Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - توليت آستان قدس رضوي گفت: هر کسي که از عدالت‌خواهي و مبارزه با ظلم و ستم در جهان حرف مي‌زند،‌ امتداد راهبرد ايران است و‌ کشور ما کانون مبارزه با تروريسم تکفيري و تروريسم صهيونيستي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي ظهر امروز در جمع راهپيمايان قمي در مصلاي قدس، با بيان اينکه ملت ايران امروز جلوه دگرخواهي را در پرتو خداخواهي به نمايش گذاشتند، اظهار کرد: ماه رمضان ماه توجه به خدا و توجه به ديگران در پرتو توجه به خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه ادعيه ماه مبارک رمضان به انسان سالک مي‌آموزد که در اين ماه پربرکت تنها خود را نبيند و به ديگران نيز توجه داشته باشد، تصريح کرد: امروز مردم ايران جلوه حمايت از مظلومان و ستم‌ديدگان و جلوه خروش عليه ظالمان و ستمگران را به نمايش گذاشتند.
توليت آستان قدس رضوي با تاکيد بر اينکه قريب به 70 سال از اشغال فلسطين اشغالي مي‌گذرد گفت: اين رژيم منحوس بسياري از زنان و کودکان و بسياري از مردان و جوانان را کشت، بسياري را به اسارت درآورد و خانه و کاشانه مردم را ويران کرد.
رئيسي ادامه داد: مستکبرين عالم از اين گروه صهيونيسم اشغالگر با تمام قوا حمايت کردند و در سازمان ملل تمام قطع‌نامه‌هاي پيشنهادي حمايت از فلسطين را وتو کردند؛ ظلم و جنايتي که بر مردم فلسطين و لبنان و منطقه شد، ظلمي است که کمتر مي‌توان به تصوير کشيد و با قلم و بيان آن را تبيين کرد.
وي با تاکيد بر اينکه نفوذ مستکبرين در اين منطقه زيرمجموعه رژيم صهيونيستي و توسط سعودي‌ها و برخي ديگر از کشورهاي منطقه زمينه‌سازي مي‌شود، خاطرنشان کرد: مساله فلسطين مساله قطعه‌اي از خاک و حمايت از جمعيتي خاص نيست بلکه آزمايشگاه تعهد بشريت است و آرمان‌هاي اخلاقي، انساني و الهي.
توليت آستان قدس رضوي بيان کرد: فلسطين مساله‌اي گروهي و حزبي نيست که برخي مي‌خواهند مساله آن را تا اين حد تقليل دهند، سخن از فلسطين عبارت است از نسل‌کشي، عبارت است از ملت زنده صدها ساله‌اي که سال‌ها در اين منطقه حضور دارد و مي‌خواهند اين ريشه را کنده و دولتي جعلي و منحوس ايجاد کنند که با هيچ قاعده‌اي نمي‌سازد.
رئيسي‌ اسرائيل را يک غده سرطاني دانست و تصريح کرد:‌ قراردادهاي متعددي مثل اسلو‌،‌ کمپ ديويد و شرم‌الشيخ منعقد شده است،‌ اما اسرائيل پيمان‌شکن است و به هيچ قراردادي پايبند نيست.
وي ادامه داد:‌ اسرائيل با ايجاد و گسترش شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين قرارداد اسلو را نقض کرد،‌ حتي کشورهاي اروپايي به اين نقض عهد اعتراض کردند و نقض پيمان توسط اسرائيل مورد اعتراف حاميان رژيم صهيونيستي است.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ امام خميني(ره) آرمان‌گرايي را در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران پايه‌گذاري کردند و‌ امام راحل مساله اصلي جهان اسلام را فلسطين مي‌دانستند.
رئيسي با اشاره به ديدگاه امام خميني(ره)‌ در خصوص فلسطين اظهار کرد:‌ امام راحل بر وحدت ملت‌هاي اسلامي در حمايت از فلسطين تاکيد داشتند و ايشان‌‌ معتقد بودند که بايد از تمام امکانات در اين زمينه استفاده شود.
وي ادامه داد:‌ امام خميني(ره)‌ در زمينه سياست خارجي به آرمان‌گرايي و انقلاب‌گرايي اعتقاد داشتند،‌ تفکر انقلابي در درون خود عقلانيت دارد و تنها منافع زودگذر را نمي‌بيند و منافع بلندمدت هم در تفکر انقلابي لحاظ مي‌شود.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ رزمندگان حزب‌الله لبنان با هدايت‌هاي امام خميني(ره) با اسرائيل مقابله کردند و براي نخستين بار جنوب لبنان از لوث صهيونيست‌ها پاکسازي شد و نيروهاي ارتش اسرائيل از لبنان عقب‌نشيني کردند.
رئيسي با اشاره به تاثير حزب‌الله لبنان بر فلسطين اظهار کرد:‌ پيروزي حزب‌الله موجب شد که مقاومت در فلسطين از سازمان‌هاي آزادي‌بخش به مردم انتقال پيدا کند و انتفاضه‌هاي اول، ‌دوم و سوم شکل گرفت‌‌،‌ امروز با وجود تمام حمايت‌ها از رژيم صهيونيستي،‌ مجاهدان مقاومت ابتکار عمل را در برابر اسرائيل از دست گرفتند.
وي ادامه داد:‌ اکنون مهاجرت صهيونيست‌ها به اسرائيل محدود شده و مهاجرت معکوس از اسرائيل به کشورهاي ديگر شکل گرفته است و‌ حتي در بين حاميان غربي اسرائيل تشتت ايجاد شده است.
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به نقشه استکبار جهاني در خصوص فلسطين اظهار کرد:‌ استکبار براي اينکه فلسطين مساله نخست جهان اسلام نباشد،‌ اقداماتي انجام داد،‌ از جمله اين اقدامات براي مقابله با اسلام ناب محمدي به رهبري ايران،‌ ايجاد اختلاف و تشتت در کشورهاي اسلامي بود و گروه‌هاي تکفيري در اين راستا توسط کشورهاي استکبار تشکيل و مجهز شدند.
وي ادامه داد:‌ گروه‌هاي تکفيري دستمايه کشورهاي استکباري هستند،‌ اين گروه‌ها براي کشتار در کشورهاي اسلامي به وجود آمدند تا مردم، فلسطين را فراموش کنند و اين فتنه بزرگ کشورهاي اسلامي را درگير خود کرده است.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ امروز هر کسي که از عدالت‌خواهي و مبارزه با ظلم و ستم در جهان حرف مي‌زند،‌ امتداد راهبرد ايران است و‌ کشور ما کانون مبارزه با تروريسم تکفيري و تروريسم صهيونيستي است.
رئيسي با اشاره به جنايت‌هاي منافقين اظهار کرد:‌ اين گروه تروريستي در دهه 60، دست به کشتار مردم و ترور آ‌ن‌ها مي‌زد و امام خميني(ره)‌ در آن زمان پرچمدار مبارزه با تروريسم بودند.
وي ادامه داد:‌ برخي مي‌گويند که اگر سازش نکنيم،‌ دچار هزينه مي‌شويم،‌ در حالي که سازش پرهزينه‌تر از مبارزه است،‌ يک نويسنده مصري نوشت که دو اتفاق در منطقه سه دهه پيش رخ داد و ايران انقلاب و مصر سازش کرد.‌ پس از 30 سال اگر به ايران و مصر نگاه کنيم،‌ مي‌بينيم که ايران موقعيت ممتازي در منطقه دارد،‌ اما مصر پس از چند دهه مشکلات اجتماعي و اقتصادي دارد.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ بيداري اسلامي يک حقيقت است که در کشورهاي اسلامي اتفاق افتاده است،‌ ايران در حال گسترش بيداري اسلامي در جهان است و قدرت در منطقه با مقاومت است،‌ قبلا يک حزب‌الله در منطقه بود،‌ اما اکنون چندين حزب‌الله در منطقه شکل گرفته است.
رئيسي با اشاره به نظر اسلام در خصوص سازش اظهار کرد:‌ روحيه سازش در اسلام وجود ندارد و نمي‌توانيم که نسبت به ظلم ظالم به مظلوم بي‌توجه باشيم.
وي با بيان اينکه ما اکنون در عراق و سوريه شاهد مرگ داعش و تروريست‌ها هستيم، ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب چند سال پيش فرمودند که اگر کرانه باختري همچون غزه مسلح شود،‌ مساله فلسطين چند سال زودتر حل مي‌شود،‌ راهکار در مقابل رژيم صهيونيستي مقاومت است.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ بنيه دفاعي کشور براي جنگيدن نيست،‌ بلکه براي نجنگيدن است و‌ بايد از کساني که اين بنيه دفاعي را براي دفاع از اين سرزمين و مردم تقويت مي‌کنند، ‌تقدير کرد.
رئيسي با اشاره به حمله اخير موشکي سپاه افزود:‌ اين حمله براي کشورهاي مختلف پيام داشت،‌ ما در برابر هر گونه تعرض به کشورهاي اسلامي ساکت نخواهيم نشست.
وي ادامه داد:‌ دشمن اکنون به دنبال نفوذ در عرصه‌هاي مختلف کشور است و حوزه و دانشگاه نگهبان‌هاي مرزهاي فرهنگي کشور هستند و‌ دشمن از دشمني خود دست برنداشته است.
توليت آستان قدس رضوي افزود:‌ آنچه که رهبر معظم انقلاب در مورد سند 2030 هشدار دادند،‌ تنها منحصر به اين سند نيست،‌ بلکه اسناد ديگري هم وجود دارد و دشمن مي‌خواهد که اين سندها را به صورت نرم در کشورمان اجرا کند و بايد افراد آگاه در اين خصوص اين اسناد در جامعه هشدار بدهند.
رئيسي با اشاره به دشمنان نظام جمهوري اسلامي اظهار کرد:‌ اين دشمنان براي ناکارآمد کردن ظرفيت‌هاي نظام اسلامي برنامه‌ريزي مي‌کنند،‌ ظرفيت‌هايي که استقلال را براي کشورمان به دست آورد و بايد در خصوص نقشه‌هاي دشمنان مراقب صورت بگيرد.
وي ادامه داد:‌ فرهنگ،‌ استقلال کشور و معيشت مردم در کنار هم مهم است و تمام دغدغه‌مندان در نظام جمهوري اسلامي بايد براي تحقق اين اهداف تلاش کنند.
توليت آستان قدس رضوي در پايان خاطرنشان کرد:‌ قم هميشه به عنوان يک شهر انقلابي و الگويي براي شهرهاي ديگر مطرح بوده است و‌ حرکت راهبردي که در قم انجام مي‌شود،‌ هميشه داراي برکاتي بوده است.
انتهاي پيام/ج/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که با حضور پرویز امینی نویسنده و صاحب اثر مجموعه «کودکی نامداران» برگزار شد، کارشناسان و مربیان مراکز کانون هرمزگان نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است