Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@13:56:39 GMT

کار عجیب راهنمایان گردشگری به خاطر پورسانت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۵۲۰۹

صراط: برخی از راهنمایان گردشگری با بعضی فروشگاه‌های صنایع دستی ارتباط می‌گیرند تا گردشگران خارجی را به آن فروشگاه‌ها ببرند و پورسانتی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دریافت کنند.

به‌گزارش تسنیم، فریدون الله‌یاری درباره اظهارات سیدعباس شیردل - رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان در مورد حواشی مربوط به عرضه صنایع‌دستی به گردشگران خارجی و پیگیری نشدن این تخلفات از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اظهار داشت: متأسفانه این موضوع یک پدیده‌ای سراسری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با اداره‌کل استان بسیار هماهنگ است، فکر می‌کنم با نگاه بخشی و در تعارض با حوزه گردشگری این موضوع را با اغراق مطرح کرده است.

وی افزود: در این تخلف در هر سطحی اصولا یک پای تخلف فروشگاه‌های صنایع‌دستی هستند که سیدعباس شیردل به‌عنوان رئیس اتحادیه و نظارت امور صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشترین نقش را دارند و باید به تکالیف قانونی خود در صورت صحت در این سطح عمل کنند. معاونت صنایع‌دستی استان نیز در این‌باره حساسیت بسیاری داشته و دارد.

وی افزود: در مورد راهنمایان تور بارها اعلام شده که تخلفات از این دست به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان منعکس شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد. شاید گزارش‌های ارسالی تا‌کنون یکی دو مورد بیشتر نبود و چون راهنمایان محلی نبودند، گزارش به معاونت گردشگری سازمان متبوع منعکس شده است.

الله‌یاری تصریح کرد: راهنمایان محلی استان نیز در جلسات مختلف به لحاظ رعایت شئون صنفی و حرفه‌ای توجیه شدند. اعطای نشان اعتماد به بیش از چهل فروشگاه در اصفهان با گواهی انگلیسی یک روش ایجاد اطمینان در گردشگران خارجی است که در اصفهان به‌سرعت در حال پیگیری است و با دستور ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طراحی یک نشان و نصب در ویترین فروشگاه‌های دارای نشان در حال پیگیری است. همچنین برچسب قیمت مصنوعات صنایع‌دستی در میدان امام اصفهان دو زبانه است که گردشگران می‌توانند از قیمت (به ریال) محصولات آگاهی پیدا کنند، تبدیل این قیمت این برچسب‌ها به ارز خارجی نیز در حال بررسی است.

وی افزود: تکلیف تورها به استفاده از راهنمای محلی می‌تواند در حل مشکل مؤثر باشد زیرا نظارت استان را امکان‌پذیر‌تر می‌سازد. از طرفی در صورت بروز چنین مشکلی فروشگاه‌ها قابل کنترل‌تر خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه این مشکل قابل انکار نیست ولی در این‌باره اغراق می‌شود، گفت: پس از بررسی‌های صلاحیت راهنمایان در مراجع مختلف اصولا نمی‌توان همواره رفتار آنها را به‌صورت ذره‌بینی کنترل کرد بلکه بر پایه گزارش‌ها باید به تخلفات رسیدگی کرد یا در تمدید مجوز فعالیت آنها این موارد را لحاظ کرد.

پیش‌تر رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از راهنمایان گردشگری با تعدادی از فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان تبانی کردند تا مسافران خود را در ازای دریافت پورسانت به فروشگاه‌ها آنها ببرند، گفته بود: «این مشکل مسئله تازه‌ای نیست و به امروز و دیروز بر نمی‌گردد. چندسالی است که در اصفهان این اتفاق ناخوشاید افتاده است و برخی از راهنمایان گردشگری با بعضی فروشگاه‌ها ارتباط گرفتند که گردشگران خارجی را به آن فروشگاه‌ها ببرند و پورسانتی بین 30 تا 50 درصد دریافت کنند».

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟