه، در سال ۱۳۹۱ به عنوان هجدهمین بانک خصوصی کشور تأسیس شده است. مؤسس و مدیرعامل این بانک پرویز عقیلی کرمانی است که پیش از این مدیرعامل بانک کارآفرین بود. این بانک در حال حاضر دارای سیزده شعبه در ایران است که نه شعبه در تهران و چهار شعبه در شهرهای اصفهان و تبریز، شیراز و مشهد قرار دارد. نماد معاملاتی بانک خاورمیانه در روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در بازار بورس تهران گشایش یافته است. جهت گیری کلی بانک خاورمیانه در راستای ارایه خدمات و تسهیلات به شرکت‌ های کلان و خاص بوده و کمتر قصد پرداخت تسهیلات خُرد را دارد.
طبق آخرین صورت های مالی این بانک که مربوط به سال مالی 1395 می باشد، مشاهده می گردد که برخی از اعضا و هیات مدیره این بانک تسهیلات میلیاردی را در سال های قبل دریافت نموده اند. مطابق با اسناد موجود، پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره این بانک، با دریافت "تسهیلات کارکنان" که مصوب هیات مدیره بانک بوده، مبلغی را به عنوان تسهیلات دریافت کرده که مانده آن تا 30 اسفند سال 95، 3 میلیارد تومان بوده است.
همچنین خسرو نایبی اهرنجانی رییس هیات مدیره این بانک نیز همین نوع تسهیلات را دریافت کرده که مانده آن تا پایان اسفند ماه سال قبل، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است. روزبه پیروز دیگر عضو هیات مدیره این بانک نیز از تسهیلات مشارکت مدنی مصوب هیات مدیره بانک استفاده کرده که مانده این تسهیلات تا تاریخ فوق نیز، 3 میلیارد تومان است.
جواد جوادی قائم مقام مدیرعامل بانک خاورمیانه نیز دو نوع تسهیلات مشارکت مدنی و کارکنان بانک را دریافت کرده که مانده وام دوم، 2 میلیارد تومان تا پایان اسفند 1395 بوده است.

همان گونه که عنوان شد این قبیل وام ها و تسهیلات در بانک های خصوصی و با رعایت ماده 129 قانون تجارت ایرادی ندارد اما اخذ تسهیلات میلیاردی در روزگاری که مردم عادی برای وام های خرد باید چندین ضامن معرفی کنند و مراحل اداری فراوانی را طی کنند، باعث تعجب و شگفتی است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است

سمیعی با تصمیم فوریتی هیات مدیره جایگزین خطیر شد ولی ظاهرا تغییرات زیادی در پایان این فصل در استقلال انجام خواهد شد و هیچ فردی از مدیران فعلی در راس آبی‌ها ابقا نخواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فرشید هاشم سمیعی وکیل جوانی که توسط مصطفی آجورلو به استقلال آورده شد و چندی قبل علی خطیر را یک مدیر نخبه قلمداد کرده بود، حالا جانشین او شده و با حکم موقت در استقلال کار می‌کند. آنچه مسلم است هیات مدیره استقلال باز هم تغییر خواهد کرد و با دستور مالک جدید باشگاه، افراد جدیدی خواهند آمد که در قواره این باشگاه بزرگ باشند نه اینکه اولین تجربه مدیریت شان، هیأت مدیره استقلال باشد.

سمیعی که به نوعی معاون خطیر بود باید همراه با او از باشگاه می‌رفت، اما این کار را نکرد، همانطور که بعداز آجورلو هم سرجایش ماند تا توسط حجت کریمی کنار گذاشته شود.

سپس او توسز کانال های ناشناخته، به حمید سجادی وصل شد و در استقلال به هیات مدیر ارتقا یافت. باید پذیرفت همان‌طور که خطیر در استقلال ماندنی نشد، سمیعی هم خیلی در باشگاه استقلال ماندگار نخواهد بود. سمیعی با مصاحبه های زیاد ، چهره رسانه ای پیدا کرد و طوری حرف زد که کانال های هواداری استقلال می پسندند. او در پی محبوبیت، بارها به تیم رقیب تاخت و چهره یک مدیر علمی را نداشت و بیشتر به درد جدال‌های هواداری خورد.

کاملا مشخص است که استقلال تغییرات مدیریتی دیگری هم در راه دارد البته به خطیر هم ایراداتی وارد بود. شاید او باید هر طور شده با نکونام تعامل می‌کرد و شاید نکونام هم باید به سمت تعامل می‌رفت، اما به هر حال قابل پیش بینی بود که حداقل یکی از این دو نفر آخر فصل را نمی‌بیند. 

در کوتاه مدت نگاه‌ها به قهرمانی لیگ است، اما انتظار می‌رود مدیران هلدینگ خلیج فارس یک مدیرعامل قوی برای تیمشان انتخاب کنند کسی که با کادر فنی تعامل داشته باشد و اشتباهات مدیران قبلی استقلال را هم تکرار نکند. این فرد هر که باشد قطعاً فرشید سمیعی نیست.

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • باشگاه سایپا با سرآسیایی قطع همکاری کرد
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است