Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ایجاد نشاط جوانی با توسعه منکرات محقق نمی شود، مقابله با بدحجابی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: وقتی مردم خاموش هستند بی حجابی بیشتر می شود.

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: خوشبختانه طی سال های گذشته در مناطق حاشیه شهر مشهد که اقشار آسیب پذیر در آنجا ساکن هستند، اقدامات بزرگی از سوی آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای انقلاب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز در روستاها، حاشیه شهر و در نقاط مستضعف نشین، سفره‌هایی افطاری وسیع و گسترده توسط آستان قدس پهن شد که از این اقدام تشکر و قدردانی می کنیم.

مسئولان فضای مجازی را کنترل کنند

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی بیان کرد: این درست نیست که نسل جوان خودمان را به یک فضای باز بدون محدودیت و آلوده به فرهنگ بیگانه بسپاریم، اگر قرار شد در فضای حقیقی کشور ناامنی باشد و ناموس،خانواده و جان مردم امنیت نداشته باشد آیا مسئولان نظام می توانند بگویند ما مسئولیتی نداریم؟

علم الهدی گفت: فضای مجازی مانند فضای واقعی است و در این فضایی که هیچ امنیتی وجود ندارد چگونه می شود مسئولان بگویند ما مسئول نیستیم در حالی که اسباب نظارت بر این فضا مهیا است.

مقابله با بدحجابی وظیفه همه است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد:شرافت پیامبر(ص) در کشور ما به توسعه ارزش ها وفرهنگ پیغمبر(ص) است و دختران و زنان ما با حفظ حجاب و عفاف، عامل ایجاد شرافت برای پیغمبر(ص) هستند.

علم الهدی گفت: اگر مسئولان در موضوع بدحجابی مردم و مسئولان بی تفاوت باشند در حقیقت در مبازره با شرافت پیامبر(ص) و اهانت به رسول خدا بی تفاوت هستند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: عده ای از متدینین مدام شکایت بدحجابی را به بنده می کنند که من در پاسخ می گویم شما چرا ساکت هستید. وقتی مردم خاموش هستند بی حجابی بیشتر می شود.

وی بیان کرد: این که همه بگویند نیروی انتظامی بیاید جلوی بد حجابی را بگیرد درست نیست و این مهم وظیفه ای عمومی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: کسانی که دم از نشاط جوانی می زنند و توسعه منکرات شرعی را به عنوان شادی مطرح می کنند دروغگو هستند.

علم الهدی افزود: آنها به فکر سرنوشت، اشتغال و ازدواج جوانان نیستند و می خواهند با ترویج بی بندوباری به بهانه شادی و نشاط، جوانان را به دنبال خود راه انداخته و اردوکشی سیاسی کنند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها و بارها به موضوع جوانان و حمایت از آنها اشاره کرده اند گفت: اولویت امروز جوانان ما شادی و نشاط به واسطه بی بند وباری و مفاسد اخلاقی نیست بلکه جوانان ما نیازمند شغل و سقفی برای شروع زندگی مشترک هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وظیفه امروز همه مسلمانان مجاهدت در برابر ناپاکانی است که می خواهند جلوی توسعه اسلام را بگیرند ، زیرا آنها تلاش می کنند دنیا را در اختیار گرفته و به دزدی و چپاول ملت ها بپردازند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

وی افزود: زری اسکیپ یا خشک منظر به هنر طراحی فضای سبز با استفاده از گیاهانی که نیاز بسیار کمی به آب دارند گفته می‌شود؛ طراحی خشک منظر، رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌هایی گرم و خشک مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: گونه‌هایی چون رزماری، اسطوخودوس، اردی، نازیخی، بابونه، فیلا، برف در تابستان، گازانیا، استسپرموم، زرشک زینتی، ژونیپروس، طاووسی، اگاو، لیروپ، الوورا و… از گونه‌های کار شده در جشنواره خشک منظر امسال در لچکی تقی آباد و ابتدای آیلند کلاهدوز است.

مختاری افزود: در زری اسکیپ، یک طراح منظره بسیار جذاب و زیبایی را با استفاده از انواع گیاهان پوششی و گونه‌های متنوع کم نیاز به آب در ترکیب با انواع مصالح طبیعی مانند سنگ، مالچ‌ها، چوب، سنگ و صخره و … برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد که ضمن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه‌های نگهداری، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 747680

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی