Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-06@14:23:35 GMT

کاهش قیمت مرغ/ رشد قیمت دو گروه کالای اساسی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۱۳۳۴

کاهش قیمت مرغ/ رشد قیمت دو گروه کالای اساسی

به گزارش بولتن نیوز، گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت در خرده فروشی‌ها حاکی از آن است که در هفته منتهی به ۲۶ خردادماه سال جاری، ۶ گروه کالایی با کاهش قیمت، 2 گروه کالایی با افزایش قیمت، و ۳ گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.
بر اساس این گزارش هفتگی، نرخ لبنیات، چای و روغن نباتی ثابت، تخم مرغ، حبوبات، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر کاهش و برنج و گوشت قرمز افزایش را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته منتهی به 26 خردادماه، بهای همه ی اقلام در گروه لبنیات نسبت به هفته قبل بدون تغییر گزارش شد در این میان قیمت تخم مرغ معادل ۵.۱ درصد کاهش داشت و شانه ای 9 هزار و 500 تا 11 هزار و 500 تومان فروخته می‌شد.
برنج و حبوب
در هفته ذکر شده در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بوده و بهای برنج داخله درجه یک معادل ۰.۳ درصد افزایش داشت.
در این میان قیمت برنج داخله درجه دو ۰.۳ درصد کاهش داشت و در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا چیتی ثابت بود، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز هر یک معادل ۰.۲ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۰.۷ درصد کاهش یافت.
میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد گزارش، در میادین زیر نظر شهرداری کیوی عرضه نمی شد و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل ۴.۵ درصد، خربزه ۱ درصد و کیوی ۴.۹ درصد افزایش یافت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۴ درصد تا ۳۰.۴ درصد کاهش داشت.
در گروه سبزی های تازه قیمت بادنجان معادل ۲.۸ درصد و سبزی‌های برگی ۰.۴ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۹ درصد تا ۷.۲ درصد کاهش یافت.
همچنین در گروه سبزی ها بهای پیاز و سبزی های برگی ثابت بود، قیمت لوبیا سبز معادل ۱.۲ درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۸ درصد افزایش داشت.
گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته ذکر شده قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۷ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۳ درصد افزایش یافت ولی بهای گوشت مرغ معادل ۵.۳ درصد کاهش یافت.
قند، شکر، روغن نباتی و چای
در این هفته قیمت شکر معادل ۵ درصد کاهش داشت و بهای قند، چای خارجی و انواع روغ نباتی ثابت بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱/۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دو قلوزایی و ۱۱ واقعه سه قلو زایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آن یا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است