Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعات سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نماز عید سعید فطر در استان سمنان با حضور باشکوه مردم مؤمن و خداجوی این استان اقامه شد.

استان سمنان در روز عید شاهد حضور گسترده مردم در آیین نماز عید بود و امامان جمعه و جماعات در خطبه های نماز به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوه قضاییه قاطعانه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه امروز جهاد عبادی و اقتصادی را در پیش داریم، گفت: جهاد عبادی همین نماز جمعه است و جهاد اقتصادی کمک به نیازمندان ودادن کفاره وفطریه می باشد که کسانی که توانایی مالی دارند باید بپردازند.

امام جمعه سمنان در ادامه افزود: میزان فطریه در سمنان به ازای هرنفر 5 هزار تومان است که باید با اولویت نیازمندان فامیل پرداخت شود.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رمضان ماه طهارت وپاکی است اظهار کرد: حفظ طهارت از خود طهارت مهمتر است همانطور که حفظ انقلاب از خود انقلاب مهمتر می باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه به مقر داعش گفت: این حمله با امر مقام ولایت و درانتقام از عملیات تروریستی بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: حمله موشکی جمهوری اسلامی محدودیت ندارد و هر که به کشور ما تجاوز کند با این حملات مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکهرسیدگی به حقوقهای نجومی وسند ۲۰۳۰ که هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: حقوق های نجومی، سند ننگین ۲۰۳۰ وتخلفات انتخاباتی از مطالبات مقام معظم رهبری هستند که دستور رسیدگی به انهارا داده است.

شاهچراغی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در همه استانها بوده است، گفت: از قوه قضاییه می خواهیم قاطعانه به این تخلفات رسیدگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وجود وحدت بین مردم گفت: وحدت مردمی بستگی به وحدت مسئولین دارد واینکه توپی که می زنند به خودی ها نباشد.

اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج اقتصاد کشوراست

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه عید فطر این شهر در مصلی نماز جمعه با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان گفت: تقوا و معنویت بالاترین دستاورد انسان از ماه مبارک رمضان است که به واسطه طاعات و عباداتی که در این ماه انجام داده است برایش حاصل شده است.

وی با بیان اینکه عید فطر عید بشری نیست و از اعیاد بزرگ الهی است اظهار کرد: عید فطر اجتماع با شکوه امت اسلام و جلوه ای از اقتدار و وحدت امت اسلامی است.

امام جمعه شاهرود با اشاره با دعای قنوت های نماز عید فطر افزود: در دعایی که در نماز عید فطر می خوانیم از خدا می خواهیم که آنچه به بندگان صالحش عطا می کند به ما هم عطا کند و از هر زشتی و بدی که آل پیامبر را دور کرده است ما را هم دور کند.

امینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج اقتصاد کشور و نجات کشور ما از مشکلات افتصادی پیش رو است به شرط آنکه همه جانبه محقق شود.

وی با اشاره به وقایع روز قدس و شعار دادن عده ای علیه رئیس جمهور گفت: انتقاد باید اخلاقی و منصفانه باشد، اتفاقی که افتاد به نفع کشور نیست و باعث تفرقه و اختلاف می شود و کسی جز دشمن از اینگونه اتفاقات سود نمی برد.

مسئولان نظام و مردم با اتحاد پشت سر رهبری حرکت کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در خطبه های نماز عید سعید فطر خواستار حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان شد و گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به ما عطا کرده نعمت جمهوری اسلامی ایران است که از دو رکن مهم اسلامیت و جمهوریت تشکیل شده است.

بارانی تصریح کرد: اگر می خواهیم اسلامیت و جمهوریت نظام باقی بماند آنچه که عامل بقای این دو رکن می باشد ولایت فقیه است که امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی افزود: امروز در شرایطی نماز عید فطر را برگزار کردیم که منطقه ما در جنگ و آتش به سر می برد و گروههای تکفیری دست به کار شدند برای اینکه بتدانند به اسلام آسیب برسانند و آمریکا و اسرائیل و آل سعود نیز پشتیبان آنها هستند.

امام جمعه مهدیشهر تاکید کرد: در این شرایط حساس منطقه و جهان، آنچه که می تواند در پیشبرد انقلاب ما را از خطرها مصون بدارد این است که مسئولان نظام و مردم با اتحاد و همدلی پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند.

عید فطر، عید شکر گذاری و بندگی است

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه گرمسار در خطبه های نماز عید سعید فطر گفت: این عید عید شکر گذاری و بندگی است و باید شکر گذار یک ماه پر از نعمت وبرکت معنوی از طرف خدواند متعال باشیم .

مهدی نژاد در ادامه افزود: مردم ایران اسلامی در یک ماه عبادت و بندگی خداوند و استفاده از شب های قدر در راه خود سازی خود تلاش کردند.

امام جمعه گرمسار به جایگاه انقلاب اسلامی ایران و ایران اسلامی در اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی به عنوان یک الگوی برجسته اشاره کردو اظهارداشت: نگاه دشمنان قسم خورده اسلام محمدی به رهبری آمریکا و اسرائیل ضربه زدن به مبانی اصلی سالام ناب محمدی است و باید هوشیارانه تحرکات این دشمنان را رصد کنیم و خنثی کنیم.

ملت ما با ترقه بازی دست از آرمان‌های مقدس خود بر نمی‌دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان در خطبه های پرشور نماز باشکوه عید سعید فطر دامغان که با حضور ده ها هزار نفری مردم دیندار این شهرستان برگزار شد با تبریک فرارسیدن عید بندگی و عبودیت و شکر نعمت روزه داری ماه ضیافت الله اظهار داشت: اعیاد بزرگ اسلامی عنایات حضرت حق در مسیر رشد معنویت در جامعه انسانی است.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه روزه داری تقوا است و هر روز که انسان مرتکب گناه نشود عید است، اضافه کرد: فرجام انسان های با تقوا سعادت و بهروزی است و آنان که فرصت رمضان را غنیمت شمردند و از مجال ضیافت الهی برای افزودن بر توشه معنویت و طاعت رب یگانه بهره بردند رستگاران آخرتند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره در رفع محرومیت ها از چهره جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: زکات فطره زکات بدن است، باید در پرداخت و هزینه کردن زکات فطره پرداختی از سوی مؤمنان و رعایت سلسله مراتب پرداخت این مبالغ به مستحقان بر اساس دستورات دین توجه کامل شود که در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه های مدون و شایسته ای دارد.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان دامغان با تقدیر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار این شهرستان در این آیین معنوی و باشکوه و راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم شهید پرور شهرستان دامغان با حضور گسترده در تمامی صحنه ها همواره پشتیبان انقلاب و ولایت و مروج ارزش های ناب اسلامی بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تأکید بر اینکه سران رژیم صهیونیستی بدانند اگر کوچکترین ماجراجویی احمقانه‌ای بر علیه مرزها و منافع ایران اسلامی کنند اینبار موشک‌های سپاه اسلام در قلب این رژیم جعلی فرود خواهد آمد، اضافه کرد: خیانت‌های برخی سران مرتجع عرب امروز بزرگترین خدمت به رژیم غاصب صهیونیستی است، بی‌تردید فتنه جنگ‌های نیابتی در منطقه نیز توطئه‌ای برای حفاظت از اسرائیل است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه این سیلی محکم جواب لفاظی‌های ترامپ، صهیونیست‌ها و سران آل سعود رو به سقوط بود، گفت: آنها بدانند ملت ما با ترقه بازی دست از آرمان‌های مقدس خود بر نمی‌دارد.

حسینیان تصریح کرد: قوم نفاق افکن و منحرف یهود که تورات و بسیاری از حقایق تاریخ را تحریف نموده امروز بر طبل اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی می‌کوبد و در این مسیر رژیم خود فروخته آل سعود نیز به عنوان میدان دار جنگ‌های نیابتی حامی و بازیچه دست صهیونیست‌ها است.

برکات ماه رمضان را در طول سال حفظ و استمرار بخشید

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های عید سعید فطر گفت: انتظار حضرت ولی عصر(عج) این است که آثار و برکاتی که در پرتو ماه مبارک رمضان بدست آمده در طول سال حفظ و استمرار ببخشیم.

وی با بیان اینکه جهت استمرار بخشیدن به آثار ماه رمضان باید اقامه نماز در اول وقت با جماعت، استمرار ارتباط با خداوند از طریق قرائت قرآن، صله رحم، حضور گسترده در اجتماعات مذهبی ووملی ، عمل به وظیفه همگانی و... را رعایت کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است