Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرجع تقليد شيعيان گفت: با پذيرش سند 2030 بايد درباره 17 شاخه مختلف کشور گزارش سالانه به دشمنان ارائه داد و در اين صورت آن‌ها از تمام ابعاد پنهان و آشکار کشور ما با خبر مي‌شوند.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، مرجع تقليد شيعيان گفت: با پذيرش سند 2030 بايد درباره 17 شاخه مختلف کشور گزارش سالانه به دشمنان ارائه داد و در اين صورت آن‌ها از تمام ابعاد پنهان و آشکار کشور ما با خبر مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در تشريح بحث حقوق متقابل والدين و فرزند اظهار کرد: با توجه به مطرح بودن بحث سند 2030 و اينکه اين سند خانواده و فرزندان را هدف قرار گرفته است پيرامون اين سند نيز بايد توضيحاتي داده شود.

وي افزود: تنظيم‌کنندگان و تصويب‌کنندگان اوليه سند 2030 يعني کشورهاي سطله‌گر و هم‌پيمانان آنان، عنوان‌هاي قابل تأملي براي اجرا و گسترش اين سند مطرح کردند مبني بر توسعه پايدار و دگرگوني جهان، عناوين جالب و جذاب را براي طرح‌هاي شوم خود برمي‌گزينند تا افکار و نظرها را جلب طرح‌هاي خود کنند تا آن را به خورد ملت‌ها دهند.


اين مرجع تقليد بيان کرد: شيوه دولت‌هاي استکباري همين است که براي پياده‌سازي اهداف خود طرح‌هايي را تنظيم مي‌کنند و به هر شيوه‌اي که شده است ساير ملت‌ها را مجبور به پذيرش و اجراي آن مي‌کنند.


آيت‌الله مکارم شيرازي ادامه داد: در طرح سند 2030 دولت‌هاي سلطه‌گر و زورمند که آن را تنظيم کرده‌اند عباراتي به کار برده‌اند مثلا گفته‌اند «ما متعهد مي‌شويم» يا «ما مي‌خواهيم فلان هدف را دنبال کنيم»، بايد به آن‌ها گفت شما چه کاره هستيد که براي ساير ملت‌ها تصميم مي‌گيريد!


آيت‌الله مکارم شيرازي ادامه داد: ملت ايران که داراي مذهب، سابقه درخشان تمدن، نظامي اسلامي و فرهنگ خاص خود است بايد بر اساس فرهنگ خود پيش برود و دولت‌هاي اروپايي و هم‌پيمانان استعمار‌گر آنان کاره‌اي نيستند که بخواهند براي ملت ايران تعيين تکليف کنند، تعبيراتي که در سند 2030 به کار برده شده است تماما استعماري است.


وي عنوان کرد: طي صحبت‌هايي که با برخي از مسؤولان درباره سند 2030 انجام شد مشخص شد متأسفانه برخي از مسؤولان مطالعه و اطلاعات کافي درباره متن اين سند نداشتند که اين يعني آنان متن اين سند را به خوبي و به اندازه کافي مطالعه نکرده‌اند در حاليکه ما اين سند را بيشتر مطالعه و بررسي کرده‌ايم.


اين مرجع تقليد اضافه کرد: بسياري از موارد اين سند با مذهب ما ناسازگار است چرا که اساس اين سند سکولار و مادي است و روشن است که چنين سندي با نظام اسلامي سازگار نيست، برخي مسؤولان مي‌گويند ما با دستگاه‌هاي بين المللي شرط گذاشته‌ايم که آن مواردي که در اين سند با دستورات ديني و ملي و فرهنگي ما ناسازگار است اجرا نشود، راست هم مي‌گويند اين شرط را گذاشته‌اند ولي طرف‌هاي مقابل هم روي شرط مسؤولان ما شرط گذاشته‌اند و شرط آنان اين است که شرط ما تا جايي قبول است که با روح سند مخالفت نداشته باشد و با اين کار شرط ما را محدود کردند.


آيت‌الله مکارم شيرازي افزود: با پذيرش اين سند بايد گزارش سالانه به آن‌ها ارائه داد در حاليکه اين سند فقط به آموزش و پرورش ربط ندارد بلکه 17 شاخه داخلي کشور را هدف قرار داده است اگر پذيرفته شود بايد سالانه درباره 17 شاخه آن از جمله آموزش و پرورش، مسائل زيست محيطي و ... به آن‌ها گزارش دهيم و در اين صورت آن‌ها از تمام بخش‌ها و ابعاد پنهان و آشکار کشور ما با خبر مي‌شوند، چه لزومي دارد که با دست خود و با آگاهي خود جاسوس را به داخل راه بدهيم؟ اين کار درست نيست.


وي ادامه داد: متأسفانه برخي از مسؤولان با زبان کنايه حرف مي‌زنند، ما تحمل مي‌کنيم ولي جواب آن‌ها را محترمانه مي‌دهيم؛ برخي از مسؤولان مي‌گويند عبارات سند 2030 را بايد ما تفسير کنيم مثلا آورده شده است خشونت در جهان نباشد يعني جهاد، شهادت و بسيج بايد از بين برود چون خشونت است!


اين مرجع تقليد اضافه کرد: مقام معظم رهبري خطر کمرنگ شدن فرهنگ جهاد در کتاب‌هاي درسي را گوشزد کردند سپس معلوم شد که درس‌هاي مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت دارد از کتب درسي حذف مي‌شود که اين يعني سند 2030 در حال اجرا شدن است، آنگونه که برخي مسؤولان مي‌گويند اين سند تحت مطالعه نيست بلکه در حال اجرا شدن است.


آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اينکه دشمن از بسيج، سپاه و روحيه ايثار و شهادت ملت ايران وحشت دارد اذعان کرد: با حذف فرهنگ جهاد و شهادت، مملکت و نظام ما آسيب‌پذير مي‌شود، آنچه که کشور را از جنگ تحميلي نجات داد فرهنگ ايثار و شهادت بود. مسؤولان بدانند که اگر فرهنگ ايثار و شهادت نباشد و آن مردم عاشق شهادت نباشند دشمنان فوري گزينه‌هايي که بر روي ميز يا زير ميز دارند را اجرايي مي‌کند و به ما حمله مي‌کند، دشمن از روحيه جهادگري و شهادت‌طلبي مردم ما مي‌ترسد با اين وجود چرا برخي مسؤولان از اين مسائل غافل هستند؟


وي افزود: در سند 2030 آمده است خانواده مي‌تواند يا يک زن و شوهر باشد يا دو همجنس‌باز باشد، همجنسبازان نيز طبق اين سند يک خانواده محسوب مي‌شوند، کار به جايي مي‌رسد که سند را خود طراحي کرده و الفاظ را هم خود تفسير مي‌کنند و ما هم اگر تخلف کنيم از چيزي تخلف کرده‌ايم که خود پذيرفته‎ايم.


اين مرجع تقليد ادامه داد: سؤال ما از مسؤولان اين است که با وجود اينکه تغييرات در کتب درسي ايجاد کرده‌ايد و اخباري هم از اجراي برخي برنامه‌ها در مدارس پيرامون اين سند مي‌رسد، چرا اين سند را يواشکي اجرا کرده‌ايد؟ چرا بالا دستي‌ها را خبر نکرديد براي اجراي برنامه‌اي که براي 15 سال نقشه‌ مي‌کشد، چنين برنامه اي بايد به اطلاع ساير دستگاه‌ها مي‌رسيد و به اطلاع مجلس هم بايد مي‌رسيد و مجلس شوراي اسلامي بررسي مي‌کرد.


آيت‌الله مکارم شيرازي خطاب به مسؤولان دولت عنوان کرد: مسؤولان بدون تعصب به بحث سند 2030 نگاه کنند، ايرادي ندارد که مسؤولان شجاعت داشته باشند و بگويند فلان برنامه را پذيرفتيم و بعد که مطالعه کرديم فهميديم محتواي خوبي ندارد و برگردانديم.

باشگاه خبرنگاران جوان



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از منظر امام صادق (ع) کسانی که از عبادت خود بیشتر لذت می‌برند و کسانی که بیشتر مراقب عبادت خود هستند، افراد عاقلی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد عاقل در زندگی دنیایی بهشت را برای خودش کسب می‌کند افزود: همه باید در زندگی تلاش کنیم تا آخرت خود را آباد کنیم و به این درک برسیم که دنیا مزرعه آخرت است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه انسان عاقل عاشقانه به سمت عبادت می‌رود، تاکید کرد: انسان عاقل مجاهدانه برای آخرت و بهشت خود تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز اسناد ملی و میراث مکتوب تصریح کرد: امام جمعه قزوین افزود: امروز در شهرهای کهنی مانند قزوین خانواده‌هایی هستند که کتاب علما و بزگان خود را را در خانه نگه می‌دارند و متأسفانه این نوع نگهداری باعث می‌شود این کتب به مرور زمان از بین برود.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: خانواده‌ها آثار مکتوب و با ارزش دارای قدمت و قیمت را می‌توانند به مراکز اسناد رسمی و کتابخانه های معتبر بسپارند تا به عنوان میراث معنوی حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظلم ستیزی در دنیا همه گیر شده است، ادامه داد: انزجار و نفرت امروز علیه صهیونیست‌ها نوید آینده‌ای بدون اسرائیل را می‌دهد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز ما از دانشجویان قیام کننده علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: با آغوش باز از موج ظلم ستیزی دانشجویان دنیا حمایت می‌کنیم و قدردان آن هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم حمایت خیرین از درمان بیماری‌های خاص عنوان کرد: همراهی بخش مردمی و دولت می‌تواند مشکلات این بیماران را رفع کند.

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد: تشویق کشاورزان به استفاده از شیوه‌های مدرن آبیاری و مدیریت صحیح می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب باعث افزایش بهره وری شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه کشت محصول باید مدیریت شود، ادامه داد: باید با توجه به وضعیت آبی اطلاعات دقیقی به کشاورز برای اولویت کاشت محصول داد تا کشاورز بعد از کشت محصول با بحران بی آبی مواجه نشود.

وی در پایان با بیان اینکه حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد، یادآور شد: امروز زحمت یک سال کشاورزان به خطر افتاده و نیاز است مسؤولان با جدیت بیشتری به دنبال حل مشکل این زحمتکشان باشند.

کد خبر 6095812

دیگر خبرها

  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد