Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بحث موسسه آرمان گفت: این نوید را به مردم می‌دهم که بانک مرکزی در بالاترین سطح ممکن، در حال پیگیری ویژه است تا شاهد حل مشکل مردم در بحث موسسه آرمان باشیم. این پیگیری بانک مرکزی نتایجی را برای مردم در بر خواهد داشت تا به پولشان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به این‌که مسئولیت موسسه آرمان بر عهده نماینده‌های استان نیست، نباید انتظار داشت که تاریخ مشخصی برای حل مشکلات این موسسه اعلام شود اما از آنجا که مردم مالباختگان این موسسه، بیشتر خوزستانی هستند و حق طبیعی، مسلم و اجتماعی آن‌ها است که به حقوق خودشان دست پیدا کنند و نمایندگان استان هم پیگیر حل مساله هستند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به چه حقی در این موسسه سپرده‌گذاری کرده‌اید زیرا مردم در کشور و استان تبلیغات این موسسه را دیده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این موسسه پرداخته‌اند. مردم حق دارند در جایی که تشخیص می‌دهند شرایط نظام بانکی و پولی بهتر است، در آنجا به سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک مرکزی با توجه به این‌که برخی از موسسات فاقد مجوزهای لازم هستند، باید از قبل اقداماتی برای جمع کردن این موسسات انجام می‌داد و در این زمینه گله و شکایت مردم از بانک مرکزی آن است که چرا طی این سال‌ها بانک مرکزی برای جمع کردن این موسسات اقدامی نکرده است.

ساری اظهار کرد: بانک مرکزی در پیگیری‌های انجام‌شده، مکاتباتی دال بر عدم مجوزدار بودن این موسسه و درخواست از ارگان‌های مربوطه برای جمع کردن این موسسه را در تاریخ های مختلف صادر و از آن‌ها برای حل مشکلات و دریافت مجوزهای لازم دعوت کرده است؛ بنابراین قرار نیست که در حال حاضر در این زمینه کسی را متهم کرد که مقصر مشکلات به وجود آمده است بلکه آنچه که دارای اهمیت است، رسیدن مردم به پول‌هایشان است.

وی گفت: این‌که مردم به پولشان برسند و احقاق حق شود، دارای اهمیت بسیاری است. این‌که در زمینه مشکلات به وجودآمده مقصر کیست؟، بحثی است که به قوت خود باقی است اما آنچه اولویت دارد آن است که مردم به حق طبیعی، شرعی، عرفی و قانونی خود دسترسی پیدا کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از روزهای اولیه‌ای که این مشکل در خصوص موسسه آرمان به وجود آمد، نمایندگان استان با استفاده از ظرفیت قانونی خود برای اعتراض به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد که متولی نظام پولی کشور هستند، اعتراض خود را عنوان کردند و با کمیسیون اقتصادی مجلس، رایزنی‌های مختلفی انجام شده است تا پس از پایان تعطیلات عید فطر، مسایل و نتایج پیگیری‌ها برای مردم گزارش شود.

ساری ادامه داد: بانک مرکزی با توجه به این‌که از قبل اعلام کرده که موسسه آرمان فاقد مجوز است، در این زمینه از مسئولیت خود شانه خالی نکرده و به عنوان متولی سیاست‌های بانکی و پولی در کشور، تمام ظرفیت خود را برای حل مشکلات بکار گرفته است.

وی بیان کرد: این نوید را به مردم می‌دهم بانک مرکزی در حال پیگیری ویژه است تا شاهد حل مشکل مردم در بحث موسسه آرمان باشیم. این پیگیری بانک مرکزی نتایجی را برای مردم در بر خواهد داشت تا مردم به پولشان برسند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مردم شریف دعوت می‌کنم ضمن حفظ آرامش اجازه دهند تا نمایندگان با پیگیری‌های قانونی که از طریق بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی انجام می‌دهند، شرایطی را رقم بزنند تا مردم به نتیجه موردنظر برسند و مشکلات در این زمینه حل شود.

ساری خاطرنشان کرد: اگر روند پیگیری‌ها از سوی بانک مرکزی دنبال نشود، مساله به درازا کشیده می‌شود اما اگر اجازه داده شود تا بانک مرکزی با آرامش خاطر و دقت مساله را پیگیری کند، می‌توانیم شاهد آن باشیم طی چند ماه از پیگیری‌های بانک مرکزی، خروجی های مثبتی گرفت تا مردم به پولشان برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر