Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب‌سايت چيدانه - معين قوي: «اي‌کاش عشق را زبان سخن بود». در اولين برخورد، ياد اين قسمت از شعر شاملو افتادم. وقتي در اين خانه‌ سفيد و زيبا قرار گرفتم، احساس عشق، امنيت و آرامش اولين حس دروني من بود و باعث شد که بتوانم به‌راحتي با ساکنين آن ارتباط برقرار کنم؛ زوجي جوان و خونگرم که چند ماهي مي‌شد حضور اشکان پسر کوچکشان معنايي جديد به زندگي زيبايشان بخشيده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرار گرفتن و همزيستي زوجي که در دکوراسيون منزل نظرات متفاوتي نسبت به يکديگر داشتند، باعث شده بود تا در طراحي داخلي و چيدمان خانه تعادلي کلي و مناسب برقرار شود، البته طبق گفته‌ خانم خانه در بيشتر موارد محمدرضا بود که حرف آخر را در طراحي زده بود. با ما همراه شويد تا به گوشه و کنار اين خانه‌ پراحساس سرکي بکشيم.



خانه‌ ليلي و محمدرضا در يک نگاه

تعداد افراد ساکن: 3 نفر
شغل اعضاي خانه: آقا: بازاري (واردات لوازم و بسته‌بندي) / خانم: مدير مالي
موقعيت شهر: تهران / ميرداماد
متراژ فضا: 107 متر
سال ساخت: اواخر دهه‌ 70
ملک شخصي
تعداد اتاق‌خواب: 2 اتاق
تعداد سرويس: يک حمام و يک دستشويي
سبک دکوراسيون: مدرن
رنگ غالب: سفيد
ويژگي برجسته طراحي: حکمراني رنگ سفيد در تمام اجزاء و اکسسوري‌ها
طراح: بيشتر طبق نظر محمدرضا
مدت‌زمان بازسازي و طراحي داخلي: حدود يک سال
بازسازي‌شده
هزينه­ تقريبي بازسازي خانه: بين 110 تا 120 ميليون تومان
هزينه­ تقريبي خريد وسايل دکوراسيون: حدود 80 ميليون تومان




ورود به خانه‌ سفيدي که از پيش طراحي‌شده

ليلي و محمدرضا يک سال است که در خانه‌اي از جنس عشق و آرامش زندگي مي‌کنند. خانه‌اي که پيش از سکونت در آن به مدت يک سال درگير بازسازي و طراحي داخلي آن بودند تا زندگي خود را با همان اشتياقي که مي‌خواهند آغاز کنند. در ابتداي ورود به خانه با راهرويي مواجه مي‌شويم که مقدمه‌اي زيبا را براي ورود به فضاي اصلي خانه فراهم مي‌کند. پس از اينکه از راهرو مي‌گذريم، سفيدي خانه ما را مجذوب خود مي‌گرداند. در سمت چپ فضاي غذاخوري با مبلماني زيبا، در سمت راست آشپزخانه و در روبه‌رويمان فضاي نشيمن و پذيرايي را مي‌بينيم.




قرارگيري پذيرايي و نشيمن در يک فضا

با ورود به فضاي نشيمن در ابتدا با ست مبلماني سفيدرنگ و زيبا مواجه مي‌شويم که در هماهنگي رنگي با ديوارها در گوشه‌اي از فضا جا خوش کرده و پذيرايي زيبايي را به وجود آورده است. سفيدي محض فضا با تابلوهاي نقاشي زيبا متعادل شده است و تضاد و تقابل مناسبي را ايجاد کرده است. سمت راست هم مبل‌هاي راحتي توگو در رنگ‌هاي سفيد و قرمز جلوي ميز تلويزيون قرارگرفته و با چيدماني مناسب باعث خلق فضايي صميمي و جداگانه در نشيمن شده است. فضاي جلوي تلويزيون، موردعلاقه‌ محمدرضا است؛ فضايي که در زمستان لحافي قرمزرنگ بر روي ميز قرارگرفته، کرسي زيبايي را به وجود آورده و مبل‌هاي راحتي توگو در اطراف آن قرارگرفته‌اند.




طراحي آشپزخانه

آشپزخانه به‌صورت مدرن و باز طراحي‌شده است و به‌جاي اپن(پيشخوان)، شاهد جزيره‌اي سفيدرنگ در آن هستيم که گاز بر روي آن قرارگرفته و کشوهاي ظروف در زير آن تعبيه‌شده است. اين زوج جوان براي خريد ظروف هم توجه ويژه‌اي به رنگ داشته و غالباً ظروف سفيد و مشکي را خريداري کرده‌اند.

طبق خواسته‌ ساکنين اين خانه، يخچال، فريزر، ماشين ظرف‌شويي و سوپر آشپزخانه به‌صورت توکار طراحي و اجرا شده است. به‌طوري‌که در نگاه اول حضور اين وسايل به چشم نمي‌آيد.




طراحي ديوارها با تابلوهاي نقاشي

براي طراحي ديوارهاي نشيمن از تابلوهاي عکس و نقاشي نسبتاً متعدد و مختلفي بهره گرفته‌شده است. انتخاب و چيدمان اين تابلوها طبق سليقه و نظر ليلي صورت گرفته است. بر روي ديوار ورودي آشپزخانه، شاهد تابلوي نقاشي چهره‌ يک مرد هستيم که در زير آن يک ميز گرد مشبک با گرامافوني زيبا قرارگرفته است. در اين تابلو چهره‌ جد پدري خانم مستوفي‌الممالک يعني ميرزا يوسف آشتياني (مستوفي‌الممالک) صدراعظم دربار ناصرالدين‌شاه نقاشي شده است. شايد يکي از دلايل علاقه‌ ليلي؛ خانم خانه به لوازم عتيقه، سنتي و دکوراسيون کلاسيک، همين باشد که او از نوادگان خانواده‌اي بزرگ و اصيل است.




وسايل تزئيني و عتيقه

در گوشه و کنار اين خانه وسايل تزئيني از مجسمه و قاب عکس گرفته تا ظروف دکوري مختلف به چشم مي‌خورد. برخي از ظروف عتيقه از اجداد پدري خانم خانه به ارث رسيده است. نکته‌ جالب‌توجه در اکسسوري‌هاي اين خانه مجسمه‌هاي کوچکي هستند که بر روي ميز تلويزيون قرارگرفته‌اند. اين مجسمه‌ها هرکدام المان و نماد يک کشور خاص بوده و خاطره‌اي از سفرهاي اين زوج جوان‌اند؛ بنابراين با تماشاي مجسمه‌ها، شاهد آلبومي تصويري از سفرهاي خارجي اين خانواده هستيم.




طراحي اتاق‌خواب

در طراحي اتاق‌خواب، خانم خانه به‌تنهايي دست‌به‌کار شده است و براي تحقق خواسته‌ خود دست به ابتکاري خلاقانه زده است. به اين صورت که با استفاده از چهار عدد ميله‌ پرده و نصب آن در چهار طرف تخت‌خواب، تورهاي سفيد را به شکلي مواج و چين‌خورده از آنها آويزان و اتاق‌خواب و تخت‌خواب را به شکلي دلخواه طراحي کرده است. همين اتفاق باعث شده است تا اتاق‌خواب خانه به فضاي دلخواه و دوست‌داشتني ليلي تبديل شود.




طراحي اتاق کودک

اتاق‌خواب اشکان؛ پسر 4 ماهه‌ خانواده هم طراحي ويژه و خاص خود را دارد. در اتاق خواب کودک اين خانه استفاده از مبلمان خاص در کنار فرش کوچک و زيباي کف، هماهنگي خاصي را به وجود آورده است. رنگ‌هاي شاد و سرزنده را بيشتر در عروسک‌ها و وسايل بازي کودک مي‌بينيم که با توجه و دقت خاصي چيدمان شده‌اند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا

ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است