Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@11:54:20 GMT

نشستن زیاد به مدت طولانی چقدر ضرر دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۴۵۶۴

نشستن زیاد به مدت طولانی، با شماری از نگرانی های مرتبط با سلامتی مثل چاقی، بیماری قلبی و حتی سرطان رابطه دارد. باور نمی کنید؟ از جای خود بلند شوید و این مقاله را بخوانید؛ وقت آن رسیده که چند گام از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و این مقاله را بخوانید.

عوارض نشستن زیاد

برطبق یک تحقیق، افرادی که بیشتر از 4 ساعت در روز جلوی صفحه نمایش هستند، دارای یک ریسک بزرگ برای مرگ زودرس در اثر اختلالات قلبی و حوادث مربوط به آن هستند (مثل درد در قفسه سینه و یا حمله قلبی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فقط جلوی تلویزیون نشستن ، باعث نگرانی نیست؛ بلکه هرگونه نشستن طولانی مدت مثل نشستن پشت میز کار و یا پشت فرمان ماشین نیز، میتواند مضر باشد. حتی اگر بعضی از فعالیتهای متوسط تا شدید را نیز انجام دهید، به نظر نمیرسد بتواند مضرات نشستن طولانی مدت را جبران کند.

راه حل؟ کمتر بنشینید و درهمه حال بیشتر حرکت کنید. هر زمانی که فرصت دست می دهد، به جای نشستن، میتوانید بایستید. برای مثال:

– وقتی با تلفن صحبت میکنید یا نهار میخورید

– اگر مجبورید به خاطر شغلتان مدت زیادی روی میز کار کنید، سعی کنید از یک میز ایستاده یا یک میز پایه بلند استفاده کنید و یا یک پیشخوان بسازید.

 

 

از آن هم بهتر این است که درباره راههای صحبت کردن نیز میتوانید فکر کنید:

قدم زدن با همکاران و صحبت در این اوقات، به جای جمع شدن همگی در اتاق کنفرانس

– سطح کار خود را روی یک تردمیل قرار داده و همزمان با قدم زدن، متن کاری را مطالعه کنید؛

شما حتی میتوانید صفحه نمایش و کیبورد خود را روی تردمیل نصب کرده و حتی با ورزش میتوانید ایمیل های خود را چک کنید. همزمان فکر کنید، کار کنید، تلفن جواب بدهید، موزیک ملایم گوش دهید، صحبت کنید، تلویزیون تماشا کنید. ولی فقط حرکت داشته باشید.

 

تاثیر حرکت بر سلامتی بدن

حتی حرکت به آرامی نیز میتواند اثر ژرفی داشته باشد. برای شروع شما میتوانید بیشتر کالری سوزانده ، این نیز به نوبه خود باعث کاهش وزن و افزایش انرژی شما میشود. بعلاوه فعالیت عضلات نیاز به ایستادن و دیگر حرکات دارد. بنظر می رسد این حرکات، واکنش های مربوط به شکستن مولکولهای چربی و شکر را در بدن شما تحریک میکنند.

 

 

زمانی که نشسته اید، این پاسخها را دریافت نمیکنید و سلامت شما به خطر می افتد. زمانی که ایستاده اید و یا بطور فعالانه حرکت دارید، این مراحل را دوباره به کار میگیرید.

برگردان: سیما آزادفلاح

بازنویسی: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

 

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه رانندگی در شهر هوره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، شهردار هوره گفت: ظهر امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه یک خوردو مینی بوس در مسیر بن- اصفهان در حال حرکت بود است که به دلیل بریده شدن ترمز در شهر هوره واژگون شد.
عباسیان افزود: این خودرو در مسیر حرکت با چندین خودرو نیز برخورد داشته و به دیواره حسینیه این شهر برخورد کرده است و خوشبختانه این تصادف تلفات جانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • فیلم| حرکت جالب دانشجویان آمریکایی با پرچم اسرائیل
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر