Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا ناجا: در بحث فروش سوالات امتحان نهايي 8 کلاهبردار را در کشور شناسايي و دستگير کرديم .
به گزارش خبرگزاري آريا ،سرهنگ حسين رمضاني درباره لو رفتن سوالات نهايي افزود : يکي از موضوعات و مشکلاتي که در خرداد امسال پيش آمد و در خرداد سال گذشته نيز در فضاي مجازي
با آن مواجه بوديم ، بحث فروش سوالات نهايي در فضاي مجازي بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت : براساس شکايت هاي مسئولان آموزش و پرورش از افراد سودجو و کلاهبردار و برحسب دستورات مقامات قضايي همکاران بنده در پليس فتاي استان هاي سراسر کشور وارد عمل شدند و بلافاصله تحقيقات فني و پليسي خود را آغاز کردند .
معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا ناجا گفت : در تحقيقات مشخص شد ، تمام مواردي که در فضاي مجازي انتشار پيدا کرده بود اينها سوالات امتحان نهايي نبود بلکه همه اين اقدامات با نيت کلاهبرداري و سودجويانه توسط مجرمين صورت گرفته است .
وي افزود : ما تمام نمونه سوالات کلاهبرداران را با مسئولان آموزش و پرورش تطبيق داديم و فقط در يک مورد سوالات لو رفته بود و آن هم در يک شهرستان کوچک در يکي از استان هاي جنوبي کشور بود که در واقع از زمان لو رفتن سوالات تا آغاز امتحانات دانش آموزان ، زمان بسيار کمي باقي مانده بود .
سرهنگ رمضاني ادامه داد : در اصل مي توان گفت که سوالات به صورت واقعي به دست دانش آموزان همان شهرستان کوچک نيز نرسيده بود و پليس فتاي اين استان خيلي سريع آن فرد را شناسايي و دستگير کرد و تحويل مقامات قضايي داد .
وي گفت : در اين خصوص 8 نفر از افراد کلاهبردار را در کشور شناسايي و دستگير کرده ايم که تحويل مقامات قضايي شده اند و 10 نفر ديگر را نيز شناسايي کرده ايم که منتظر صدور دستورات مقامات قضايي هستيم تا اين افراد را نيز دستگير کنيم .
معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا ناجا افزود : در بحث پيگيري اين پرونده ها ما در کميسيون آموزش ، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي نيز حضور پيدا کرده و گزارش مستندي از اقدامات پليس فتا در اين خصوص ارائه داديم .
وي گفت : براساس مصوبات کميسيون آموزش ، تحقيقات و فناوري مجلس ، تصميم بر اين شد که وزارت آموزش و پرورش به منظور برطرف سازي دغدغه والدين دانش آموزان مسير و فرايند طراحي ، توزيع و اجراي امتحانات را يکبار ديگر بازبيني کنند چرا که حساسيت بسيار ويژه اي در اين خصوص وجود دارد تا ان شاءالله يک فرايند مطمئن و ايمني را نسبت به گذشته و به روز ، توليد کنند تا جاي هيچ گونه خطاي وجود نداشته باشد .
سرهنگ رمضاني افزود: همچنين مقرر شد که قانون مجازات انتشار دهندگان سوالات امتحاني که مربوط به اواخر سال 1340 است ، بازنگري و به روز رساني شود .
وي گفت : ما نيز در اين مقوله به وزارت آموزش و پرورش کمک مي کنيم تا لايحه اي به کميسيون آموزش ، تحقيقات و فناروي مجلس ارائه شود تا نمايندگان به قيد فوريت اين لايحه را در مجلس به تصويب برسانند .
وي ادامه داد : دليل آن نيز اين است که ميزان مجازات در اين مسئله بايد افزايش پيدا کند تا قدرت ريسک مجرمين پايين بياييد .
معاون امور بين الملل و حقوقي پليس فتا ناجا گفت: تمام کساني که در فضاي مجازي به اين شکل رفتار مي کنند ، قطعا نيت هاي کلاهبرداري و سودجويانه دارند و در ايام مختلف از احساسات مردم استفاده و اقدام به کلاهبرداري مي کنند به عنوان مثال در همين ايام ماه مبارک رمضان که با عيد سعيد فطر مواجه هستيم اين افراد کمپين هاي براي حمايت از ايتام و دريافت زکات و فطريه مردم ايجاد مي کنند که در واقع اين افراد نيت هاي کلاهبردارانه دارند .
وي افزود : مردم بايد توجه داشته باشند حتي در پرداخت هاي خودشان در حوزه زکات و فطريه نيز به مبادي رسمي که خود سازمان هاي مانند کميته امداد پيش بيني مي کند اعتماد و از آن طريق اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگيرند .
سرهنگ رمضاني افزود : در حوزه امتحانات نيز به همين شکل است ، سودجويان و کلاهبرداران در ايام امتحانات که دانش اموزان و دانش جويان درگير مسائل امتحاني هستند از احساسات دانش آموزان استفاده و اعلام مي کنند که سوالات امتحان را در اختيار دارند و مبالغي را پيشنهاد مي دهند که در قبال دريافت آن مبالغ مي توانند سوالات را در اختيارشان قرار دهند اما در بسياري از اين موارد پس از اينکه دانش آموزان مبلغ را ( به حساب کلاهبرداران) واريز کردند يا آن افراد ديگر پاسخگوي تلفن ها نبوده اند يا يکسري سوالات غير واقعي را که هيچ ارتباطي با امتحان ندارد در اختيار انها قرار داده اند .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

حسین سالاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب تمامی دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل دستگیر و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: این مشاور املاک جاعل با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف سبب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود که شناسایی دستگیر و روانه زندان شد.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.

سالاری ادامه داد: عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

کد خبر 6094764

دیگر خبرها

  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور