Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به شیوه حکومت‌داری امام علی(ع) اظهار داشت: ایشان از هیچ‌گونه فعالیت و تلاشی در راستای حفظ اسلام دریغ نکردند و در دفاع از حق کوتاهی نکرد.

وی با اشاره به مشورت خلفای تعیین‌ شده از سوی مردم با امام علی(ع) برای جنگ‌ها گفت: ایشان از روی صدق با این خلفا به‌منظور حفظ اسلام همکاری می‌کرد و خلفا نیز در مسائل مختلف فقهی، نظامی و علمی از امام علی(ع) مشورت می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه امام خمینی(ره) هدف از ارائه مشاوره به خلفا از سوی امام علی(ع) را حفظ اسلام بیان کرد و اظهار داشت: در صدر اسلام از بین رفتن اسلام خطری جدی برای جامعه اسلامی به شمار می‌آمد از همین رو امیرالمؤمنین(ع) مجبور به همکاری با خلفا بود.

آیت‌الله مصباح یزدی پذیرش خلافت از سوی امیرالمؤمنین(ع) را مورد اشاره قرارداد و گفت: طلحه و زبیر نخستین افراد بیعت‌ کننده با امام(ع) بودند اما همین دو نفر با آن که اصرار به پذیرش خلافت از سوی امام علی(ع) داشتند در ادامه بیعت خود را شکستند.

وی پیروزی مسلمین در جنگ‌ها را از نگاه امام علی(ع) لطف الهی بیان و خاطرنشان کرد: در جنگ بدر تعداد مسلمانان یک‌ سوم مشرکان بود اما مسلمانان در این جنگ پیروز شدند در نتیجه مسلمین نباید از کم بودن تعدادشان بترسند بلکه باید با اتکای به خالق یکتا در جنگ با کفار و مشرکان شرکت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم جنگ فارس با رومیان را در زمان خلیفه دوم مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: در این جنگ خلیفه دوم با امام علی(ع) به مشورت می‌پردازد حتی خلیفه از کمی جمعیت اظهار نگرانی می‌کند، اما حضرت می‌فرماید که نصرت‌هایی که نصیب مسلمانان شده تابع قلت و کثرت نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: امام علی(ع) به‌ شدت از کوتاهی و قصور مردم زمان خود در دفاع از حق گلایه می‌کردند و می‌فرمودند که "من از ظلم رعیت به خود می‌ترسم" و مردم این دوران از حاکم جائری همچون معاویه اطاعت می‌کردند.

وی با بیان اینکه موقعیت خلیفه و فرمانده از نگاه امیرالمؤمنین(ع) همچون موقعیت نخ تسبیح به دانه‌های آن دارد ، تصریح کرد: اگر نخ تسبیح سالم باشد دانه‌های تسبیح نیز منظم شده و با یکدیگر جمع می‌شوند اما با پاره شدن نخ تسبیح دانه‌های تسبیح نیز از بین می‌روند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج